Geryon schreef:Ja dat had ik ook altijd in een boomzadelJe kan het toch gewoon proberen? Tenslotte zit een boomloos zadel vaak wat anders in elkaar (beugelophanging enz.) waardoor het kan veranderen.
Wat zou ik precies moeten proberen dan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Soms kan het echt verhelderend zijn als iemand foto's plaatst
Poosje geleden dus iemand met wie ik heel wat heen en weer gemaild had, die dacht dat de London maat 2 niet goed in elkaar zat want ze werd er zo door in een rare houding gezet, benen gingen erg naar achteren.
Vanalles geopperd, maar nee alles zou gewoon goed moeten zijn, klant snapte er niks van.
Kwamen er foto's en toen bleek dus heel duidelijk dat het zadel gewoonweg te klein was, ze zat echt op de cantle en dan zit je natuurlijk met een wig onder je billen en ga je er op zitten met je bovenlijf naar voren en benen naar achteren
Echt bizar dat niemand gewoon tegen haar gezegd heeft van joh je zit veels te veel op de achterkant van het zadel....zelfs de lesgever zag niet dat het gewoon daar aan lag en vond het vreemd dat haar benen zo ver naar achteren lagen
Soms zien mensen of hun omgeving gewoon het probleem niet terwijl het er echt heel dik bovenop ligt.
Net als een keer iemand die ook allerlei klachten had en ook daar zou het niet aan de voor de hand liggende fout-gebruik-oorzaken liggen.
Totdat dus ook de foto's kwamen....en het zadel enorm ver op de schoft gelegd werd waardoor het hele zadel natuurlijk bergopwaarts op het paard lag
rb_1990 schreef:Ik rijd nu ongeveer twee maanden met een cherokee maat 1. Op de een of andere maniet worden mijn onderbenen naar achter geduwd. Dit rijd erg vervelend. Gisteren kon ik bij een simpele bok van mijn paard maar net op haar rug blijven zitten. Ook als ze een keer aan de teugel trek vlieg ik half in haar hals. Ik heb de beugelophanging al een paar keer verschoven, maar dit heeft tot nu toe geen positief effect. Verder pas ik goed in het zadel ( maat 36) dus daar ligt het niet aan. Heeft iemand misschien een tip. Als dit probleem blijft bestaan voel ik mij genoodzaakt mijn zadel te verkopen.
pmarena schreef:rb_1990 schreef:Ik rijd nu ongeveer twee maanden met een cherokee maat 1. Op de een of andere maniet worden mijn onderbenen naar achter geduwd. Dit rijd erg vervelend. Gisteren kon ik bij een simpele bok van mijn paard maar net op haar rug blijven zitten. Ook als ze een keer aan de teugel trek vlieg ik half in haar hals. Ik heb de beugelophanging al een paar keer verschoven, maar dit heeft tot nu toe geen positief effect. Verder pas ik goed in het zadel ( maat 36) dus daar ligt het niet aan. Heeft iemand misschien een tip. Als dit probleem blijft bestaan voel ik mij genoodzaakt mijn zadel te verkopen.
Dit is dus typisch zo'n probleem waarvoor foto's nodig zijn om te kunnen zien waar het probleem precies zit, dan kan ik het meestal meteen zien terwijl het zonder foto's maar gissen blijft
Sonja89 schreef:Ik lees hier nog steeds mee en ben nu toch wel benieuwd wat anderen vinden van de ligging van de Cheyenne maat 1 op mijn IJslander:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(zeer charmante foto's, maar het gaat even om het zadel hier).
Er ligt een Barefootpad maat 'pony' onder. Zelf vind ik het met de lengte van het zadel heel erg meevallen, of ben ik iets te optimistisch?
Revanches schreef:Het is niet de bedoeling om dit topic binnen te vallen en eigen zadels te koop aan te bieden. Hiervoor hebben we de boktmarkt.
http://www.bokt.nl/markt
Evenals het bespreken van marktplaatsadvertenties is niet toegestaan.