Sorry, je tekst zegt niets zinnigs en je lijkt gepikeerd door mijn vraag naar meer info omdat ik niet wil afgaan op verhaaltjes en commerciele belangen, maar net ongekeerde van wat jij zegt, wil nagaan wat het precies doet met de rug van mijn paard na twee uur rijden. Dit, omdat we straks trektochten gaan maken als de 7 plaats maakt voor een 8 in het jaartal

.
Meten=weten. Ik zou niet weten waarom een test = aan koude cijfertjes. Jij?
Ik dacht net dat het wat met warmte te maken had

. Wist niet dat er koude cijfertjes tevoorschijn kwamen, dat is natuurlijk niet de bedoeling

. Helemaal niet.
Mijn paarden lopen ook super onder boomloos. Ik vind het ongelofelijk gemakkelijk en uiterst goedkope oplossing. Toch, ik wil weten wat het doet. Ik heb als kind helaas van die platte, gemakkelijke schoenen gedregen.
Op mijn 17e ging het niet meer. Voetboog was doorgezakt. Vreselijke lage rugpijn.
Ik heb meer dan 10 jaar steunzolen gedragen.
Nu draag ik geen steunzolen meer, maar let er wel op dat ik perfect, zeer goed ondersteunend schoeisel draag.
Dat is wat ik wil meten. Hoeveel druk er op de rug komt, vergeleken met een op maat gemaakte lichte westernboom.
Maak je maar geen zorgen om hun voeten. Die worden secuur bijgehouden door super goeie kapper, ze hebben echt staalharde, onbeslegen voeten.
Kijk, dat is nu net praktijk. Kritisch blijven. Niet afgaan op feit dat een korte dressuur sessie met boomloos=trektocht met lichte bepakking. Meten vooraleer je gaat trainen wát het precies allemaal doet. Dit zijn geen koude cijfertjes, maar praktijkgerichte tests die iets meer vertellen van hoe materie de rug beinvloedt, nml pad en zadels met ruitergewicht op.