Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:51

Die vind ik erg mooi!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:19

FatCat schreef:
Ik heb ook de namaak micklem van Kifrahorse. Leer is mooier dan die van horseware. Maar ik ben niet overtuigd van de pasvorm op mijn paard. Ze heeft een vrij lange neus. Hierdoor moet ik (denk ik) de bakstukken op het laaste gaatje zetten. Anders zit de bottom strap ook veel de hoog. Maar als ik hem dan pas met bit, zit het bit echt veel veeeel te laag in haar mond. Ik heb geen foto kunnen nemen met bit omdat ze er echt vervelend van werd. De bit riempjes zitten al op het strakste. Gaatje bijmaken in de bitriempjes kan wel - maar ik kan er echt niet genoeg bij maken (bit ringen zijn erg groot)

Iemand met het zelfde probleem of tips?
[ [url=m/64PT82.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je een verkeerde maat hebt ? Die hoek in de neusriem hoort mooi om het jukbeen heen te lopen. Dan lijkt mij het stuk onder die hoek veel te kort en het stuk over de neusriem vrij klein. Misschien lijkt het ook zo op de foto maar ik zou er even goed naar kijken.....

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:38

Bedankt allemaal

Het is een maat cob en dat is ook haar normale maat. Nu - ze heeft wel een raar hoofdje, in de zit dat haar normaal hoofstel op bepaalde stukken op het strakste is afgesteld, en andere just op het langste.

Ik ga het nog eens proberen met een 2 gaatjes korter. Maar ik denk dat dit op marktplaats terecht komt....

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:08

Die van nika lijken wel dezelfde multibridles als kifra verkoopt, maar ik kan me vergissen. Vind ze hoe dan ook mooier dan de originele!

Myrthe_bz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:12

Ik heb vandaag mijn nieuwe hoofdstel gepast. Hij zit zo toch goed? Sorry als de foto's beetje groot zijn
Afbeelding

Afbeelding

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:51

Dan vraag ik ook maar hoe jullie mijne vinden zitten. Hij moet lager he?
Bitje mag ze nog niet in, net klaar met wisselen en de tandarts moet nog komen :D

Afbeelding

Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:12

@mawrr ik zou hem inderdaad een gat lager hangen, dan komt hij onder de jukbeenderen beter uit denk ik

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:29

Ik heb eindelijk na heel wat weken wachten m'n frontriem binnen voor op m'n Micklem. Had de orginele er direct afgehaald :')

Ben er nog altijd super blij mee, rij er nu ongeveer 1.5 maand mee en merk duidelijk verschil.
Paard was altijd erg onrustig aan het schudden en knikken met z'n hoofd in stap en halsstrekken, dat werd altijd erger naar mate de training vorderde dus ik dacht aan jeuk/druk.

Sinds ik met de Micklem rij is hij veel stabieler in de aanleuning, heeft hij eigenlijk geen enkele keer meer geschud en ook het schuren na het rijden bij het hoofdstel afdoen is gestopt :)

Afgelopen week met de extra wedstrijdspanning nog een 8 op de middenstap en 7 op het halsstrekken waar dat eerst 5en waren met opmerkingen over de aanleuning, dus een mooie bevestiging dat hij inderdaad echt stabieler geworden is :)

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:12

mooie frontriem. Waar heb je die besteld? heb je echt zelf gemeten, of het je gezegd, dat t om n full gaat?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:36

Getup schreef:
mooie frontriem. Waar heb je die besteld? heb je echt zelf gemeten, of het je gezegd, dat t om n full gaat?

Ik stuur je even een pb!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:34

__Astrid schreef:
Nika heeft nu ook goeie foto's van de micklem look-a-likes.
Ik vind ze juist door het fijnere leerwerk enorm mooi en daardoor past hij echt super op mijn paard met een heel erg fijne, maar brede kop _O_

[ Afbeelding ]

Die wit onderlegde vind ik mooi!

