[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 18:27

pmarena schreef:
Zou best kunnen. M of eventueel S, in ieder geval niet breder.

Heb jij toevallig dat lijstje nog met welk nummer welk model zadel is, wbt de barefootzadels?

pmarena

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 06:57

De modelnummers / zadelnummers weet ik zo allemaal niet eerlijk gezegd, omdat dat in de praktijk eigenlijk nooit relevant is. Want als je het zadelnummer hebt, dan heb je ook (een foto van) het zadel en dan ZIE je simpelweg welk model het is :)

Het serienummer is natuurlijk wel handig als je twijfelt over de maat van het zadel, of wanneer het gemaakt werd :j

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 16:31

pmarena schreef:
De modelnummers / zadelnummers weet ik zo allemaal niet eerlijk gezegd, omdat dat in de praktijk eigenlijk nooit relevant is. Want als je het zadelnummer hebt, dan heb je ook (een foto van) het zadel en dan ZIE je simpelweg welk model het is :)

Het serienummer is natuurlijk wel handig als je twijfelt over de maat van het zadel, of wanneer het gemaakt werd :j

Ja dat is ook zeker zo, voorheen was het op een barefoot site te vinden welke wat was, vond dat altijd wel handig, want er zijn altijd mensen die je niet geloven. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 06:20

Ja ik had het een tijd op de site staan maar op een gegeven moment hebben ze vanuit zeg maar het hoofdkantoor in Duitsland gevraagd om de uitleg van het serienummer offline te halen, omdat het ook gebruikt werd door producenten van namaak om het echter te laten lijken :x

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 11:08

Had er trouwens iemand een idee waar ik de hoesjes van een FRA singel apart kan bestellen? Drie van de 4 zijn inmiddels spoorloos en de vierde is zo opgerekt dat ik die constant verlies :+ .

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:30

pmarena schreef:
Ja ik had het een tijd op de site staan maar op een gegeven moment hebben ze vanuit zeg maar het hoofdkantoor in Duitsland gevraagd om de uitleg van het serienummer offline te halen, omdat het ook gebruikt werd door producenten van namaak om het echter te laten lijken :x

Ja dat is natuurlijk niet de bedoeling. :(

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:36

Ik heb niet alle 400 paginas kunnen lezen maar met de zoekfunctie kom ik er niet uit ...

Wij hebben een shetlander, echt een kleintje van 85 cm gekocht. Ik zoek een barebackpad, voltige singel of zadeltje voor onze dochter van 2,5 jaar. Het gaat echt alleen om stapritjes.

Hebben jullie een tip?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:46

Een Total Contact Saddle?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:47

Celebi schreef:
Een Total Contact Saddle?

Voor de TCS en zulke kleine kindjes is het alleen bijna onmogelijk om passende beugelriempjes te vinden. De beugelophanging zit in verhouding heel laag voor de drukverdeling waardoor beugelriemen te lang zijn voor de korte beentjes.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 22:16

carika schreef:
Ik heb niet alle 400 paginas kunnen lezen maar met de zoekfunctie kom ik er niet uit ...

Wij hebben een shetlander, echt een kleintje van 85 cm gekocht. Ik zoek een barebackpad, voltige singel of zadeltje voor onze dochter van 2,5 jaar. Het gaat echt alleen om stapritjes.

Hebben jullie een tip?

Christ iberica shetty met een pad met inlagen er onder :)

We zijn ooit begonnen met een bbp met handvat, verschillende shetty zadels waarvan die wintec wel redelijk beviel. Een kleine periode een trekker kids hebben gehad.. en nu al 3-kwart jaar de BBP van Christ en vele rijuren al!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 03:50

Ik zou een wintec kids kopen en er een kleine boomloze pad bij.
Of een bontonderlegger met prolite achtige vakken.
Hier een korte ghost pad icm een wintec kids, passen decathlon beugelriempjes van €10 van de decathlon aan.
Beugels met korfje, there you go.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 09:42

Wintec kids en Christ bbp... Beide niet te vinden via marktplaats |(

Ik wacht nog wel even tot de pony er is voordat ik een nieuwe bestel.

