Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mizora schreef:Ik zou zeker nog niet gaan knippen. Ruim 20cm zouden nog zo maar wel kunnen namelijk. 50-55cm is trouwens een behoorlijk lange singel voor een pony. Mijn paard heeft uit mijn hoofd gezegd 65cm en is 1.80m (en niet smal gebouwd).
Art_Ificious schreef:Goede tip Runa
Buitenzinnig schreef:Ik zou zeker nog niet gaan knippen en lekker wachten tot hij wat ouder is en wat uitgezwaard. Wat hier gezegd wordt, ze groeien meer dan je denkt!
Zelfs bij mijn PRE, die al wat ouder was, zijn we (met een boom dressuur zadel) begonnen met 1m en na wat meer trainen komen we op 110cm. Hij is nu 11 jaar, sinds 2 jaar kunnen we een langere singel gebruiken.
Ik zou eerst lekker spelenderwijs leuke dingen doen, wij beginnen met 3/3,5 met longeren en dubbel longe werk met jonge paarden, zodat we ruim de tijd hebben om hem te leren sturen en stoppen etc. Pas met 4,5 gaan we erop, spelenderwijs soms even krukje er naast en op het krukje staan, daaraan wennen en kijken wat kan. Dan opeens zit je er op, na wat hangen. Meestal is dat rond 4/4,5. Echt rijden doen we met 4,5, korte stukjes en met begeleiding op de grond er naast. Als dat klaar is ben je zo weer een paar maanden verder.
Sonja_vR schreef:Zonkrijg ik scheven blikken waarom ik vredesnaam nog niet op die van mij zit , maar ik vind 6 jong zat.
Beest kan nog 30 jaar rondsjouwen met een mens op haar rug, vroeg zat.
.
Geryon schreef:Art_Ificious schreef:Singel lengte lijkt me anders prima aangezien de gespen anders onder de elleboog komt.
[ [url=m/PsoV8a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb jij al contact gehad over je rare pad?