Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
siskeh schreef:@Pmarena: dat voorover meende ik ook al te zien, maar dacht dat ik misschien niet vaak genoeg naar barefoot zadels keek tegenwoordig, zou een te grote pommel dan aan de orde kunnen zijn? Of eerder dat het paard iets overbouwd is?
Petrichor schreef:Wauw wat een gave fjord super mooi dat ie zo wit is!
Toch nog een vraagje over mijn Nevada.
Voor een tijdje geleden had ik een filmpje gemaakt van het rijden en toen hoorde ik iemand zeggen dat mijn zadel zo kraakte, dat klopt dat deed hij toen ik hem net had ook heel erg. Verder heb ik er geen aandacht aan geschonken omdat ik er vanuit ging dat het nieuwigheid zou zijn.
Nu heb ik heb zadel voor het grootste gedeelte wel ingereden denk ik en ook regelmatig ingevet. Het gekraak is al stukken minder maar nog wel wat aanwezig. Is dat iets wat normaal is en vanzelf wegtrekt naarmate het helemaal gevormd is of is er toch iets niet helemaal goed?
xLes schreef:Petrichor schreef:Wauw wat een gave fjord super mooi dat ie zo wit is!
Toch nog een vraagje over mijn Nevada.
Voor een tijdje geleden had ik een filmpje gemaakt van het rijden en toen hoorde ik iemand zeggen dat mijn zadel zo kraakte, dat klopt dat deed hij toen ik hem net had ook heel erg. Verder heb ik er geen aandacht aan geschonken omdat ik er vanuit ging dat het nieuwigheid zou zijn.
Nu heb ik heb zadel voor het grootste gedeelte wel ingereden denk ik en ook regelmatig ingevet. Het gekraak is al stukken minder maar nog wel wat aanwezig. Is dat iets wat normaal is en vanzelf wegtrekt naarmate het helemaal gevormd is of is er toch iets niet helemaal goed?
Ik volg even mee, mijn zadel doet dit ook. Ben er zelf al aan gewend maar mederuiters op buitenrit worden er gestoord van
Julu72 schreef:Julu72 schreef:Zijn de Barefoot lederen beugelriemen een fijne match met een Ghostzadel (vetleer)?
Zijn er ervaringsdeskundigen onder jullie? Ik hoor het graag, want ik moet nog beugelriemen aanschaffen voor mijn nieuwe Ghostzadel.
Citaat:k denk dat ik er voor voorlopig uit ben. Ik ga eens kijken voor de grandeur bareback pad met in lagen. Er komt ook een dekje met inlagen onder dus genoeg ruggengraat vrijheid. De pad is een stuk korter dan mijn zadel en ik rij nu ook regelmatig zonder zadel vanwege het niet al te best passen van mijn zadel, dus ben dat wel gewend. Zo kan ik ondertussen mijn zadel zien te verkopen en even door sparen voor een ander zadel. Het gaat om deze pad
MarEd schreef:Citaat:k denk dat ik er voor voorlopig uit ben. Ik ga eens kijken voor de grandeur bareback pad met in lagen. Er komt ook een dekje met inlagen onder dus genoeg ruggengraat vrijheid. De pad is een stuk korter dan mijn zadel en ik rij nu ook regelmatig zonder zadel vanwege het niet al te best passen van mijn zadel, dus ben dat wel gewend. Zo kan ik ondertussen mijn zadel zien te verkopen en even door sparen voor een ander zadel. Het gaat om deze pad
Leuk dat je de Reitpad gaat kiezen. Hij is echt heel fijn. Ik ben er met mijn jonge merrie heel blij mee.
Goede ruggengraat vrijheid en als ruiter zit je vastgeplakt aan de stof.
Veel plezier ermee en laat eens weten hoe hij jullie bevalt