Mag ik mezelf hier ook aanmelden met de vraag of jullie mee willen denken?
Mijn 6-jarige Haflinger is 1,40 groot en erg compact gebouwd, incl erg kort ruggetje (en veel beweging in haar rug, erg lenig). Momenteel ook nog wat babyvet, ze moet echt meer aan het werk, ook meer bespiering nog op gaan bouwen. Zelf ben ik 1,75 en broekmaat 38. Niet de mooiste combi om te zien, maar in overleg met osteopaat, dierenarts en instructrice die ook sportmasseur is ben ik wel gaan rijden, ze wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Vorig jaar is ze zadelmak gemaakt en daarna door een ongeval geblesseerd geraakt, afgelopen zomer heb ik haar verder opgepakt. Doel is recreatief dressuurmatig en lekker naar het bos, hopelijk ook TREC en/of endurance.
Momenteel rij ik met een Ghost, met alleen een dikke Anky-look-a-like pad eronder. Voor de korte ritjes tot nu toe prima, maar nu wil ik wat beters. Mijn eerste optie is kijken voor een erg goede pad (haar moeder kreeg uiteindelijk toch witte haren onder de beugelophanging met een Hafpad eronder, deze pad heb ik nog wel maar is voor Saphira echt te lang) en dan ook fenders, mijn benen liggen niet mooi stil nu. Andere optie is een ander zadel, maar dan wil ik wel iets waar ik echt tevreden over kan zijn. Qua boomzadel valt eigenlijk alles af (het korte Massimo Tolt zadel van haar moeder is al te lang, haar draagvlak schijnt 38 cm te zijn). Ik heb ook nog een Trekker Endurance Pro liggen, maar die krijg ik niet passend, schuift naar voren, en gaat de verkoop in (of iemand moet daarvoor de gouden tip hebben, maar de verkoopster iig niet).
Hebben jullie nog goede ideeen of tips? Ik neig er nu naar om de Barefoot Barrydale maat 1 te laten komen als testzadel, zou dat een mogelijkheid zijn? Ondersteuning vind ik prima, maar geen dwingende zit, dan heb ik toch snel last van mijn rug.
Nog even een paar (erg ongeinspireerde) foto's ter verduidelijking:
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]