[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjies0107

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:48

Likemaaike schreef:
Leuk! Heb je alleen onderlegde gedaan?

ja en de passantjes(of hoe die dingen heten)

StalNollie

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:58

dat roze verschrikelijk zeg, ben benieuwd naar reacties als je er mee gaat rijden :') :D

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:20

als je een zadel gewoon weer netjes zwart wil maken welke verf kan je dan het beste gebruiken?
heb namelijk een zadel op het oog die wss op mijn merrie gaat passen maar het leer is nogal lelijk..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:24

sitasgatje schreef:
als je een zadel gewoon weer netjes zwart wil maken welke verf kan je dan het beste gebruiken?
heb namelijk een zadel op het oog die wss op mijn merrie gaat passen maar het leer is nogal lelijk..

Volgens mij kan je dan het beste indringverf gebruiken, dan heb je geen risico op event. scheuren, en indringverf dringt echt in in het leer(daarom heet het ook zo :+ ) waardoor de kleur weer tot 'leven' komt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:34

Zou ik inderdaad ook doen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:46

Maureen97 schreef:
Maureen97 schreef:
Is het mogelijk om om mijn bruine Petrie coventry's naar donkerblauw te verfen met indringverf? Heeft iemand hier ook enig idee hoe donker de verf van blauwe indringverf is?

Ben benieuwd hoe de verf op kalfsleer pakt :D

Nog een keertje de vraag of de verf misschien beter pakt op kalfsleer dan op rundleder :D

Kalfsleer is zachter dan rundleer. Ook meer bewegelijk denk ik weet niet of dat dan problemen geeft
Veel mensen hebben problemen met de ingezakte stukken
Is het glad?

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:02

Maureen97 schreef:
Maureen97 schreef:
Is het mogelijk om om mijn bruine Petrie coventry's naar donkerblauw te verfen met indringverf? Heeft iemand hier ook enig idee hoe donker de verf van blauwe indringverf is?

Nog een keertje de vraag of de verf misschien beter pakt op kalfsleer dan op rundleder :D

Kalfsleer is zachter dan rundleer. Ook meer bewegelijk denk ik weet niet of dat dan problemen geeft
Veel mensen hebben problemen met de ingezakte stukken
Is het glad?[/quote]

Ik heb nog niks gedaan met mijn laarzen,dus ze moet nog voorbehandelen en schuren. Maar het voordeel bij mijn laarzen dat ze nergens ingezakt zijn en gekreukt. Dus ik hoop dat dat ook zo blijft!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:20

Oeeehh ik krijg helemaal kriebelssss ik wil ook verfen! Alleen...... laten we het erop houden dat ik voor "mijn" shet moet vragen of ik haar mag poetsen aan mn oma. En dus ook geen hoofdstelletje of spul heb van leer. Nee ik zie het niet als eigen pony... wel heel jammer.. want ze heeft toch echt gezegd dat het mijn paardje zou zijn.. helaas helaas heb k geen spullen om te verfen..

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:36

Mijn laarzen zijn zoals bij de meeste helaas ook gescheurd in de vouwen. Gelukkig valt het niet op en zijn het toch oude laarzen. Omdat ik zoveel verf over had heb ik inmiddels een leren halster geverfd, en een hoofdstel bruin onderlegd gemaakt. :+ Zal morgen eens foto's maken!

Er was iemand in dit topic die de leverancier had gemaild over de matte finisher, wie was dit ook alweer en heb je toevallig al wat gehoord?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:45

Ben nu wel toe aan nieuwe laarzen.. Weer uit de rits geknapt.. Misschien dat als ik zwarte koop, ik deze bruin verf. Als ik bruine koop ga ik ze misschien verkrachten met neongroen of zo. Wie weet, voor bij mijn groene set :+

Zal helaas wat maandjes moeten wachten tot mijn spaarpotje weer aangevuld is. Tandarts, dierenarts en smid voor pony gaan toch echt voor, en daarna moet ik nog ponykamp(oh wat klinkt dat volwassen :+ ) aanbetalen etc etc dus het geld is al op deze maand xd

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:00

Wat een prachtige dingen maken jullie zeg! Geweldig! Word je gewoon boem pats ineens crea bea van! :))

Edit:

Ik wil even gaan vragen of ik mijn zadel mag verfen.
Is een hartstikke goed zadel alleen echt verkleurd hier en daar. Indringverf zwart is hier dan het beste voor begrijp ik na het lezen hier?

Werkt dit dan hetzelfde qua schoonmaken enz enz?
Dus met bijv spiritus licht opschuren laten drogen dan verfen? Met een grote zachte kwast?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:30

Als je je zadel gewoon zwart wil houden is indring verf inderdaad het beste las ik ook. Alleen kan je met indring verf alleen maar van licht naar donker. Dus op je andere vragen kan ik geen antwoord geven omdat ik toen niet meer verder heb gelezen :+
Ik wil m'n zwarte zadel namelijk bruin maken...... En dat gaat dus niet met de indring verf.....

Hoeveel verf heb je eigenlijk nodig voor een zadel ? Is 118 ml genoeg ?

