[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:35

Weet ik niet No-No, had ik eigenlijk al binnen kunnen hebben maar ben afhankelijk van een kennis die 't voor me door stuurt vanuit Duitsland. Hopelijk snel nu.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:45

Sorry dat ik weer even binnen kom vallen maar heeft er hier nog iemand een maat L pommel die ik over mag nemen?

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:14

Marlijn (No_No), grandeur half-pad! Je mag die van mij wel eens testen :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 07:55

Ik ga in eerste instantie gewoon met normale dekjes onder mijn Hidalgo rijden :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:32

hannatjuh schreef:
hoe is de ruggengraat vrijheid met het antislipmatje? zijn de zweetafdrukken gewoon netjes?

Ja gaat prima. Ik trek het in de kamer van mijn zadel, net als mijn dekje. Maar ik heb een hidalgo en ik weet natuurlijk niet hoe dat zal gaan met een barefoot.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:35

ok dankjewel. heb ondertussen toch een hafpad kunnen halen dus die dan eerst maar uitproberen. ondertussen nog een beetje aan het rondkijken voor een andere singel.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:27

Kom ook weer even langs gewandeld.... Na met de zoveelste keer spierpijn te zijn afgestapt heb ik besloten om iets met de seatsaver te gaan doen. Ik kon niet de garantie krijgen dat de hipsaver van HM goed aan zou sluiten op mijn London maat 2 dus daar durfde ik geen 100,- aan te besteden. Toen overleg gehad met Costum Treeless en zij adviseerde mij om zelf te proberen een extra inlage te maken in de bestaande seatsaver. Ik heb gisteren geprobeerd om een naadje los te maken maar het ziet er niet naar uit dat daar een losse inlage in kan omdat het materiaal aan elkaar vast zit. Dusssss er komt een losse inlage tussen het zadel en de seatsaver.

Ik heb gisteren een dikke laag polyether schuim? gehaald, stevige niet uitrekbare stof en klittenband. Ik wil het schuim een beetje rond snijden van boven naar beneden om al een beetje een A vorm te creeeren en de scherpe randjes er af te halen. Dan een soort zak maken waar het schuim precies in past en het klittenband erop naaien.

Ik zit op de camping in Nederland dus een mooi klusje dacht ik zo :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:27

Ik ken iemand die dat heeft opgelost met een sok gevuld met watten en die onder de zitting legt.... @Akke

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:37

Leuke klus! Wahaha...zit je op je ouwe sok....weet je zeker dat er watten inzitten? Ik bewaar heel andere dingen in mijn ouwe sok. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:42

Muntjes zit zo rot.... :D
Watten of schuimvlokken - als je het maar een beetje kunt vormen van dik naar dun etc. (oude panties mag ook)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:57

Een sok! Geniaal, maar dat zou natuurlijk zonde zijn van al die mooie spullen die ik heb gekocht. Ik ga gewoon beginnen en als het niet lukt zal ik eens een oude sok opsnorren ;) Bedankt voor de tip in ieder geval!!

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:06

Ik kom ook weer even binnen vallen :P
Ik heb een Christ Barbackpad doen jullie daar nog wat onder als je ermee gaat rijden?
& waarom wel of juist niet?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:28

Ik doe er niets onder, maar Christ maakt ook passende pads om onder je BBP te doen.
Ik gebruik er 1 met inlagen (in de BBP) als die er niet in zouden zitten, zou ik wel een extra pad overwegen. Persoonlijk vind ik het met extra pad te veel een toren worden.
Veel mensen gebruiken een dunne katoenen pad er onder om de vacht schoon te houden, maar ik vind juist de vacht direct op de huid van het paard erg prettig (voor het paard) en dat ik dan na afloop dat ding moet uitborstelen en eventueel moet laten drogen, geen punt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:44

Nog steeds zo blij met mijn zadel. <3
Afbeelding
Hoofdstel van donkerbruin naar cognac kleur geverfd en pas nu perfect bij mijn Hidalgo Milwaukee.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:49

Mooie combi Marcella !

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:28

Prachtig!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:33

Wauw Marcella, blijft een heel gaaf zadel!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:47

Mooi!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:44

Lijkt wel alsof die alleen maar beter is gaan liggen! Maar nog steeds de singelstoten er niet af?
Hoofdstel is idd goed geworden zeg!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:49

Nee singelstoten niet eraf en denk ook gewoon dat ik ze er te zijner tijd gewoon eraf knip. Gebruik ze toch nooit en dan gaan ze gewoon een bak in om te bewaren. Weggooien is iets wat ik zelden doe.

Heb eerst andere dingen te regelen en dat betreft andere stalling.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:00

Woensdag pas ik hetzelfde zadel Marcella, ik ben benieuwd hoe het op mijn paard gaat staan :).

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:43

Deftige set zo, Marcella!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:58

Laurrren zou wel rekening houden dat het zadel ook echt tijd nodig heeft om echt goed te gaan liggen.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:11

Marcella, hoe bedoel je? Dat de lederen boom tijd nodig heeft om zich te vormen? Hoe weet je dan in het begin dat 'ie een beetje past?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:09

Het blijft een prachtig zadel Marcella! Zeker zo in combinatie met de kleur van je paard en samen met het hoofdstel is het plaatje helemaal af :)

Ik heb een vraagje. De tinker van mijn moeder heeft 3 jaar een maat M pommel gehad. Ik pas regelmatig los op de rug om er zeker van te zijn dat deze nog goed ligt. Nu is ze kwa spieren en misschien ook wat vet ronder geworden rond haar schoft en hebben we een L pommel gekocht. Deze paste los op de rug perfect (terwijl de M dus krap geworden was)
Nu rijdt mijn moeder hier een tijdje mee, maar haar merrie is ineens een heel stuk stijver geworden in draf. Het hoeft natuurlijk niet aan de pommel te liggen, misschien is het wel iets heel anders. Maar zou het kunnen zijn dat een pommel die bloot op de rug beter lijkt te passen in het zadel met dekje er onder toch in praktijk minder goed past dan de M?

We zijn haar al aan het longeren zonder zadel en buigoefeningen aan het doen, op aanraden van de DA gaan we magnesium bijgevoerd omdat paarden op leeftijd wel eens stijf van kunnen worden van een tekort (omdat die dit minder goed opnemen uit het normale voer) Ze is 16 jaar, het zou kunnen..

Vanmiddag wil ik toch de M pommel nog eens terug doen om te kijken of dit uitmaakt. Of is dat een heel slecht idee?