Mocht iemand er nog een te koop aan bieden hoor ik het graag

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 10:23

Ik heb de mijne toen met 40% korting kunnen kopen.
Wintec kids beviel minder goed, dochter kreeg pijn van het kunststof bovenop met vasthouden en draven.
Wintec kids kost trouwens maar 219 nieuw dat is wel te doen toch?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 13:33

Voor de liefhebbers. En ik weet dat deze zadels ook altijd weer snel weg zijn. Er staat een barefoot lazy mountain in zwart maat 2 te koop op fb.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:15

De beugelriem ophanging van de Christ barebackpads zit toch nog lager dan die van de TCS? Ik heb hier beide. Als de TCS niet past qua beentjes dan heb je dat probleem al helemaal bij de Christ pads denk ik.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:20

Mijn dochter heeft super korte nylon riemen en rijd dan op gat 3 van boven.
Bij wintec zitten ze 3 gaten langer

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:21

carika schreef:
Wintec kids en Christ bbp... Beide niet te vinden via marktplaats |(

Ik wacht nog wel even tot de pony er is voordat ik een nieuwe bestel.

Mocht iemand er nog een te koop aan bieden hoor ik het graag

Harry’s horse heeft praktisch een kopie.
Beiden gehad maar ze zijn inderdaad schaars.
Mijne had ik zgan voor €50 en ben direct akkoord gegaan met die vraagprijs.
Hij oogt qua zit identiek en kwaliteit ook verstelbare kussens, kun je ook gerust kopen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:26

Weet iemand een adresje in Nederland waar ik een roundskirt skitopad kan kopen? Of evt. een andere soort pad die onder een Bob Marshall kan? :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:44

Wellicht bij Kifrahorse?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:31

Banjer schreef:
Weet iemand een adresje in Nederland waar ik een roundskirt skitopad kan kopen? Of evt. een andere soort pad die onder een Bob Marshall kan? :D

Becidor?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:08

Voor zover ik weet is er geen retailer voor Skito in Nederland, iig niet iets met voorraad om uit te kiezen. Natuurlijk zullen ze iets voor je kunnen bestellen, maar dat kun je dan beter zelf doen. Ze zijn al duur genoeg tenslotte ;(

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 12:45

Iemand hier ervaring met schuif partijen met opstappen vanaf de grond? Ik weet dat het beter niet kan en ik doe het eigenlijk nagenoeg nooit, maar wilde toch even proberen hoe stevig het zou zijn en het gleed me iets te snel. Dat maakt me aan het twijfelen hoe stevig het geheel is bij grote schrikreacties. Wil niet aan de zijkant eindigen natuurlijk. Alles bleef goed op elkaar, de Edix halfpad, mijn LeMieux dekje en de TCS, alleen het hele geheel ging opzij. De onderste pad is een Edix halfpad met merino onderzijde. Zou het wol te glad zijn voor mijn paard?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:49

Celebi schreef:
Iemand hier ervaring met schuif partijen met opstappen vanaf de grond? Ik weet dat het beter niet kan en ik doe het eigenlijk nagenoeg nooit, maar wilde toch even proberen hoe stevig het zou zijn en het gleed me iets te snel. Dat maakt me aan het twijfelen hoe stevig het geheel is bij grote schrikreacties. Wil niet aan de zijkant eindigen natuurlijk. Alles bleef goed op elkaar, de Edix halfpad, mijn LeMieux dekje en de TCS, alleen het hele geheel ging opzij. De onderste pad is een Edix halfpad met merino onderzijde. Zou het wol te glad zijn voor mijn paard?

Heeft eerder met gewicht distributie te maken met opstijgen, heb wel gemerkt als je al je gewicht in 1 beugel zet de boel zowiezo draait.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:08

Hier gaat dat goed sinds ik een butterfly singel heb. Boel ligt veel stabieler :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:26

Ja uiteraard is het gewicht in de beugel niet handig. Ik weet ook hoe je moet opstappen met je gewicht dicht langs je paard, hard afzetten van de grond en boven meteen je gewicht van je bovenlichaam over het zadel heen en tegendruk bieden met je hand op de andere kant van het zadel. Maar daarvoor moet ik wel een stukje omhoog kunnen. :+

Heb er vandaag om te testen even een antislip matje onder gelegd en nu kwam ik bijna omhoog. Denk als ik vanaf een laag stoepje omhoog had gegaan dat ik het al had gered. Dat biedt wel meer perspectieven.. Zou de wollen pad dan toch niet handig zijn voor mijn paard? Zou wel balen zijn want vind 'm heel fijn!

Die butterfly singel ziet er interessant uit, maar heb er weinig aan denk ik. Heb eigenlijk wel een Crescent modelletje nodig voor die ronde pony van me. :o