[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:42

Raamzicht schreef:
Oh oh heerlijk! Wat moet die gaan kosten?
Vraag me alleen af wat als dat schaap vies wordt? Want het zit aan leer vast? Hoe maak je het schoon?

De modellen met korte zweetbladen €418 en met lange zweetbladen €440 (exclusief pad, beugels, beugelriemen en singel)

Met een vochtig doekje zou ik doen!

Pippaa

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:47

Hij is prachtig Buitenzinnig!
Komt hij er ook nog in een andere kleur? Ik kan me voorstellen dat deze kleur op een wit paard misschien niet mooi is, dus ook een zwarte oid?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:57

Bedankt!
Geen idee nog eigenlijk, ga navragen wat de mogelijkheden zijn

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:01

Ja of een bruin schaapje! Al vind ik die witte ook echt wel wat hebben! Nog maar even sparen dan... :-D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:28

Wat ziet die schaap-Ghost er toch geweldig uit. <3

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:00

Vind de schaap ghost wel mooi, maar ben ook beetje bang voor t schoon houden...

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:06

Of zo'n langharig gevlekt schaap, ik zie de mogelijkheden :j

Ik vind ghosts er altijd zo mooi uit zien, helemaal als iemand erin zit!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:06

Hey

verdelers van boomloze zadels.
Gaan er op equitana ook mensen staan met boomloze zadels?
Weten jullie hier iets van?

kunnen we de boomloze zadels in het echt eens bekijken (barefoot kennen we al)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:20

Oh joepie, vandaag mijn grandeurpad binnen gekregen :D hopelijk morgen even op paardlief leggen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:26

Ik ben niet op de equitana.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:48

Ik wil daar ook niet dood gevonden worden - Equitana is een hel.... :+

Ik vermoed zo dat de Ghost Agnello ook in andere kleuren geleverd kan worden - of mss wel 2 tone - zwart met bruin (wel zo handig, anders krijg je die keuze ook weer)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:12

Kwetal schreef:
Ik vermoed zo dat de Ghost Agnello ook in andere kleuren geleverd kan worden - of mss wel 2 tone - zwart met bruin (wel zo handig, anders krijg je die keuze ook weer)

:)) like!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:17

Prachtig die Ghost!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:53

Buitenzinnig schreef:
Raamzicht schreef:
Oh oh heerlijk! Wat moet die gaan kosten?
Vraag me alleen af wat als dat schaap vies wordt? Want het zit aan leer vast? Hoe maak je het schoon?

De modellen met korte zweetbladen €418 en met lange zweetbladen €440 (exclusief pad, beugels, beugelriemen en singel)

Met een vochtig doekje zou ik doen!

Mooie prijs en mooi bontje zeg.
Hou het wel in de gaten want ik meld me wel aan :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:51

Ik ga het toch eens vragen. Ik lees hier vooral dingen over ghost en barefoot (qua merken). Waarom is t ene merk beter dan t andere?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:51

Wauw gaaf zo'n schaap ghost! :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:58

Is net wat bij je paard en voorkeur past volgens mij. Je hebt ook semi boomloos. Zelf vind ik gewoon de Barefoot en Ghost erg mooi :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:15

Dat ligt helemaal aan de combinatie ruiter-paard ;)
Voor ons werkte barefoot (achtig) echt niet, terwijl dat voor andere mensen wel zou werken. Paard werd er gek van en ik zat er niet goed op. Nu hebben we een hidalgo spaans zadel en zijn we allebei helemaal gelukkig ermee :)

Terwijl een barefoot gewoon een mooi, goed merk is die voor andere mensen wel heel goed werkt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:59

Maartje1990 schreef:
Ik ga het toch eens vragen. Ik lees hier vooral dingen over ghost en barefoot (qua merken). Waarom is t ene merk beter dan t andere?

wellicht lees je meer over deze merken omdat er dealers van deze merken in dit topic zitten ? Er zijn nog verschillende andere merken, maar deze twee zijn hier gewoon beter vertegenwoordigd. :D

Ik vind Ghost het zaligste merk van boomloos waar ik al mee gereden heb, maar ik kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen op gaat. Net zoals ik mijn Wintec altijd heerlijk heb gevonden, terwijl er mensen genoeg zijn die daar niet graag mee rijden. :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:04

Citaat:
wellicht lees je meer over deze merken omdat er dealers van deze merken in dit topic zitten ? Er zijn nog verschillende andere merken, maar deze twee zijn hier gewoon beter vertegenwoordigd. :D

Andere vertegenwoordigers komen ook in dit topic (of kunnen dat doen) dus waarom dat niet gebeurt???

