Ik gebruik op meerdere stallen de "echte" en al vaker met goede olie geolied zoals ik mijn andere hoofdstellen ook doe maar hij komt toch echt niet in de buurt van mijn passier of stubben helaas. Maar dan zoek ik nog even verder ☺️
Helaas ook met mijn micklem merkte ik echt kwaliteits verschil. Een van de eerste micklem hoofdstellen van een stalgenoot had goed stevig leer, die van mij leek echt net karton... ook na olieen werd het niet beter eerder slechter, leer zetten zelfs op!!
Weet dat ze bij Rambo nu ook micklem's hebben van europees leer, kosten zijn gelijk een stuk hoger maar ik denk dat dat wel het fijne leer is zoals eerst.(nog niet in mijn handen gehad, overal liggen de gewone) Eigenlijk te zot voor woorden voor een hoofdstel van dik 150€(multi) en dan kwaliteit in mijn ogen die slechter is dan een hoofdstel van een paar tientjes bij de plaatselijke ruitersportzaak
Sowieso veel merken hebben niet het beste leder ! Passier in de normale prijs is ook niet meer wat t geweest is . Over de micklem ben ik zeer tevreden . Maar ook over mijn beide kieffer hoofdstellen En zonder meer over mijn handmade Portuguese hoofdstel ( helaas is deze net te Klein )
Ik vind de multi vreselijk qua kwaliteit, stug en hard. Maar de competetion die ik heb hangen is heel fijn en die van m'n moeder en stalgenootje ook.
Pumpkins
Geplaatst: 18-08-17 14:30
wat bizar eigenlijk die kwaliteitsverschillen in leer zouden niet mogen. Ben bij mijn Multi zeker tevreden over het leer. Blijft soepel en mooi van kwaliteit. Nu paar jaar oud maar ziet er nog goed uit. Dat hebben mijn vorige hoofdstellen niet gered
Je zou bijv iemand van bridle 2 fit kunnen laten komen Misschien krijgen zij wat uitgevogeld wat je paard verdragen kan . En anders vrees ik dat wedstrijden verleden tijd is
vaaleriee
Geplaatst: 19-08-17 16:04
Ik ben ook gezwicht voor een Mickem. Heb er nog niet mee gereden, alleen gepast. Morgen eens uittesten! Met een andere frontriem, vind ik het nog niet eens zo'n heel lelijk hoofdstel.
Wat denken jullie? Volgens mij zit het zo wel goed?
JustAndy
Geplaatst: 20-08-17 13:20
Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? Zou graag willen weten hoe de kwaliteit en pasvorm is.
Net een Horka crown op MP gekocht, ben benieuwd. Zaterdag reed er iemand mee op wedstrijd en zag er best Oke uit. Premiera latina retour gezonden, zo'n hopeloze pasvorm. Neusriem stond af aan de zijkanten, aansnoerden kon maar net vast en bakstukken op zijn kleinst. Ook geen enkele reactie op eerder toegezegde kopstuk met keelriem, dus dan niet. Wordt genoeg aangeboden momenteel.
marleen_a_a
Geplaatst: 21-08-17 08:30
Zinzi_jewel schreef:
Dat is een moeilijke zeg .
Je zou bijv iemand van bridle 2 fit kunnen laten komen Misschien krijgen zij wat uitgevogeld wat je paard verdragen kan . En anders vrees ik dat wedstrijden verleden tijd is
Ben opzoek naar een hoofdstel dat de druk achter de oren verminderd. Nou ben ik benieuwd naar St zaum en Ps of sweden. Heeft iemand ervaring hier mee? Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik heb een ST zaum gebruikt voor mijn paard. Beviel mij goed. Paard had moeite met een rustige aanleuning en met dit hoofdstel was de aanleuning veel rustiger.
Heeft iemand hier al ervaring met de micklem variant van Nika horseproducts? Al zie ik hem nu niet meer op de site staan. Misschien problemen mee gekregen....
Minimaxi kijk even terug. Ik heb er een. Goede prijs kwaliteit, kopstuk en neusdeel boterzacht. Maten wat apart, mijn chique merrie aansnoerden neusriem laatste gaatje, Jan net dicht dus met redelijk smal neusje, bakstukken op bijna kleinst, teugels meer cob dan full
Ik heb hem dinsdag binnen gekregen. Super zachte leer en erg soepel. Pasvorm net zoals de originele micklem (fjord met kort breed hoofd dus lastig maar prima aan te passen) teugels inderdaad cob maar daar ben ik wel blij mee. Had Nika gemaild en t was de laatste dus misschien komen ze straks weer als ze voorradig zijn
ik ben op zoek naar een hoofdstel met antomisch kopstuk en het liefst anatomische neusriem. Op zich niet lastig maar ik wil het in een lichte cognac kleur en betaalbaar. Lastige combinatie blijkt. jullie suggesties?