Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rb_1990 schreef:Ik rijd nu ongeveer twee maanden met een cherokee maat 1. Op de een of andere maniet worden mijn onderbenen naar achter geduwd. Dit rijd erg vervelend. Gisteren kon ik bij een simpele bok van mijn paard maar net op haar rug blijven zitten. Ook als ze een keer aan de teugel trek vlieg ik half in haar hals. Ik heb de beugelophanging al een paar keer verschoven, maar dit heeft tot nu toe geen positief effect. Verder pas ik goed in het zadel ( maat 36) dus daar ligt het niet aan. Heeft iemand misschien een tip. Als dit probleem blijft bestaan voel ik mij genoodzaakt mijn zadel te verkopen.
Zinzi_jewel schreef:De Norton zadels zijn zoals de Eric thomas en freemax ed.
Allemaal hetzelfde idee , oorspronkelijk de freeform .
Vriendin van me heeft een tijd naar tevredenheid gereden met zo, n zadel .
Denk met een goede pad eronder een prima zadel !
Ikzelf heb Barefoot geprobeerd maar kreeg het niet goed op mijn paard . Het bleef ietwat achterover liggen icm korte rug paard . Zij werd narrig en ik had moeite om correct in het diepte punt ( wat wat te ver naar achter lag ) te blijven zitten .
Dit had ik eerder ook met een Freefrom zadel en met Hidalgo spaans model !
Een Startrekk Nathalie penquit lag wel oke .
Maar nu is de situatie gewijzigd en zocht ik een zadel waar ik ook lekker op kan dressuren .
Dat wordt een Startrekk dressuur .
Voor de vrije tijd en lange buiten ritten wil ik een keer een Torsion want ondanks dat Torsion en Barefoot kort bij elkaar liggen . Ligt Torsion wel recht . En kan ik in het dieptepunt zitten . En paard bleef relaxed .
Maar zo zie je maar zoveel mensen zoveel wensen . Zoveel paarden , en elk dier reageert anders .
Als het Norton zadel voor nu bevalt waarom niet . Kun je later alsnog een Barefoot proberen en evt kopen .
Denk dat nagnoeg alle boomloos zadels tegenwoordig goed doordacht zijn en je dan een goed iets koopt . Welke naam er aan gegeven wordt is niet belangrijk ....
Zolang de pasvorm maar bij je paard en jouw past .
Sonja89 schreef:Ik lees hier nog steeds mee en ben nu toch wel benieuwd wat anderen vinden van de ligging van de Cheyenne maat 1 op mijn IJslander:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(zeer charmante foto's, maar het gaat even om het zadel hier).
Er ligt een Barefootpad maat 'pony' onder. Zelf vind ik het met de lengte van het zadel heel erg meevallen, of ben ik iets te optimistisch?
Sonja89 schreef:Sonja89 schreef:Ik lees hier nog steeds mee en ben nu toch wel benieuwd wat anderen vinden van de ligging van de Cheyenne maat 1 op mijn IJslander:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(zeer charmante foto's, maar het gaat even om het zadel hier).
Er ligt een Barefootpad maat 'pony' onder. Zelf vind ik het met de lengte van het zadel heel erg meevallen, of ben ik iets te optimistisch?
pmarena, is dit een zadel dat te ver naar voren ligt?
Marcella schreef:Rb_1990 als je dus tever uit het zadel kom met lichtrijden dan heb je zeer waarschijnlijk ook de beugelriemen te kort. Misschien beugelriemen een paar gaten langer waardoor je niet meer tever uit het zadel kan komen.
Sonja89 aan de ene kant zou ik zeggen zadel lig tever naar voren, maar als ik naar de positie van de singel kijk lig het zadel toch goed.