[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:54

minikatje schreef:
dat is vreemd zeg, heb je enig idee hoe het komt?

edit: ah zo, hopen dat het drogen helpt.

hij heeft in een koude garage gelegen dus het vormen met warmte...
misschien dat het daardoor nog bij trekt... is echt ineens gekomen . eerst was het zacht, nu hard ...

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:06

ManonGrr schreef:
inmiddels lekker aan het meelezen hier! Dit weekend mijn pony opgezadeld om twee meisjes te laten stappen. Helaas is ponylief nog steeds kreupel dus echt rijden kunnen we nog niet.

Er zit op de foto's geen pommel in het zadel want ik heb de goede maat nog niet. (als iemand interesse heeft in een witte pommel trouwens..) Verder komt er een andere singen en heavy duty inlages als we kunnen gaan rijden!

Ik heb op de foto's: pad-dekje-zadel, is dat de goede volgorde?
Mijn vraag is of het zadel niet te ver naar voren ligt eigenlijk..

Hier de foto's:
http://i44.tinypic.com/el7ll3.jpg

http://i40.tinypic.com/mmsapt.jpg

sorry, nogmaals mijn vraag :P

minikatje

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:23

Het is de goede volgorde :)

voor mijn gevoel mag het zadel nog een paar cm naar achteren.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:28

Miran schreef:
Mag ik mezelf hier ook aanmelden met de vraag of jullie mee willen denken?

Mijn 6-jarige Haflinger is 1,40 groot en erg compact gebouwd, incl erg kort ruggetje (en veel beweging in haar rug, erg lenig). Momenteel ook nog wat babyvet, ze moet echt meer aan het werk, ook meer bespiering nog op gaan bouwen. Zelf ben ik 1,75 en broekmaat 38. Niet de mooiste combi om te zien, maar in overleg met osteopaat, dierenarts en instructrice die ook sportmasseur is ben ik wel gaan rijden, ze wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Vorig jaar is ze zadelmak gemaakt en daarna door een ongeval geblesseerd geraakt, afgelopen zomer heb ik haar verder opgepakt. Doel is recreatief dressuurmatig en lekker naar het bos, hopelijk ook TREC en/of endurance.

Momenteel rij ik met een Ghost, met alleen een dikke Anky-look-a-like pad eronder. Voor de korte ritjes tot nu toe prima, maar nu wil ik wat beters. Mijn eerste optie is kijken voor een erg goede pad (haar moeder kreeg uiteindelijk toch witte haren onder de beugelophanging met een Hafpad eronder, deze pad heb ik nog wel maar is voor Saphira echt te lang) en dan ook fenders, mijn benen liggen niet mooi stil nu. Andere optie is een ander zadel, maar dan wil ik wel iets waar ik echt tevreden over kan zijn. Qua boomzadel valt eigenlijk alles af (het korte Massimo Tolt zadel van haar moeder is al te lang, haar draagvlak schijnt 38 cm te zijn). Ik heb ook nog een Trekker Endurance Pro liggen, maar die krijg ik niet passend, schuift naar voren, en gaat de verkoop in (of iemand moet daarvoor de gouden tip hebben, maar de verkoopster iig niet).

Hebben jullie nog goede ideeen of tips? Ik neig er nu naar om de Barefoot Barrydale maat 1 te laten komen als testzadel, zou dat een mogelijkheid zijn? Ondersteuning vind ik prima, maar geen dwingende zit, dan heb ik toch snel last van mijn rug.

Nog even een paar (erg ongeinspireerde) foto's ter verduidelijking:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De foto kan een verkeerde indruk geven, maar ik zie een rug die niet recht is. Ghost wat je er nu op heb liggen zonder het echte ghost pad zal deze rug goed volgen, maar denk dat het toch ook voorover zal liggen maar door de ghost zit heb je daar minder last van.
Je trekker zadel heeft andere kussens en zal je zadel voorover kiepen en daar heen willen. Met een banaan of c singel kan je wel iets het naar voor tegen gaan maar waarschijnlijk heb je er meer aan om vooraan "vulling" te hebben en zal je zadel rechter erop liggen.
Dit is maar een gedachte :o want zie alleen een rug en als de foto niet recht is genomen heb je al een heel ander beeld en heel ander verhaal :D En is je pony helemaal geen duikboot model ;)
Misschien een paar foto's plaatsen met zadel en je trekker zadel als je erop zit want dat geef altijd weer een heel ander zicht.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:32

Shirley schreef:
Jij vond mijn Torsion toch ook zo leuk :o ?

