Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjonneke schreef:Volgens mij is die op marktplaats een gewone maat 1, wat wil zeggen dat het zadel te lange kussens heeft. Die 16,5 inch klopt volgens mij niet. Ze zette mij er mee op het verkeerde been. Er staat wel een wow te koop maat 1 met extra maat 0 (16 inch) kussens, volgens mij zelfs van een bokker, maar dat zouden maar net de kussens zijn die je nodig hebt... Anders even fitters afbellen of ze 16 inch kussens hebben liggen die ze willen ruilen...
Maris schreef:Hoe klein de zitting valt hangt ook af van de diepte van de zit. een extra diepe zit zal kleiner vallen als een shallow zit. 2005 hier op Bokt heeft , dacht ik, een wow zadel te koop met een 17 inch zit, en met zowel 16 als 17 inch kussens erbij.
Remember schreef:Sybelle, ik denk dat je echt moet kijken of je goed in een maat 0 zitting past. En anders inderdaad 'gewoon' een maat 1 (17 inch) zitting op 16 inch kussens.
germie schreef:Ik leg het hier gewoon uit hoe het werkt met een eigen gemaakt pompje. Dat links rechts tegelijk opvullen is niet nodig. Want als jij scheef zit vul je het zadel scheef op. Dat wil ik absoluut niet. Dus ik wil dat er links en rechts evenveel lucht in een zadel komt. Lucht zoekt immers de weg van de minste weerstand en dat is dus bij een scheefzittende ruiter een scheef kussen. Dat doe je met wol niet en met lucht niet.
Ik heb een simpel ballenpompje van de Action. 2 euro. Daar heb ik aan het nippeltje een buisje gemaakt wat exact in de slangetjes van Flair past. Dat buisje komt van een busje siliconenspray. GEwoon wat ductape er omheen en het zit goed vast hoor. En dan is het pompen maar. 2 pufjes links, 2 pufjes rechts. Kkosten dus 2 euro. Wil je per se 2 kanten tegelijk opvullen, dan moet je met wat krimpkous gaan werken en 2 buisjes opscharrelen. Maar dat vind ik dus juist niet fijn.
wow is in mijn ogen absoluut geen wow meer. De kwaliteit voldoet gewoon niet, de zadels gaan echt geen 30 jaar mee wat je mag verwachten voor zo'n prijs (en wat andere merken zoals stubben en prestige wel halen) Maar ook als je bij een zadel af en toe schroefjes moet controleren vind ik slecht. Dat hoeft bij goede schroeven niet. Kennelijk gebruiken ze geen zelfborgende. Je wilt toch niet een schroefje verliezen? Nee, ik zie te veel zweetbladen die direct al lelijk zijn, lekke kussens, verloren schroeven, en dat allemaal voor een prijs van 2500 euro. En dan moet je natuurlijk na 4 maanden net een ander onderdeeltje hebben. Dat komt op mij gewoon over als lekker geld verdienen. Het leer is voor het geld te slecht. De onderdelen roesten soms, terwijl er voor zo'n prijs gewoon zeewaterbestendig rvs gebruikt moet worden. Kussens gaan lek en dan kun je ze niet zelf vervangen, of dat kun je wel, maar dat willen de fitters niet. Pompjes willen ze niet leveren. Voor 2500 euro kan er best een pompje bij. En als je dan ook nog eens een facebookpagina met tweedehands onderdelen moet gaan verbergen. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen als merk gewoon verkeerd bezig en is de geloofwaardigheid weg.
Sybelle schreef:Kan iemand die een rondje neust op facebooksite misschien eens kijken of er SDWG met tab maat 0 (16,5 inch) te koop staan?
Ik heb via google wel wat tweedehands onderdelen gevonden maar niet die maat.
Ik ben er inmiddels achter dat ik beter eerst op zoek kan gaan naar de kussens voor een tweedehands prijs. De rest van het zadel wat ik wil is wel te vinden. Maar die kussens![]()
Als ik nieuwe kussens koop onder een tweedehands zadel kan ik net zo goed een wol zadel aan laten meten en dat later weer verkopen. Ben ik voordeliger uit.
Of zouden er nog andere combinaties zijn die ook passend te maken zijn voor een pony met weinig schoft en ronde schouders? Ik hou me nu maar keurig vast aan het lijstje.
Jammer van die fitter ellende en dat ze zo moeilijk doen over onderdelen. Het maakte ook dat ik destijds een ander zadel gekozen heb. Het is dat ik nu een paard rijd dat niet van mij is en ik een zadel wil dat ik nog aan kan passen anders zou ik nu ook niet direct staan te springen. Terwijl ik het in wezen wel een fijn zadel vind.
Hoewel… hoe meer ik weer bezig ben met zoeken, hoe kleiner de sprongetjes worden. Dus wie weet kom ik toch thuis met wat anders
Persevero schreef:staat wel DWG maat 0 te koop. weet niet of je daar wat aan hebt? staat ook niet bij of het met of zonder stitchline is.