Het grote taxatietopic van paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: [centraal] Het grote taxatietopic van paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:06

Ik ben het met GamblersCup eens.
Ik neem aan dat hier mensen reageren die er ook wel wat verstand van hebben.
Als ik zelf zou weten hoeveel mijn zadel waard is dan hoef ik mijn zadel ook niet hier te laten taxeren.

Ik heb ook totaal geen verstand ervan, en zou het ook niet leuk vinden als er mensen mijn zadel taxeren zo van; ik moet reageren anders wordt mijn zadel ook niet getaxeerd. En dat er dus onredelijke bedragen worden genoemd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:14

GamblersCup schreef:
Sorry, maar ik vind dit de grootste onzin, niemand krijgt zowat een duidelijk, oprecht antwoord van mensen met verstand van zaken, omdat het zo onoverzichtelijk is. Slechte zaak, Bokt! Boos!

Even voor de duidelijkheid: ik vind een taxeertopic op deze manier grote onzin, niet de tip die gegeven is. Daar wilde ik gewoon een antwoord op geven.

Kadanzlover schreef:
Gamblerscup, ik heb al dingen getaxeerd... maargoed this prima hoor, dan taxeert toch niemand mijn zadel prima hoor Knipoog

Ik weet niet of dit sarcastisch bedoeld is?
Wil jij dan van mij een taxatie lezen voor jouw zadel, hoewel ik er echt geen idee van heb? Daar heb je toch helemaal niets aan? Mijn idee van een prijs zou voor jou compleet nutteloos zijn, terwijl jij het misschien wel serieus in je prijs bepaling meeneemt omdat je niet weet dat ik er de ballen verstand van hebt.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:39

Kadanzlover schreef:
Gamblerscup, ik heb al dingen getaxeerd... maargoed this prima hoor, dan taxeert toch niemand mijn zadel prima hoor Knipoog

Ik weet niet of dit sarcastisch bedoeld is?
Wil jij dan van mij een taxatie lezen voor jouw zadel, hoewel ik er echt geen idee van heb? Daar heb je toch helemaal niets aan? Mijn idee van een prijs zou voor jou compleet nutteloos zijn, terwijl jij het misschien wel serieus in je prijs bepaling meeneemt omdat je niet weet dat ik er de ballen verstand van hebt.[/quote]
het was gewoon een algemene vraag aangezien zadels na de mijne wel werden getaxeerd, daarom vroeg ik het nog een keer..
als jij niet weet wat ik ervoor zou kunnen krijgen hoef je toch ook niets te antwoorden? maar hoef je ook niet zo te reageren Knipoog

daarbij zie ik dit topic meer als een richtlijn om gewoon een beetje te kijken. het taxeren blijft toch wat de gek ervoor geeft....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:39

Even ter verduidelijking, het is absoluut niet verplicht om eerst iets van iemand anders te taxeren.
Ben je het niet eens met dit topic? is uiteraard ook prima, maar dit topic is niet bedoeld voor die discussie je kan er dan natuurlijk ook gewoon voor kiezen je zadel door een zadelmaker te laten taxeren.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:39

Ik heb een zadel liggen die te groot is voor m'n shet (al een paar jaar eigenlijk) maar ik zou graag weten hoeveel hij waard is.

* Het is merkloos
* Maat: grote shet of A-pony
* Staat: Eigenlijk is hij bijna nieuw maar hij heeft er paar keer opgelegen gewoon en er zitten misschien wat krasjes op maar is nooit gebruikt om te rijden.
* Met alles erop en der aan. (ook zadelhoes eventueel maar daar zit er een gat in)
* volledig in leder
=> We hebben er in de tijd 110 euro aan gegeven

Hoeveel is deze nu nog waard?

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:20

kn tango mk45 zadel komt uit 2003
nieuwprijs lag rond de 1950,-
Afbeelding

Wat zal dit zadel nu ongeveer waard zijn (zadel is evt te koop voor geintresserden)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:56