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:54

Getup schreef:
Er is dud niemand hier met n extra full? Mijn paard heeft geen extreem groot hoofd, dus lijkt t me niet nodig.

Hebben jullie die op hypostore gezien, met mooie frontriem? Die frontriem leek me ook niet groot overigens.

Ja hoor mijn oldenburgers hebben beide een extra full!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:04

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:33

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:52

Voor degene die het hoofdstel van Nika hebben, hoe bevalt deze? Ik twijfel om deze of de Micklem aan te schaffen. Scheelt behoorlijk in prijs...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:02

Ik houd niet zo van namaak :o :7 Maar moet toegeven dat ik die van Nika best mooi vind, al houd ik het bij the real deal

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:03

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:05

FatCat schreef:
Ik heb ook de namaak micklem van Kifrahorse. Leer is mooier dan die van horseware. Maar ik ben niet overtuigd van de pasvorm op mijn paard. Ze heeft een vrij lange neus. Hierdoor moet ik (denk ik) de bakstukken op het laaste gaatje zetten. Anders zit de bottom strap ook veel de hoog. Maar als ik hem dan pas met bit, zit het bit echt veel veeeel te laag in haar mond. Ik heb geen foto kunnen nemen met bit omdat ze er echt vervelend van werd. De bit riempjes zitten al op het strakste. Gaatje bijmaken in de bitriempjes kan wel - maar ik kan er echt niet genoeg bij maken (bit ringen zijn erg groot)

Iemand met het zelfde probleem of tips?
[ [url=m/64PT82.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zit gewoon niet goed afgesteld, sowieso de "bakstukken" 2 gaatjes korter, dan ligt hij juist om het jukbeen en zou je ook het probleem niet meer , dat ding wat jij de bottom strap noemt, neem aan dat je daar de keelriem mee bedoelt? Die hoort hoog te zitten..

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:06

Jaime_ schreef:
Ik houd niet zo van namaak :o :7 Maar moet toegeven dat ik die van Nika best mooi vind, al houd ik het bij the real deal

Ik eigenlijk ook niet maar als ik dan kijk wat het verschil in prijs is... Ik weet ook niet hoe mijn paard op het hoofdstel gaat reageren. We rijden nu namelijk gewoon met een lage neusriem. Dan is het misschien toch de moeite waard om die van Nika te proberen om eens te testen hoe hij er op reageert.
Laatst bijgewerkt door vaaleriee op 27-07-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:10

Ik heb eerst ook een namaak gehad om te testen (was een keer 30 euro) en toen ik tevreden was de echte aangeschaft. Die Nika vind ik mooi smal, de echte is veel dikker.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:14

Ik vind juist dat dikke wel wat hebben, dat geeft het een beetje een robuuste uitstraling ofzo. Maakt het een stoer hoofdstel :D

Snap dat een Micklem best een hele uitgave is en dat dit niet aan iedereen is besteed..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:15

Ik ben wel blij dat de echte vrij waarde vast zijn op de 2e hands markt.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:16

Begin dit jaar een duur hoofdstel gekocht wat in de kast ligt te verstoffen. Zou het zonde vinden als de Micklem daarnaast komt te hangen :+ Maar als ik weet dat hij fijn op de Micklem loopt, heb ik het er wel voor over. Misschien eens op proef nemen via Dochorse oid

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:19

MariekeS_ schreef:
Ik ben wel blij dat de echte vrij waarde vast zijn op de 2e hands markt.

Ja dat zijn ze zeker. Maar vind het ze ook wel waard. In het begin vond ik ze qua leerkwaliteit stug, maar nu een hele tijd later zijn ze erg soepel maar toch stevig/sterk. Denk echt dat het een hoofdstel is dat wel 20 jaar mee kan.

Vaak bij die goedkopere hoofdstellen waarbij het leer gelijk fijn en soepel lijkt, blijkt het leer na verloop van tijd ook zwakker.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:59