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:49

Kwetal schreef:
Andere vertegenwoordigers komen ook in dit topic (of kunnen dat doen) dus waarom dat niet gebeurt???

Misschien wel omdat Bokt je kan maken maar ook kan breken!
Of gewoon omdat extra reclame of aandacht voor hun zadels niet nodig is.
Ze hun tijd misschien goed kunnen gebruiken om hun klanten persoonlijk te kunnen helpen
Ze geen bokt verslaving hebben.
En zo zullen er nog vast veel meer reden zijn waarom andere vertegenwoordigers hier niet zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:59

volgens mij spreken ook andere (niet dealers) steeds over hun barefoot of hun ghost. Ik zie hier weinig (niet dealers) die op een ander zadel dan een ghost of een barefoot rijden. En dan de enkele hidalgo (maar dat is volgens mij beduidend minder sinds bekend is dat er iets hard in zit, maar dat kan aan mij liggen).

Maar waarom zou iemand voor de een of de ander gaan? Is de één dus niet persé beter dan de ander? Ik vind, no offect naar de ghost dealers/eigenaars, de ghost echt spuuglelijk. Maar waarschijnlijk omdat ik zo gewent ben aan het zien van de ''engelse'' zadels. Ik zou, qua looks dan in ieder geval, eerder interesse hebben in (bepaalde) barefoot zadels (zoals de London).

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:17

@maartje1990: Ik denk dat mensen in eerste instantie snel bij barefoot uitkomen als ze gaan kijken naar boomloos. Ook omdat dit ongeveer het eerste is wat je vind als je gaat zoeken. Ook omdat het hele concept er van duidelijk is en mooi uitgelegd staat. Dit was voor mij hoe het begonnen is. Maar omdat ik door wisseling van paard opeens niet meer goed kon rijden met de barefoot ben ik verder gaan kijken en heb ik toen de tijd een oude versie ghost gehad waar ik heel tevreden mee was. Nu heb ik een hidalgo en ben daar super tevreden mee omdat het voor mij helemaal werkt.
Ook zal de prijs van de verschillende soorten boomloze merken ook meespelen. Barefoot en ghost hebben gewoon kwalitatieve zadels voor een hele mooie prijs.
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 14-01-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:19

Omdat het gewoon twee fijne merken zijn met een flinke achterban.
Zelf heb ik geen van beide, hier ligt een torsion te wachten op paard in de opfok.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:21

Barefoot is er gewoon al weer ruim 10 jaar inmiddels en veel mensen hebben zo'n zadel, het past ook al snel, prijzen zijn niet zo hoog en prijs-kwaliteitverhouding en service zijn heel prima, veel tweedehands verkrijgbaar ook...dus logisch dat veel mensen al snel bij Barefoot uit komen :j

De andere merken zijn al snel een stukje duurder en wat lastiger qua pasvorm, zijn veel minder mensen die er mee rijden dus dan hoor je er ook minder over.

Ghost is gewoon een heel leuk zadeltje, mooi prijsje, ook weer makkelijk qua pasvorm en er zitten 3 verkopers ons steeds lekker te maken met foto's hier in het topic dus tja ook niet zo raar dat mensen die ook interessant vinden :j

Schaap Ghost is leuk +:)+ Het is dat ik echt dikkere wrongen wil nu ik die eenmaal toevallig een keer gevoeld heb, anders zou ik hem zo hebben gekocht hoor :j

Vies worden...tja... ik weet niet in hoeverre dat echt een probleem is. Is op zich wel een fijn idee als je een hoes hebt die je kan wassen, maar wassen mensen hun losse zadelbontjes wel eens dan :?