Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:39

Als Wow zo doorgaat sterft het vanzelf uit. Niet willen dat je tweedehands onderdelen koopt, zadels waarvan schroeven vanzelf losgaan. Ik kan niet aan een los kussen komen (heb er 1 lek in een Flair zadel en bouw ze zelf in omdat het een klusje is wat echt niet door een zadelmaker gedaan hoeft te worden), geen losse pompjes willen verkopen (gelukkig kan het met een aangepaste ballenpomp ook prima en hoef je niet te betalen voor lucht). En ik kan er niets aan doen, maar ik vind dat wow zadels er na weinig gebruik al aardig versleten uitzien. Ik vraag me af hoe veel garantie er op die zadels zit. Ook levenslang zoals veel andere merken tegenwoordig doen?
Laatst bijgewerkt door germie op 21-10-14 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:53

Ik zou ook wel wat meer handel in 2ehands losse onderdelen willen, lijkt me juist helemaal niet slecht. Inmiddels heb ik zelf ook een ballenpompje en pas ik zelf de lucht aan. Dat je schroeven af en toe nakijkt en slagje aandraait is ook niet erg toch?

Over de service heb ik echt niks te klagen, mijn zadel is inmiddels ruim 6 jaar oud en een plaatje van de headplate zat los. Heb enkel verzendkosten hoeven te betalen en heb het keurig gerepareerd weer ontvangen met daarbij een nieuwe schroevenset voor het gehele zadel. Leerkwaliteit zou wel iets beter kunnen maar de nieuwere modellen (bij ons op stal 4 zadels) zien er echt wel beter uit :j.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:05

Ik heb mijn Wow zadel inmiddels ook al een heel aantal jaar, maar ben ook niet echt op en top te spreken over de leerkwaliteit.. De singelstoten wel, die zien er nog als nieuw uit. Maar de rest van mijn zadel is een soort van groenachtig geworden.. Toch zonde van een zadel die toentertijd 2500 euro heeft gekost..

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:07

Wie had t nou over n wow Facebook pagina waar veel spullen op staan? Ik heb inmiddels ook al weer 5 sets panels en 1 complete set die niet meer passend op paard te krijgen is... Zou t op zich best tof vinden om her en der wat te ruilen.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:08

Mijn zadels zijn bruin en gelukkig altijd goed op kleur gebleven, wel lastig vind ik dat de kleur nummer van m'n zadel toen niet meer te krijgen is, is nu erg rood en dat vind ik lelijk!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:37

De Wow beurs Kim!

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:28

Dank jullie wel voor het antwoord.

marjonneke schreef:
Volgens mij is die op marktplaats een gewone maat 1, wat wil zeggen dat het zadel te lange kussens heeft. Die 16,5 inch klopt volgens mij niet. Ze zette mij er mee op het verkeerde been. Er staat wel een wow te koop maat 1 met extra maat 0 (16 inch) kussens, volgens mij zelfs van een bokker, maar dat zouden maar net de kussens zijn die je nodig hebt... Anders even fitters afbellen of ze 16 inch kussens hebben liggen die ze willen ruilen...

Nieuwsgierig: Hoe zie je dat? Zit er niet zo lang in nog. Ik vond het wel een mooi zadel. Heb nog geen mail terug gehad.
Op zich zouden maat 1 kussens misschien wel kunnen op het paard dat ik nu rijd. Maar mijn eigen heeft kleiner nodig.

Maris schreef:
Hoe klein de zitting valt hangt ook af van de diepte van de zit. een extra diepe zit zal kleiner vallen als een shallow zit. 2005 hier op Bokt heeft , dacht ik, een wow zadel te koop met een 17 inch zit, en met zowel 16 als 17 inch kussens erbij.

Dank je, ik zal het navragen. Die van 2005 heb ik zien staan. Maar ik heb sdwg met tab nodig.

Remember schreef:
Sybelle, ik denk dat je echt moet kijken of je goed in een maat 0 zitting past. En anders inderdaad 'gewoon' een maat 1 (17 inch) zitting op 16 inch kussens.

Ja, dat is misschien wel het beste. Billen passen. Alleen ik zit in de kop van Noord Holland en het zadel in Kaatsheuvel. Dus dat wordt nogal een onderneming. Nou ja, eerst maar even afwachten of het uberhaupt de goede boom heeft enz.

Om te starten met een zadel waar ik voor moet aanpassen en ruilen terwijl ik nog maar een beginner ben vind ik toch wel veel gedoe. Er staat er ook een hier dichterbij te koop. Wel met maat 1 kussens en duurder dan de anderen maar minder mooi op de foto. En dan is het voor een wow misschien wel niet duur, het is toch een hoop geld.