Die vinden we toch allemaal leuk :D We ziitten dan ook allemaal met de F5 knop om boktmarkt te vernieuwen en de zadels vooral de torsion van Shirley te koop te zien maar helaas......... :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:00

Jullie weten het toch :):)

Moet er persé een advertentie komen dan ?

Zag zijn dressuurbroertje weer voorbijkomen op de Marktplaats !

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:23

ik neus idd ook vaak rond op de boktmarkt, zoekend naar specifieke merken. Al mag ik van mezelf echt geen zadel meer bijkopen, ik rij bijlange niet intensief genoeg om dat te verantwoorden, vind ik.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:23

Shirley schreef:
Jullie weten het toch :):)

Moet er persé een advertentie komen dan ?

Zag zijn dressuurbroertje weer voorbijkomen op de Marktplaats !

Nee, hoor advertentie niet nodig ;) Had het dressuurbroertje ook gezien maar als ik verstandig ben dan koop ik dat niet :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:25

De mijne is inderdaad leuker :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:26

jokari schreef:
ik neus idd ook vaak rond op de boktmarkt, zoekend naar specifieke merken. Al mag ik van mezelf echt geen zadel meer bijkopen, ik rij bijlange niet intensief genoeg om dat te verantwoorden, vind ik.

Dat doe ik ook alleen staan die merken er helaas maar heel weinig op of zijn ze ver boven mijn budget :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:30

Dat is dan eigenlijk maar gelukkig, kom je niet zo snel in de verleiding ook :=

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:48

Shirley schreef:
De mijne is inderdaad leuker :D

De dressuur is zoals de tekst het omschrijft niet geschikt voor mij :D

Torsion Dressuur, maat 1.Geschikt voor kleinere/slankere/jeugdige ruiter

Als ik dat dan lees dan hoef ik het al niet meer :D :D Vooral jeugdige ruiter _/-\o_

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:51

Ach, ik denk altijd jong en slank :D

Ben het ook geen van beide :))

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:40

Tja....jong en slank. Mijn hoofd wel, de rest niet! -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:40

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:53

pmarena schreef:
Herkenbaar :P

Nou.... ik ben begonnen met een experiment waarvan ik maar hoop dat ik er geen spijt van krijg... -O-

Advertenties van particulieren op de website:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Spullen-van-Klanten/

Leuk idee, maar waarom zou je er spijt van krijgen dat ze bij jou komen als er iets niet in orde is?
Trouwens wel en heel mooi zadel wat er te koop staat :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:55

Leuk !
Maar hoe ben je daar zo toe gekomen eigenlijk ?
Marktplaats en Bokt Markt ( bijvoorbeeld ) hebben toch een groter publiek dat uit is op tweedehands spul ?

Vraag me ook af in hoeverre men je niet gaat lastigvallen als e.e.a. eens niet zo vlotjes verloopt ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:03

jomaro schreef:
Leuk idee, maar waarom zou je er spijt van krijgen dat ze bij jou komen als er iets niet in orde is?
Trouwens wel en heel mooi zadel wat er te koop staat :o

Nou, waar ik bang voor ben:

1] dat mensen die iets willen verkopen me heel veel werk gaan geven. Als in: 10x heen en weer mailen voordat ik pas alle gegevens heb om een fatsoenlijke advertentie te kunnen maken. Vervolgens nog allerlei aanpassingen willen. En ik maar als een knipmes alles aanpassen de hele tijd weet je wel :P

2] als iets verkocht is, dat men dan niks meer laat horen waardoor ik klachten krijg van bezoekers van de site dat ik de site niet up-to-date hou omdat sommige artikelen allang verkocht zijn.

3] bezoekers van de site die ondanks alle waarschuwingen niet snappen dat ik er niks mee te maken heb

4] bezoekers onder kopje 3 die dus tegen mij gaan lopen klagen als iets niet goed gaat

5] dat ik als gevolg van dit soort dingen een slechte naam krijg omdat mensen "op mijn site bedonderd zijn"

6] dat al die waarschuwingen door mensen worden gezien als negatief, ze daar het gevoel van krijgen dat het niet veilig is om bij mij op de website te kopen / ze het slecht vinden dat ik niet alles controleer.

