Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bumper schreef:Vraagje. Kun je in alle BF zadels een pommel met knop doen?
darkadia schreef:bumper schreef:Vraagje. Kun je in alle BF zadels een pommel met knop doen?
Nee, tenzij je de rits laat aanpassen. Bij de Pommel zit deze rits namelijk over de hele lengte, en bij de zadels met knop zijn het 2 ritsen naar het midden toe.
Een pommel in Zadel waar officieel een forl in hoort kan dus ws wel, maar is niet mooi.
Duhelo schreef:Kwetal schreef:Waarom zou dat niet mogen Hobbelheks?
Duhelo - kopijzer aanpassen en verder naar achteren. Als het kopijzer op de correcte plek in een dakje staat, klopt de vorm niet. dan heb je geen V-vormig ijzer nodig maar een boogje of een omgekeerde U
Hoe bedoel je aanpassen? Het is de breedste...
Is deze plek voor het kopijzer te passen ok:
[ [url=m/x09rEd.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Dan past het?)
Of is deze de juiste plaats:(hier ligt die 10 cm meer naar achter bij de eerste foto. )
[ [url=m/pWdsvv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan is het te klein?
Kwetal schreef:Duhelo - nogmaals, ik ken het hele zadel niet en weet ook niet in hoeverre dat kopijzertje de zaak beïnvloedt en dan zie ik ook nog eens niet genoeg van je paard om te bepalen wat de juiste plek is. Vuistregels voor zadels zie op een boomzadel lijken: pak een krijtje, probeer het schouderblad van je paard te vinden en laat hem zijn been optillen en naar voor doen. Dan moet het schouderblad nergens "tegenaan" lopen. Op je foto's van paard met zadel vind ik het persoonlijk wat te veel naar voor liggen. Ik weet dat zo ongeveer iedere boomzadelruiter zijn zadel daar neer legt en dat is gewoon fout. Bij boomloos kan het wel, omdat dat wat meer meegeeft. Dus wat je hier moet uitvogelen is in welke mate de ligging van het zadel de bewegingsvrijheid belemmert.
pmarena schreef:Duhelo schreef:Kwetal schreef:Waarom zou dat niet mogen Hobbelheks?
Duhelo - kopijzer aanpassen en verder naar achteren. Als het kopijzer op de correcte plek in een dakje staat, klopt de vorm niet. dan heb je geen V-vormig ijzer nodig maar een boogje of een omgekeerde U
Hoe bedoel je aanpassen? Het is de breedste...
Is deze plek voor het kopijzer te passen ok:
[ [url=m/x09rEd.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Dan past het?)
Of is deze de juiste plaats:(hier ligt die 10 cm meer naar achter bij de eerste foto. )
[ [url=m/pWdsvv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan is het te klein?
Die bovenste plek (1e foto) lijkt mij prima
Die 2e foto daar zag ik het eigenlijk niet direct aan af dat het zo'n eind verder naar achteren is, is denk ik omdat die wat meer schuin van voren gemaakt is
kvulden schreef:Ik heb een paar pagina's terug de vraag gesteld. "Waarom zou je de keuze maken voor boomloos."
Nu lees ik steeds wel mee, maar jullie gaan wel heel hard. Haha. Maar als iknzo mee lees krijg ik het idee dat het zadel meer de ruiter moet passen dan het paard. Klopt dat? Mijn Tinker is 9 maanden, dus duurt nog even, maar toch.
Duhelo schreef:[ [url=m/0UqEVf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Was uiteraard vergeten om een foto te maken en ik had de singel al losgemaakt, maar vandaag lag die zo na het rijden.
Helaas maar een klein rondje kunnen draven want mevrouw is kreupel (2 weken geleden een zweer uitgesneden rechtsvoor, maar die is blijkbaar nog niet helemaal weg / teruggekomen)
Met het meer naar achter te leggen (en iets meer open te trekken voor ik het op de rug legde) en de stijgbeugelophanging meer naar achter zat ik op zich wel fijn ... in stap (wel zat ik niet meer met mijn muts tegen de voorkant, ik had ergens het gevoel dat mijn benen vrij vooruit lagen, maar als ik checkte lagen ze wel heel netjes onder me). een pasje galop ging ook (ondanks mank lopen besloot ze dat een grassprietje eng was), maar draf zit nog bagger...
Geen idee of dat wennen is of zo zal blijven ... ik vrees dat ik in het weekje terugstuur-tijd dat ik nog heb niet deftig genoeg zal kunnen testen of het iets zal zijn door mank paard, dus ik denk er nog even over na wat ik wil...