Ik schrok me trouwens wel een … van wat fitters rekenen voor het aanpassen van een niet door hen geleverde wow: 250 euro.
Dus nu ben ik toch wel weer ernstig aan het twijfelen.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:36

Waar vind ik de wow beurs?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:37

Via google vind ik niks en als ik wow beurs bij Facebook intyp ook nie,maar ik ben best blond

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:47

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:24

Ik heb geen toestemming om die pagina te bekijken :-(

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:22

Mee da's vond ik ook zo vaag waarom die verborgen moest Zijn. Tot ik hoorde dat wow echt moeilijk deed tegen zadelmakers die 2e hands aanbieden. Misschien heeft die zadelmaker daarom de pagina verborgen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:24

Mensen die zelf met een pompje vullen zouden die mij pb kunnen sturen hoe ze dit doen?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:47

Ik heb gewoon bij Wow engeland een compleet pompsetje besteld en deden helemaal niet moeilijk..Mijn fitter heeft mij haar fijn uitgelegd waar ik precies op moet letten, en ik moet zeggen gaat prima..Maar mijn zadel is dan ook wel perfect aangemeten dat scheelt natuurlijk wel..Ik heb een Nutmeg/ havanna zadel van ong.4 jaar oud maar het leer is nog prima en vet het nooit in.. :7

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:11

Ik leg het hier gewoon uit hoe het werkt met een eigen gemaakt pompje. Dat links rechts tegelijk opvullen is niet nodig. Want als jij scheef zit vul je het zadel scheef op. Dat wil ik absoluut niet. Dus ik wil dat er links en rechts evenveel lucht in een zadel komt. Lucht zoekt immers de weg van de minste weerstand en dat is dus bij een scheefzittende ruiter een scheef kussen. Dat doe je met wol niet en met lucht niet.
Ik heb een simpel ballenpompje van de Action. 2 euro. Daar heb ik aan het nippeltje een buisje gemaakt wat exact in de slangetjes van Flair past. Dat buisje komt van een busje siliconenspray. GEwoon wat ductape er omheen en het zit goed vast hoor. En dan is het pompen maar. 2 pufjes links, 2 pufjes rechts. Kkosten dus 2 euro. Wil je per se 2 kanten tegelijk opvullen, dan moet je met wat krimpkous gaan werken en 2 buisjes opscharrelen. Maar dat vind ik dus juist niet fijn.

wow is in mijn ogen absoluut geen wow meer. De kwaliteit voldoet gewoon niet, de zadels gaan echt geen 30 jaar mee wat je mag verwachten voor zo'n prijs (en wat andere merken zoals stubben en prestige wel halen) Maar ook als je bij een zadel af en toe schroefjes moet controleren vind ik slecht. Dat hoeft bij goede schroeven niet. Kennelijk gebruiken ze geen zelfborgende. Je wilt toch niet een schroefje verliezen? Nee, ik zie te veel zweetbladen die direct al lelijk zijn, lekke kussens, verloren schroeven, en dat allemaal voor een prijs van 2500 euro. En dan moet je natuurlijk na 4 maanden net een ander onderdeeltje hebben. Dat komt op mij gewoon over als lekker geld verdienen. Het leer is voor het geld te slecht. De onderdelen roesten soms, terwijl er voor zo'n prijs gewoon zeewaterbestendig rvs gebruikt moet worden. Kussens gaan lek en dan kun je ze niet zelf vervangen, of dat kun je wel, maar dat willen de fitters niet. Pompjes willen ze niet leveren. Voor 2500 euro kan er best een pompje bij. En als je dan ook nog eens een facebookpagina met tweedehands onderdelen moet gaan verbergen. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen als merk gewoon verkeerd bezig en is de geloofwaardigheid weg.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:57

germie schreef:
Ik leg het hier gewoon uit hoe het werkt met een eigen gemaakt pompje. Dat links rechts tegelijk opvullen is niet nodig. Want als jij scheef zit vul je het zadel scheef op. Dat wil ik absoluut niet. Dus ik wil dat er links en rechts evenveel lucht in een zadel komt. Lucht zoekt immers de weg van de minste weerstand en dat is dus bij een scheefzittende ruiter een scheef kussen. Dat doe je met wol niet en met lucht niet.
Ik heb een simpel ballenpompje van de Action. 2 euro. Daar heb ik aan het nippeltje een buisje gemaakt wat exact in de slangetjes van Flair past. Dat buisje komt van een busje siliconenspray. GEwoon wat ductape er omheen en het zit goed vast hoor. En dan is het pompen maar. 2 pufjes links, 2 pufjes rechts. Kkosten dus 2 euro. Wil je per se 2 kanten tegelijk opvullen, dan moet je met wat krimpkous gaan werken en 2 buisjes opscharrelen. Maar dat vind ik dus juist niet fijn.