Al met al zijn sommige mensen zo ontzettend dom en kortzichtig (sorry :o ) dat ik verwacht dat er echt wel mensen zullen zijn die niet snappen dat deze advertenties een fijne extra service zijn en het iets is dat ze juist zouden moeten waarderen, maar dat ik er vooral heel veel gezeur / gemopper / gemekker over ga krijgen en het dus juist negatief i.p.v. positief werkt :o

Sorry als ik nu heel negatief klink hoor maar als je al een poosje spullen verkoopt dan weet je zachtjes aan wel een beetje dat naast de heel veel erg leuke klanten er ook heel veel volk rondloopt dat alles in het negatieve weet te trekken en daar sta je dan met je goede bedoelingen -O-

Vandaar dus dat ik met licht samengeknepen billen zit af te wachten of / wanneer / hoe ik hier spijt van ga krijgen :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-10-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:06

Shirley schreef:
Leuk !
Maar hoe ben je daar zo toe gekomen eigenlijk ?
Marktplaats en Bokt Markt ( bijvoorbeeld ) hebben toch een groter publiek dat uit is op tweedehands spul ?

Vraag me ook af in hoeverre men je niet gaat lastigvallen als e.e.a. eens niet zo vlotjes verloopt ...

Omdat ik toch wel heel erg vaak de vraag krijg van mensen of ik hun spullen niet in wil kopen en wil verkopen voor hen.

En dat wil / kan ik er echt niet bij hebben maar klinkt altijd zo lüllig -O-

Geeft altijd een beetje het gevoel alsof ik mensen na verkoop maar laat barsten als ze weer van hun spullen af willen, weet je wel.

Zeker gezien zadels op Marktplaats niet meer gratis geadverteerd mogen worden en het voor mensen die op zoek zijn naar een Barefoot, wel handig is als ze alles bij elkaar kunnen zien op de Barefoot-website.

Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in maar vooruit, laat ik "het volk" eens het voordeel van de twijfel gunnen :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:10

Ik vind het een nobel streven en de toekomst zal leren of je er wijs aan gedaan hebt :(:)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:05

Je kunt een maximum adverteertijd per item instellen. Je kunt de mail van de verkoper in de advertentie plaatsen. Je kunt verlangen dat de verkoper zelf een advertentie opstelt. Je kunt advertenties die je niet bevallen weigeren. Je kunt adverteerders die je niet bevallen weigeren..... ach, probeer het een half jaar. Evalueer streng met jezelf en neem een beslissing.
Het volk moet zich wel een beetje gedragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:40

Jetta schreef:
Je kunt een maximum adverteertijd per item instellen. Je kunt de mail van de verkoper in de advertentie plaatsen. Je kunt verlangen dat de verkoper zelf een advertentie opstelt. Je kunt advertenties die je niet bevallen weigeren. Je kunt adverteerders die je niet bevallen weigeren..... ach, probeer het een half jaar. Evalueer streng met jezelf en neem een beslissing.
Het volk moet zich wel een beetje gedragen.

Bedankt voor het meedenken +:)+

Bij een max. adverteertijd krijg je dan weer dat mensen gaan mekkeren als ik hun advertentie er af haal.. en dan kan ik hem er weer opzetten en ben ik weer een kwartier kwijt :P

Mail staat sowieso in de advertentie, want mensen moeten toch weten hoe ze contact op kunnen nemen en dan is het nog meer weer duidelijk dat ze echt bij een particulier kopen.

Zelf advertentie opstellen en helemaal compleet aanleveren is sowieso een vereiste :j

Ik weet nog wel van vroeger op de oude website dat ik zelf hele verhalen kon gaan lopen herzien en tig keer heen en weer mailen om alle info compleet te krijgen, dat doe ik niet meer, was daar zoveel tijd aan kwijt :n

Ik heb nu maar een blanco "advertentie" erbij geplaatst met uitleg.
Als mensen op de "plaats ook een advertentie-link" klikken dan opent er een mailtje met uitleg :)
Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet maken allemaal :=

Advertenties en adverteerders weigeren dat ligt altijd een beetje gevoelig...dan kom je ook weer in de categorie dat mensen niet blij zijn dat ik wat extra's voor hen doe, maar er juist negatief over gaan denken / doen...is dus best tricky :=

Vandaar dat ik maar alles inzet op streng zeggen dat advertenties echt helemaal compleet knip & plak klaar aangeleverd moeten worden om op de website gezet te kunnen worden :)

Ik duim er voor dat men zich gedraagt en het voor mij ook "leuk" houdt :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:44

Succes, ik hoop voor je dat het goed loopt en je er idd geen spijt gaat van krijgen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:45

ik vind het een goed idee, dit zie je bv ook bij hidalgo
ik duim voor je dat het uitpakt zoals je hoopt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:24

Is dat zo?

Welke website is dat? Ben wel benieuwd hoe het daar geregeld is dan :)

Bedankt :+: