Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTinkertje

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 00:15

Nog steeds blij met mijn dekje! Vind ze wel erg duur, en er bestaan geodkopere en zelfde modellen zoals weatherbeeta, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:05

Heel mooi! Staat goed :D

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:54

Ik heb een rare find volgena mij, heb een volledige set musterd gekocht van iemand. Cc dekje L, L oornetje en Bandages maar denk dat ik die ga verkopen. Kan echt niet wachten tot dat het hier is <3
Ben 3 maanden geleden mijn lemieux kopen begonnen heb nu
Sorbet cc met oornetje
Olive cc met oornetje
Carbon mesh cc
Olive dressage met Bandages
Blush dressage bandanges en oornetje
Musterd cc met oornetje.
Weet alleen echt niet voor welke kleur ik volgende moet gaan denk Icebleu.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:16

Iemand vroeg om meer stockfoto’s van de nieuwe lemieux, als op pinterest zoekt op lemieux en de kleurnaam dan zie je diverse stockfoto’s van de nieuwe dekjes :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:06

Is er wellicht iemand die zijn Lemieux CC full dekje verkoopt en wil ruilen voor een Lemieux dressuur full dekje.

Ik heb een bordeaux/donker rode (ik gok cotton?). Maar ik heb geen dressuurzadel meer.

Ik kan van mn burnt copper geen afstand doen. Maar van deze rode wel :+

Alle kleuren op wit, hunter green, paars en benneton blue na mogen worden aangeboden per PB!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:18

Er staat op marktplaats een dressuur olive te koop, gebruikt maar ziet er netjes uit voor €32,50

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:08

blijft jullie zadel altijd goed liggen op een loire dekje?
Ik vind het er zo glad uitzien.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:01

Rosje8 schreef:
blijft jullie zadel altijd goed liggen op een loire dekje?
Ik vind het er zo glad uitzien.

Mijne blijft gewoon goed liggen! Heb zowel met Dring lus als traagschuim kussen. Leg de singelstoten wel altijd ‘vast’ door de lusjes.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:05

Ik heb de Loire met d-ring lus, deze maak ik nooit vast en dekje blijft super goed liggen!

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:34

avensis schreef:
Ik heb de Loire met d-ring lus, deze maak ik nooit vast en dekje blijft super goed liggen!

Citaat:
Mijne blijft gewoon goed liggen! Heb zowel met Dring lus als traagschuim kussen. Leg de singelstoten wel altijd ‘vast’ door de lusjes.

Thanks! dan zou dat gewoon goed moeten gaan :o

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:21

JameyDL schreef:
Ik heb een rare find volgena mij, heb een volledige set musterd gekocht van iemand. Cc dekje L, L oornetje en Bandages maar denk dat ik die ga verkopen. Kan echt niet wachten tot dat het hier is <3
Ben 3 maanden geleden mijn lemieux kopen begonnen heb nu
Sorbet cc met oornetje
Olive cc met oornetje
Carbon mesh cc
Olive dressage met Bandages
Blush dressage bandanges en oornetje
Musterd cc met oornetje.
Weet alleen echt niet voor welke kleur ik volgende moet gaan denk Icebleu.

Wil je mustard oornetje verkopen? Daar zou ik wel veel interesse in hebben :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:19

Klopt het dat de snug boots erg krap vallen? Voor mijn paard welke altijd maat cob heeft en M van beschermers, zitten ze erg krap op de onderste 2 riempjes. Rekt het elastiek nog iets mee, of is daar met dit nieuwe model minder sprake van?

Voor de achterbenen heb ik ook M, maar dat is gewoon sneu als ze dicht zitten, zo strak. Paard heeft echt ponybeentjes, dus ik snap er niets van. De L is voor het voorbeen te lang, dus dat is ook geen optie. En als ik de M van de achterbenen om het voorbeen doe, dan zitten de sluitingen wel beter, maar vind ik het neopreen weer teveel de kootholte ingaan. Met buigen komt daar een enorme kniek in en dat lijkt me ook niet comfortabel. Meer mensen dit probleem? Ik ben echt op zoek naar harde beschermers die de kogel steun geven, ivm een operatie aan een sesambeentje, maar ik ben bang dat ik het wellicht bij een ander merk moet gaan zoeken.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:28

Padoertje schreef:
Klopt het dat de snug boots erg krap vallen? Voor mijn paard welke altijd maat cob heeft en M van beschermers, zitten ze erg krap op de onderste 2 riempjes. Rekt het elastiek nog iets mee, of is daar met dit nieuwe model minder sprake van?

Voor de achterbenen heb ik ook M, maar dat is gewoon sneu als ze dicht zitten, zo strak. Paard heeft echt ponybeentjes, dus ik snap er niets van. De L is voor het voorbeen te lang, dus dat is ook geen optie. En als ik de M van de achterbenen om het voorbeen doe, dan zitten de sluitingen wel beter, maar vind ik het neopreen weer teveel de kootholte ingaan. Met buigen komt daar een enorme kniek in en dat lijkt me ook niet comfortabel. Meer mensen dit probleem? Ik ben echt op zoek naar harde beschermers die de kogel steun geven, ivm een operatie aan een sesambeentje, maar ik ben bang dat ik het wellicht bij een ander merk moet gaan zoeken.

Jup, de maatvoering is echt om te janken bij de snug boots... Mijne heeft in bvb flex trainers (HH, eskadron, etc) vooraan M, achteraan L, gewone standaard maten van het gemiddeld iets grotere dressuurpaard. De snug boots maat L front en L hind zaten echt beroerd strak, idd op de onderste 2 rekkers, het was gewoon sneu hoe strak ze zaten, en helaas hebben ze geen XL in de snug boots... |o

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:40

Ik vind vooral de omvang van de snug boots echt heel smal... qua lengte is het best oké, maar ze zijn echt gemaakt voor spillepootjes naar mijn idee

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:44

Klopt, ze zijn echt voor hele smalle beentjes. Nu ben ik daar juist heel blij mee :o

Heb zowel de zwarte als de witte in maat M. Ze rekken wel nog heel ietsje uit in gebruik.

Afbeelding

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:30

in het kader van durf te vragen!

Ik heb een full suede dressuur, peacock. Is niet echt mijn kleur.
Hij is gebruikt,maar is zeker ook niet versleten! Lusjes zijn er wel af omdat mijn zadel geen "oogjes" heeft boven bij de kamer.

Is er toevallig iemand die ook een kleur heeft dat niet helemaal zijn of haar ding is en die wil ruilen? Schabrak hoeft er natuurlijk ook niet meer als nieuw uit te zien, maar moet niet helemaal versleten zijn.

Dacht , vragen staat vrij :+

Foto's van de schabraks kunnen altijd nog uitgewisseld worden.

Ben benieuwd

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:45

Lauke schreef:
Klopt, ze zijn echt voor hele smalle beentjes. Nu ben ik daar juist heel blij mee :o

Heb zowel de zwarte als de witte in maat M. Ze rekken wel nog heel ietsje uit in gebruik.

[ [url=m/4Rza5C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijne heeft smalle benen en ijzermaatje 0, dus dat zegt genoeg Maar echt krap vind ik ze. Ik ga morgen de hind M nog maar eens om de voorbenen doen en kijken wat er gebeurt met stappen. Niet dat het ongemakkelijk in de koot zit zeg maar... En anders maar even zoeken naar iets vergelijkbaars. Baal er wel van, want wilde de Snug boots echt zo graag

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:17

Padoertje schreef:
Lauke schreef:

[ [url=m/4Rza5C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijne heeft smalle benen en ijzermaatje 0, dus dat zegt genoeg Maar echt krap vind ik ze. Ik ga morgen de hind M nog maar eens om de voorbenen doen en kijken wat er gebeurt met stappen. Niet dat het ongemakkelijk in de koot zit zeg maar... En anders maar even zoeken naar iets vergelijkbaars. Baal er wel van, want wilde de Snug boots echt zo graag

Ik he daarom ook de M hind om de voorbenen, dan past het echt perfect. Heb hier in t topic wel ergens fotos staan.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:57

is het dekje loire dressage fijn?

ik hou niet zo van die lusjes die je vast moet maken vandaar dat deze mij erg aanspreekt. alleen heb ik een bontje onder mijn zadel met daarin een backriser ivm dat mijn zadel iets achterover ligt. (geadviseerd door zadelmaker).

hoor graag jullie ervaringen met het dekje!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:11

Dan zou ik niet gaan voor een loire. Dat stuk memoryfoam begint dan op de schoft te knellen als er naast het zadel ook nog een pad/bontje bovenop ligt.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:53

Ik vind zelf die met memoryfoam inderdaad echt niet fijn liggen icm bontje, daar is dan de ruimte niet meer voor.

Die met D-ring lusjes past bij mij heel prima icm mn bontje. Maar ik heb wel mijn bontje ook van lemieux, dus die kan ik juist ook weer vast leggen met de Dring lusjes van mn dekje. Ideaal vind ik dat

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:56

Renee_S schreef:
Ik vind zelf die met memoryfoam inderdaad echt niet fijn liggen icm bontje, daar is dan de ruimte niet meer voor.

Die met D-ring lusjes past bij mij heel prima icm mn bontje. Maar ik heb wel mijn bontje ook van lemieux, dus die kan ik juist ook weer vast leggen met de Dring lusjes van mn dekje. Ideaal vind ik dat

ik heb ook het bontje van lemieux met opvullingen. deze heb ik alleen achter.
mijn bontje moet ik wel vast maken aan mijn singelstoten, raar, komt dat misschien door de variant met of zonder vullingen?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:36

kimwilliam schreef:
Renee_S schreef:

mijn bontje moet ik wel vast maken aan mijn singelstoten, raar, komt dat misschien door de variant met of zonder vullingen?

Geen idee... Ik heb deze.
https://www.horsehealth.co.uk/saddle-pa ... ack-system
Je kan die grote lussen er af halen, dan hou je een klein oogje over speciaal ontworpen om je D ring lusje doorheen te halen.

Even een foto uitgesneden waarop het een beetje zichtbaar is (Zit is ook een lemieux rijbroek trouwens!)

Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:00

Renee_S schreef:

Geen idee... Ik heb deze.
https://www.horsehealth.co.uk/saddle-pa ... ack-system
Je kan die grote lussen er af halen, dan hou je een klein oogje over speciaal ontworpen om je D ring lusje doorheen te halen.

Even een foto uitgesneden waarop het een beetje zichtbaar is (Zit is ook een lemieux rijbroek trouwens!)

Afbeelding[/quote]

Ik ga vanavond is kijken of ik het ook heb

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:25

Ik heb net de nieuwe catalogus van Kramer binnen en daar staan beschermers in die qua kleur overeen lijken te komen met Peacock en Benneton Blue