wow is in mijn ogen absoluut geen wow meer. De kwaliteit voldoet gewoon niet, de zadels gaan echt geen 30 jaar mee wat je mag verwachten voor zo'n prijs (en wat andere merken zoals stubben en prestige wel halen) Maar ook als je bij een zadel af en toe schroefjes moet controleren vind ik slecht. Dat hoeft bij goede schroeven niet. Kennelijk gebruiken ze geen zelfborgende. Je wilt toch niet een schroefje verliezen? Nee, ik zie te veel zweetbladen die direct al lelijk zijn, lekke kussens, verloren schroeven, en dat allemaal voor een prijs van 2500 euro. En dan moet je natuurlijk na 4 maanden net een ander onderdeeltje hebben. Dat komt op mij gewoon over als lekker geld verdienen. Het leer is voor het geld te slecht. De onderdelen roesten soms, terwijl er voor zo'n prijs gewoon zeewaterbestendig rvs gebruikt moet worden. Kussens gaan lek en dan kun je ze niet zelf vervangen, of dat kun je wel, maar dat willen de fitters niet. Pompjes willen ze niet leveren. Voor 2500 euro kan er best een pompje bij. En als je dan ook nog eens een facebookpagina met tweedehands onderdelen moet gaan verbergen. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen als merk gewoon verkeerd bezig en is de geloofwaardigheid weg.

ik ben het met je eens dat ze niet alles even handig aanpakken en dat ze echt te stug zijn in bepaalde dingen.
Maar ik ben zelf bezig met de opleiding industrial design engineering en weet hoe lastig het is om een nieuw product op de markt te brengen. Het is in het begin ook aftasten wat een product in de markt doet en hoe het geaccepteerd zal worden. dat ze daarbij zo moeilijk doen om bepaalde dingen en het ingewikkeld houden hoe een zadel pas te maken vind ik persoonlijk niet zo slim. ik denk dat het beter is om de mensen zelf meer inzicht te geven in hoe het zadel het baste past etc. als onderdelen stuk gaan moeten ze gewoon garant staan en geloven in hun product.
Materiaal is wellicht een beetje op bezuinigd misschien zijn ze er vanuit gegaan dat mensen trouw hun zadels wekelijks invetten geen idee. maar bedenk ook dat wow wel een enorme sprong heeft gemaakt in de ontwikkeling van zadels.
ik bedoel het niet verkeerd maar vele zadelmerken blijven maar in het traditionele ontwerp van zadels hangen. het engelse zadel is al meer dan 100 jaar oud enige echte patenteerbaar ontwikkelingen aan alleen puur het zadel (dus geen beugels singels etc) zijn de boom, beugelhaken, en singelsystemen. voor de rest stond het gewoon stil.
Wintec en wow zijn de enige merken die gewoon echt wat anders wilden doen in mijn ogen. andere kussens, lichtgewicht, aanpasbaar, flexibel etc. deze ontwikkelingen kosten heel veel geld. een patent alleen (en het onderhouden daarvan) is al een serieus bedrag. daar komt nog bij dat je er meer moet hebben om andere mogelijkheden voor hetzelfde probleem ook vast te leggen om je idee te beschermen.
dus ja ze pakken dingen niet altijd even slim aan en je kunt het product wel of niet fijn vinden, maar ik kan hun innovatieve blik op zadels wel waarderen. En tja soms past een wow misschien niet. maar hej mijn oude zadel past zeker weten nooit niet op mijn huidige paard. met wow heb ik nog enigzinds een kans, Mja hier zit in mijn ogen wel weer de fout dat zadelmakers maar geld blijven vragen voor hun diensten. Maar ligt dat dan aan wow of die zadelmaker? ik zou voor een soort van proefperiode zijn net zoals sprenger aanbied, eerst een 2e handse proberen en als het wat is voor een nieuwe ruilen.
Verder ben ik ook echt voor de ontwikkeling dat een zadel niet een statisch product moet zijn, de paardenrug is dat immers ook niet.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:58

Ik heb trouwens op Horse Event wel eens met een Engels vrouwtje van Wow staan te praten. Ik vroeg me af of ze fitters aan kon raden aangezien Arie gestopt was. En zij kwam met de suggestie om een pompje te kopen en het zelf te doen. Omdat dat volgens haar helemaal niet zo ingewikkeld was..!
Alleen zag ik dat niet helemaal zitten, maar dat terzijde ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:27

Ik wist na Arie ook niet meer waar ik nou moesten zoeken naar een goede fitter, echt lastig...
Via een stalgenootje ben ik aan M.ariska v. oest gekomen en tot nu toe super tevreden!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:15

Ik baal er ook nog steeds van dat Arie niks meer doet!
Wat een verademing was dat na mijn Hulsebos ellende zeg!~
En daar betaalde ik ook helemaal niet zo'n hoge bedragen, en hij kwam gewoon bij mij op stal..!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:54

ja ik vind het ook ontzettend jammer, ik heb via Arie destijds voor mijn merrie met moelijke rug een gebruikt Wow zadel kunnen kopen wat hij voor me heeft aangepast en steeds gecontroleerd, daar was ik super mee geholpen!

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:50

Kan iemand die een rondje neust op facebooksite misschien eens kijken of er SDWG met tab maat 0 (16,5 inch) te koop staan?
Ik heb via google wel wat tweedehands onderdelen gevonden maar niet die maat.

Ik ben er inmiddels achter dat ik beter eerst op zoek kan gaan naar de kussens voor een tweedehands prijs. De rest van het zadel wat ik wil is wel te vinden. Maar die kussens -O-

Als ik nieuwe kussens koop onder een tweedehands zadel kan ik net zo goed een wol zadel aan laten meten en dat later weer verkopen. Ben ik voordeliger uit.

Of zouden er nog andere combinaties zijn die ook passend te maken zijn voor een pony met weinig schoft en ronde schouders? Ik hou me nu maar keurig vast aan het lijstje.

Jammer van die fitter ellende en dat ze zo moeilijk doen over onderdelen. Het maakte ook dat ik destijds een ander zadel gekozen heb. Het is dat ik nu een paard rijd dat niet van mij is en ik een zadel wil dat ik nog aan kan passen anders zou ik nu ook niet direct staan te springen. Terwijl ik het in wezen wel een fijn zadel vind.

Hoewel… hoe meer ik weer bezig ben met zoeken, hoe kleiner de sprongetjes worden. Dus wie weet kom ik toch thuis met wat anders

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:37

Ik ben ook op zoek naar nieuwe kussens voor onder mijn zadel, zou 16" kussens nodig hebben, met afgeronde hoeken. Nu heb ik een oud model met een naad op de hoeken, en dat zou wel es kunnen irriteren, zeker op mijn jonkie (is nog niet zadelmak, dus wil zeker niet gaan inrijden met een zadel dat hem kan pijn bezorgen). Mocht iemand iets in de aanbieding hebben, stuur maar pb met type en prijs, dan informeer ik eens bij mijn fitter of dit type bruikbaar is voor mij.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:42

Sybelle schreef:
Kan iemand die een rondje neust op facebooksite misschien eens kijken of er SDWG met tab maat 0 (16,5 inch) te koop staan?
Ik heb via google wel wat tweedehands onderdelen gevonden maar niet die maat.

Ik ben er inmiddels achter dat ik beter eerst op zoek kan gaan naar de kussens voor een tweedehands prijs. De rest van het zadel wat ik wil is wel te vinden. Maar die kussens -O-

Als ik nieuwe kussens koop onder een tweedehands zadel kan ik net zo goed een wol zadel aan laten meten en dat later weer verkopen. Ben ik voordeliger uit.

Of zouden er nog andere combinaties zijn die ook passend te maken zijn voor een pony met weinig schoft en ronde schouders? Ik hou me nu maar keurig vast aan het lijstje.

Jammer van die fitter ellende en dat ze zo moeilijk doen over onderdelen. Het maakte ook dat ik destijds een ander zadel gekozen heb. Het is dat ik nu een paard rijd dat niet van mij is en ik een zadel wil dat ik nog aan kan passen anders zou ik nu ook niet direct staan te springen. Terwijl ik het in wezen wel een fijn zadel vind.

Hoewel… hoe meer ik weer bezig ben met zoeken, hoe kleiner de sprongetjes worden. Dus wie weet kom ik toch thuis met wat anders

staat wel DWG maat 0 te koop. weet niet of je daar wat aan hebt? staat ook niet bij of het met of zonder stitchline is.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:49

@ Remember, is jouw zadel ter reparatie opgestuurd naar WoW? Jij had ook een tweedehands toch? Ging het om een kapotte HP kop?

Heb ook nog een pomp liggen met handleiding.. Misschien ga ik daar later nog eens mee aan de slag. Voor mijn jonge paard wel fijn als ik zelf nog wat kan aanpassen als de fitter straks de juiste samenstelling heeft gemaakt.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:56

Persevero schreef:
staat wel DWG maat 0 te koop. weet niet of je daar wat aan hebt? staat ook niet bij of het met of zonder stitchline is.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet weet. Ik ben nog te nieuw in het hele Wow gebeuren om alle soorten te begrijpen. Ik houd me nu nog braaf vast aan het lijstje dat ik heb.
Heb ook nog nooit die twee soorten naast elkaar gezien verder. Dus ik weet niet hoeveel het scheelt en of het verschil misschien door een ander onderdeel te ondervangen is ofzo.

Ik heb binnenkort een weekje vrij. Dan ga ik maar eens wat rondneuzen op Engelse sites ook. Misschien dat ik daar nog wat van oppik.