Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:Ik heb nog een licht gebruikte maat 1 bruine Lazy Mountain te koop. Zou zelf geen ander zadel meer willen na zó veel zadels geprobeerd te hebben in de loop der jaren. Dit is (voor mij) gewoon het ultieme zadel dat super zacht, stevig, comfortabel zit.
Alsof je in een veilig omsluitend wolkje wegzakt en 1 met je paard er niet vanaf gelanceerd kan worden, terwijl het toch geen dwingende zit geeft ofzo. Ik vind wel de stevigere cantle insert fijner als je ook graag regelmatig wat steilere heuveltjes / dijkjes beklimt.
pmarena schreef:Hoeveel klittenband zit er op...?
Op zich zie je bij allerlei andere merken met een klittenband beugelophanging dat er maar een klein rechthoekje van klittenband tussen de beugelriemen zit. En dat lijkt prima te werken. Ik heb nog ergens zoiets van freeform liggen geloof ik.
Van barefoot is het een veel groter klittenbandvlak maar als dat niet in zijn geheel 'vastklit' maar alleen dat stukje dat bij andere merken gebruikt wrdt....dan hoeft dat natuurlijk niet slechter te zijn.
Barefoot kiest gewoon voor iets meer stevigheid / zekerheid
.
Sure_lee schreef:Leuk dat roze bij een haflinger. Heb ik ook haha!
Heb je een passer gehad bij deze combinatie?
Ik vind in ieder geval de singel aan de korte kant en ik vind het er van deze hoek niet heel comfortabel uitzien. Maar dat is lastig van een foto en sowieso in deze hoek.

moonfish13 schreef:Wie weet, maar zijn er nog mensen met de echt allereerste ghost met dijwrong waarbij deze ligt te verstoffen?
Ik heb er een, en om specifieke reden zou ik ooit graag een reserve willen.
Er hoeft geen pad bij te zitten verder.
De singelstoten mogen best wat op zijn, ik heb nieuwe aan mijn oudje.
Ik heb net een ghost grande aangeschaft en moet gaan sparen voor een nieuwere quevis.
Met kussens dus, maar ik zou graag zo’n héle oude willen eigenlijk…
Zo een die gok ik niemand meer wil maar ik wel!
Ik hoop stiekem dat ik ooit nog de eerste vind, deze had een verstelbare zitting en echt álles was verstelbaar.
Ik ben er zuinig op, betaalde er 10 jaar terug al weinig voor maar tot mijn verbazing was ik er hartstikke blij mee.
En wie weet zwerft er op een zolder nog een?