Ik zag namelijk een leuk "starters pakket" van angelus.
3 kleuren naar keuze van 118 ml potjes en een finisher voor € 32,50

http://www.deleerverfwinkel.nl/index.ph ... pk4v7vve75

Lijkt me ideaal omdat ik m'n zadel bruin wil maken met een andere kleur bruin als accenten.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:49

Shayla schreef:
Als je je zadel gewoon zwart wil houden is indring verf inderdaad het beste las ik ook. Alleen kan je met indring verf alleen maar van licht naar donker. Dus op je andere vragen kan ik geen antwoord geven omdat ik toen niet meer verder heb gelezen :+
Ik wil m'n zwarte zadel namelijk bruin maken...... En dat gaat dus niet met de indring verf.....

Hoeveel verf heb je eigenlijk nodig voor een zadel ? Is 118 ml genoeg ?

Ik zag namelijk een leuk "starters pakket" van angelus.
3 kleuren naar keuze van 118 ml potjes en een finisher voor € 32,50

http://www.deleerverfwinkel.nl/index.ph ... pk4v7vve75

Lijkt me ideaal omdat ik m'n zadel bruin wil maken met een andere kleur bruin als accenten.

als je je zadel bruin wilt maken kan je misschien beter de HG leerverf gebruiken, deze trekt dacht ik wel in.. weet natuurlijk niet of dit de juiste kleur bruin is ;)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:58

Bedankt voor de tip :D

Vind donker bruin al snel goed _O- Het staat allicht leuker dan m'n nu zwarte zadel op m'n bruin bonte merrie..... Met een bruin hoofdstel :+
Voor de andere kleur bruin (accenten) kan ik dan een klein potje van angelus bestellen :j

Wil denk ik als het goed gelukt is ook nog het zwarte zadel van m'n hengst opnieuw zwart maken en een beetje repareren..... Hij is een beetje gekrakkelt (bestaat dit woord :+ _O- :o ) in het midden van de zitting......

Of..... Ik doe het andersom...... Maak eerst het zwarte zadel opnieuw zwart ...... Lukt dat goed dan ga ik me aan bruin wagen.... Lijkt me wijzer eigenlijk :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 01:26

Maureen97 schreef:
Maureen97 schreef:

Leer is leer?

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 01:56

Ik vind kalfsleer toch wel wat heel anders dan rundleder. Misschien niet in structuur maar wel in soepelheid

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:17

Ja maar het is leer, je kan het verven toch? Het pakt op leer, heeft dan niet veel te maken met soepelheid?

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:37

Ik weet zelf ook prima dat het op kalfsleer pakt. Ben alleen benieuwd of het minder scheurt omdat deze laarzen niet kreuken

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:46

Liins schreef:
Wat een prachtige dingen maken jullie zeg! Geweldig! Word je gewoon boem pats ineens crea bea van! :))

Edit:

Ik wil even gaan vragen of ik mijn zadel mag verfen.
Is een hartstikke goed zadel alleen echt verkleurd hier en daar. Indringverf zwart is hier dan het beste voor begrijp ik na het lezen hier?

Werkt dit dan hetzelfde qua schoonmaken enz enz?
Dus met bijv spiritus licht opschuren laten drogen dan verfen? Met een grote zachte kwast?

Als ik jou was zou ik t niet opschuren, dit omdat het dus in t verd dringt en je dus het geschuurde dan blijft zien. Ik heb het ontvet met nagellakremover, goedkoopste van de DA meende ik, dus zonder olien enz. Succes!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:55

Ilsexxx is dit handige manier van ontvetten met nagellakremover? Ipv de cleaner van zn site.. Is namelijk wel een stuk goedkoper! :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:42

Nou idd!!!
Dan doe ik het met nagellak remover (met of zonder aceton?! :)) )

Even wachten en dan de indringverf he? Beste om het met een grote ronde zwarte kwast te doen denk ik he?

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:45

Wat voor kwast inderdaad? Kunnen jullie me helpen? Ga vandaag dan spullen halen en via webwinkel bestellen!

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:12

Hey Linsey! Ik zou het gewoon schoonmaken met spiritus, even op een schone doek doen. Dat werkt het beste, en niet schuren hoor! Indringverf gebeurt normaal met een spons dacht ik, maar dat weet ik niet zeker. Anders zou een zachte kwast ook vast werken

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:09

WOW nu snap ik wel hoe sommige aan 15 lagen verf komen. Heb er nu 7 op mijn laarzen zitten, maar het is nog niet klaar... Snap niet hoe mensen het dan doen die 4 lagen hebben :P

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:11

Likemaaike & Liins : Ja ik ging naar de schoenmaker en vroeg of ik er dan ook zon ontvetter bij moest kopen. Hij zei van niet, dat het gewoon met nagellakremover kan (echt de goedkoopste, die zijn het meest agressief :)) dus mét aceton! )
Ik heb dit 2 x snel gedaan totdat er het meeste bruin en viezigheid er van af kwam en daarna de verf er op gekwakt, zit er nog steeds super netjes op :') . Het beste is om door te gaan totdat er helemaal geen bruin/zwart oid van het leer af komt, en dan 24 uur laten 'drogen' zodat het leer mooi droog is etc. en dan de verf er op kwakken.
Ik heb het met het sponsje gedaan die bij het verf in het doosje zat en nadat ik er een streep op had gezet, gelijk uitgewreven met een doekje die ik om 2 vingers had gebonden :) Dan verdeelt de verf het mooiste en heb je ook minder nodig.

edit; ik heb mijn zadel met indring geverfd :)