Daar zou ik de Fur niet voor laten schieten hoor.

Regen vind ik een stuk irritanter.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jokari schreef:Joh juist in de zomer is dat bont heerlijk isolerend !Nog nooit last gehad van een zwetend achterwerk in mijn Iberica.
Daar zou ik de Fur niet voor laten schieten hoor.
Regen vind ik een stuk irritanter.
Duhelo schreef:pluche_pluus schreef:Ik ook Roma met lange benen op mijn kogelronde paard![]()
Voor de flexee rijders, de bomen van de wintec passen ook in de flex. Ik heb mijn breedste flex boom (de gele) handmatige verbogen. Maar je kan ook gewoon de paarse kopstukken passen
zijn de paarse breder dan de gel originele boom?
Ik zat ook al t denken om handmatig te verbuigen,maar heb schrik dat het niet symmetrisch wordt.
Welk paard heb jij dat de gele te smal is?
De bf ook kunnen passen, als ik straks de pc heb load ik wat fotos op.
Ik dacht dat de breedste boom te smal was, maar kaal ligt die volgens mijn wel goed. Dus denk dat de boel nog soepel moet worden.
Ik zit er redelijk goed in, zeker niet slechter dan op de massimo, wel is de zitting aan de voorkant behoorlijk dik gevuld en land ik daar op met mijn private parts, dus dat is ietsjes minder maar kan verbeteren met het inrijden van het zadel ...
Schoftvrijheid met boom is prima, gaat ook niet naar beneden met lichtrijden (wat die zonder voom wel doet en wat de hidalgo ook deed)
Ruggegraatvrijheid is achteraan het zadel minimaal, moet ik dus nog even de halstertouwtest voor doen.
Kwetal schreef:Ben ik de enige die vind dat het zadel erg ver naar voor ligt? Voor dat type zadel in elk geval? Werk met een S singel of zoiets.
Ik vind het een heel mooi zadel...heb hem niet in het echt gezien, maar die singelstoten zijn een V, of zit de achterste stoot aan een V en de voorste ergens onder de wrong? Ik snap dat het lastig is dit zadel wat naar achteren te leggen, zonder dat het zichzelf naar voor werkt (op jouw prachtige paard - echt wel fotogeniek)
SarahIlse schreef:Nou, vandaag was dé grote dag: mijn RWC Dressage uitproberen. Zadel ligt op mijn paard helaas niet fijn en ik vind hem persoonlijk ook niet fijn zitten. Jammer, maar helaas.
Die op op MP is overigens niet van mij.
Ik ben opzoek naar een zadel waar ik een "opgesloten" gevoel heb en mijn knieën tegengehouden (kunnen) worden, iets van een kniewrong dus. Ik wil me voornamelijk op het buiten rijden gaan richten (echt rondes van 20+ km op tempo), maar een sprongetje ermee kunnen maken en af en toe wat "serieus" dressuurwerk is ook fijn. Ik overweeg nu wel een FUR, maar twijfel door het bont voor vooral ook in de zomer. Iemand suggesties? Maximaal budget is €500.
SarahIlse schreef:Duhelo: Nee, helaas geen foto's gemaakt, niet aan gedacht. Ik ben gewend (door mijn voormalige ghost) heel dicht op de rug te zitten en die ook te voelen. Bij dit zadel kreeg meer het gevoel heel hoog erboven te zitten. En hij heeft wel een 'lepel' maar die voel ik ook niet, deed me een beetje denken aan de pannenkoekzadeltjes van vroeger.
Jokari: Haha, ja, oké, daar heb je een punt.Heb jij dan twee zadels of iets vervangbaars o.i.d. voor de bovenkant of kan dat niet?
Is een FUR (redelijk) waterbestendig, pmarena? En wat is het verschil tussen de Happy en de Valley of is dat alleen de kleur?
Duhelo schreef:Kwetal schreef:Ben ik de enige die vind dat het zadel erg ver naar voor ligt? Voor dat type zadel in elk geval? Werk met een S singel of zoiets.
Ik vind het een heel mooi zadel...heb hem niet in het echt gezien, maar die singelstoten zijn een V, of zit de achterste stoot aan een V en de voorste ergens onder de wrong? Ik snap dat het lastig is dit zadel wat naar achteren te leggen, zonder dat het zichzelf naar voor werkt (op jouw prachtige paard - echt wel fotogeniek)
de voorste stoot komt inderdaad onder de kniewrong uit, de achterste twijfel ik nu of het een V is of niet ...
ik heb ook nog niet serieus gereden, dus geen idee hoe ze echt loopt, zal dat proberen morgen of overmorgen even uit te testen.
Vroeger gebruikte ik inderdaad een (dure!) banaansingel, maar die kon ik maximum in 75 cm vinden en dat is gewoonweg veel te kort. Een S singel wil ik wel overwegen (alhoewel ik erg tevreden ben over mijn fra singel, geen singelnijd meer! wat ik bij lederen singels wel heb) maar dan moet die zeker 90 cm zijn en betaalbaar ...
Moet wel zeggen, als het zadel meer naar achter komt ligt die op een rare manier te rocken, alle zadels trouwens...
Ligt mijn voorboom op de juiste plaats (meer naar achter of is de voorste plaats correct?)
Kwetal schreef:Tegenwoordig ook verkrijgbaar in echt schaap (zitting en wrongen)
[ Afbeelding ]
En spannende kleurtjes![]()
En met zijtassen....
pmarena schreef:Ja dat is ook wel een beetje het doel van het zadel, hoger er boven zitten, meer zoals een "normaal" zadel i.p.v. een gewone Barefoot
Mja schaap en regen, daar zijn de meningen over verdeeld, ik denk dat dat iets persoonlijks is hoe je dat ervaart? Ik vind regen sowieso niet zo'n succes tijdens het rijden, nat word je toch dan, en direlijke producten zoals leer zelf ook al is zijn sowieso niet zo gek op regen.
Hè.... je laatste vraag...?
Je hebt de Happy Valley en de Lazy Mountain zadels, zijn allebei in maat 1 of 2 en zwart of bruin leverbaar.
Enige verschil is dat de ene met knop (fork) is en de andere met een gewone pommel
Citaat:de voorste stoot komt inderdaad onder de kniewrong uit, de achterste twijfel ik nu of het een V is of niet ...
ik heb ook nog niet serieus gereden, dus geen idee hoe ze echt loopt, zal dat proberen morgen of overmorgen even uit te testen.
Vroeger gebruikte ik inderdaad een (dure!) banaansingel, maar die kon ik maximum in 75 cm vinden en dat is gewoonweg veel te kort. Een S singel wil ik wel overwegen (alhoewel ik erg tevreden ben over mijn fra singel, geen singelnijd meer! wat ik bij lederen singels wel heb) maar dan moet die zeker 90 cm zijn en betaalbaar ...
Moet wel zeggen, als het zadel meer naar achter komt ligt die op een rare manier te rocken, alle zadels trouwens...
Ligt mijn voorboom op de juiste plaats (meer naar achter of is de voorste plaats correct?)
minikatje schreef:Kwetal schreef:Tegenwoordig ook verkrijgbaar in echt schaap (zitting en wrongen)
[ Afbeelding ]
En spannende kleurtjes![]()
En met zijtassen....
Strikje erom en hierheen sturen![]()
Wat een gave kleuren