[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 07:40

Ik heb nog een licht gebruikte maat 1 bruine Lazy Mountain te koop. Zou zelf geen ander zadel meer willen na zó veel zadels geprobeerd te hebben in de loop der jaren. Dit is (voor mij) gewoon het ultieme zadel dat super zacht, stevig, comfortabel zit.

Alsof je in een veilig omsluitend wolkje wegzakt en 1 met je paard er niet vanaf gelanceerd kan worden, terwijl het toch geen dwingende zit geeft ofzo. Ik vind wel de stevigere cantle insert fijner als je ook graag regelmatig wat steilere heuveltjes / dijkjes beklimt.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 09:15

MarjanB schreef:
De grootste :+ anders past m’n kont er net niet in..

En ze zijn inderdaad tweedehands bijna nooit te vinden

Valt ie kleiner uit ik heb broek maat 38 zag tot 40 was maar las ook dat je beter 2 kan nemen dan

Overweeg deze wel x als test zadel te proberen tis natuurlijk wel de duurste van allemaal die ik gezien heb

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 09:17

pmarena schreef:
Ik heb nog een licht gebruikte maat 1 bruine Lazy Mountain te koop. Zou zelf geen ander zadel meer willen na zó veel zadels geprobeerd te hebben in de loop der jaren. Dit is (voor mij) gewoon het ultieme zadel dat super zacht, stevig, comfortabel zit.

Alsof je in een veilig omsluitend wolkje wegzakt en 1 met je paard er niet vanaf gelanceerd kan worden, terwijl het toch geen dwingende zit geeft ofzo. Ik vind wel de stevigere cantle insert fijner als je ook graag regelmatig wat steilere heuveltjes / dijkjes beklimt.

Wel fijn om te horen ik zou liefst wel voor de zwarte gaan omdat me tuig veder ook zwart is
Heb bitloos hoofdstel van Edix ook zwart keuzes haha

Maar zie veel de bruine voorbij komen
Hoe valt de maat vind jij?
Heb je toevallig foto’s en aan welke prijs moet ik denken?

Sarenza

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Ik ben aan het kijken voor een lichtgewicht comfortabel boomloos zadel dat ik op mijn beide paarden kan gebruiken. Ik heb mijn oog laten vallen op de Edix Courville. Ik heb een paint van 155cm met gemiddelde schoft en een KWPN van 175cm met hoge schoft. Nu was ik aan het kijken naar de pommels van Edix maar deze lijken mij laag voor een hoge schoft.. De barefoot S pommel zou hem passen. Heeft Edix ook een pommel voor hoge schoft? Of zou de Barefoot S pommel in de Edix Courville kunnen passen? Iemand ervaringen met de Edix Courville bij een paard met hoge schoft?