Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hetlevenwint schreef:Moest dat nog bij mijn vorige post zetten, zou graag over een jaar of 2 overstappen naar een western zadel. Ben daar al jaren gek op op western zadels en nu het blijft eigenlijk alleen maar kriebelen daar voor...
Simone0308 schreef:@PeerAppel: Dat breed zitten herken ik wel, afgelopen week even ter vergelijking met een boomzadel gereden en dan zit je toch best een stukje smaller. Ik heb er geen moeite mee, maar degene van wie dat boomzadel was heeft ook even met de London gereden en die kreeg echt last van haar heupen.
Zou je trouwens je beugels niet een gaatje langer doen? Volgens mij heb je best lange benen en je knieën lijken nu zo ver voor op het zadel te liggen, of ligt dat aan mij?
Atent schreef:ik heb een freeform classic. Ik vond het helemaal niet wennen. Ik vind het zelfs fijner rijden dan alle boomzadels die ik ooit gereden heb. Ik ben er echt blij mee. Mijn paardje is in bouw erg veranderd al had ik vorig jaar een boomzadel gekocht weet ik zeker dat hij hem niet meer zou passen nu. Mijn freeform ligt perfect.
Kermis schreef:Ik heb al eerder boomloss gereden op een spaans zadel, kreeg ik nog een rodeo ookVond het even wennen maar vond het heerlijk rijden! Heb 5 a 6 x daarmee gereden. Bedankt voor jullie reacties, hij word op het moment zadelmak gemaakt met een gewoon boomzadel, ga ik hem daarmee eerst inrijden en dan stap ik over, is een leenzadel maar die mag ik voor onb. tijd gewoon lenen!
Wisdem schreef:Sinds een week of twee heb ik nu de cheyenne 1 met maatje 42 en ik moet zeggen zou geen ander zadel meer willen hebben.. Ik loop nu wel tegen een paar dingetjes aan.
Als eerste kraakt het zadel enorm. Niet zo leuk als je in de bak rijdt en iedereen je aan zit te kijken. Is daar wat aan te doen? Het zadel is nog nieuw van aug 2012 maar van een bokker tweede hands gekocht.
Nu ik verschillende keren heb gereden merk ik dat het lijkt of links de beugel langer lijkt dan rechts. Heel raar gevoel. De beugels hangen perfect gelijk maar kan dus nog aan mijn zit liggen. Probeer dus nu wat meer naar rechts te zitten voor mijn gevoel maar lijkt niet te veranderen.
Maar moet zeggen de laatste buitenrit die ik tweede paasdag heb gemaakt. Fantastisch. Echt heerlijk gereden voor het eerst zonder pijn. Maar oh oh de dagen daarna wel heel veel spierpijn.
PeerAppel schreef:Ik ga het idee aankaarten bij een modje! Vind het altijd heel erg leuk om foto's te zien van boomloze zadels op het paard en ook om te zien hoe mensen het gebruiken (recreatief, wedstrijd etc).