Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
joliene schreef:Staat prachtig op je haflinger.
Heb je ook nog wat close up foto's?
Ik heb een Ghost Firenze tweede hands gekocht. Zal binnenkort wat fotootjes plaatsen.
Duhelo schreef:Roelke_ schreef:[ [url=m/7Lp5ei.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn lipica in actie! Nog steeds blij meeik denk alleen wel dat voor mijn paard een pad met inlages toch wat teveel van het goede is in combi met de nieuwe kussens. Ga ook maar eens kijken naar een burioni. Ook lijkt het zadel wat hoog te liggen aan de voorkant, is ook een beetje een ongelukkige fotohoek zo schuin van achter.
Ziet er goed uit!
Ik heb het spaans model met de nieuwe kussens en heb hetzelfde probleem
ik heb de sympanova burioni eronder (want met een gewoon dekje ga ik gaan schuiven), maar met de nieuwe kussens is het allemaal wel wat gepropt en dekje gaat constant scheef onder het zadel. Dus ik zoek een antislipdekje, die iets dikker is dan gewone dekjes, maar zonder ruggengraatvrijheid want dat is teveel dubbelop bij mijn dikkerd.
pmarena schreef:Carl: ik ben een enorme liefhebber van natuurlijke materialen en wol in het bijzonder
En geen liefhebber van neopreen door de zweterigheid.
Maar ik vind het voor onder een zadel toch echt onvervangbaar omdat het zo goed vormvast en schokdempend is. Het is niet ademend nee, maar de langdurige schokdemping (en steeds weer terug in model veren!) daar haalt vilt het imo niet bij.
Doe je er een laag wol onder dan heb je toch nog die kwaliteit op de huid / vacht van het paard zodat niet die zweterige rommel er direct de boel afsluit
DubbelDun schreef:@carl: vilt is idd veel te slap, dat kun je nooit 'alleen maar' gebruiken.
Ik heb geen plaatjes van een dwarsdoorsnede van een BM, ze zijn nogal terughoudend over hoe het zadel precies is opgebouwd
Jennyxx schreef:Ja ik vroeg mij dit ook al af. Ik had de Ghost Roma met de nieuwe kussens. Die lag erg mooi op mijn paardje zonder pad. Met pad werd het een torrentje. Een pad heb je in principe toch vooral voor de ruggengraadvrijheid? Die heb je door de dikke kussens genoeg. Ook zit er een verstevigd plaatje in, heb je dan nog wel echte inlages nodig vroeg ik mij af?
lotje5lotje schreef:@ buitenzinnig:Wat het verschil is in drukverdeling