WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

india

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:23

snap ik ook niet...ik zou het zo niet willen hebben
waarom zou je dat doen, dan koop je toch een wol zadel en verkoop je je wow,
ziet er als nieuw uit.....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:30

dat zouden de meeste mensen doen ja....

Zadel is afgeleverd begin september 2009, dus 2,5 jaar oud
Je hier goed dat die donkerder wordt door gebruik en helemaal naar de kleur van de beugelriemen gaat :j

Afbeelding
Afbeelding

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:36

Ze heeft er veel problemen mee gehad, zadel was niet goed te krijen, dus uiteindelijk heeft ze het met wol geprobeerd, maar zadel bleef niet goed dus vandaar ;-)
Snap wel dat je het probeerd als het met lucht niet lukt en dit nog een optie is.

Vind het zadel ook niet mooi liggen op de foto :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:38

Hoop dat Nelleke een goed passend zadel voor Rowan kan vinden, alsmaar niks kunnen vinden is ook kl*te

op de foto was die nog niet afgesteld ing ;)

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:50

hij is echt erg mooi om te zien,
jammer dat het niet gelukt is, zadel problemen zijn zo ergelijk, je kan meteen niks met je paard..

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:32

mijn ervaringen met wow zijn heel goed. Zadel past perfect en ik rijd er ook lekker op. Maar aangezien ik wil gaan springen wordt het een beetje lastig met een dressuurzadel en ik wil deze te koop zetten. Maar is hier iemand die wel eens op een wow zadel gesprongen heeft? Ik weet dat er wow springzadels zijn, maar is dit net als de dressuurzadels fijn mee te rijden? In het begin heb ik enorm moeten wennen en heb ik mijn balans terug moeten vinden, is dit met springen dan ook weer of niet?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:01

Ik heb gesprongen met m´n Wow dressuurzadel. Echte niet heel hoog. Ik denk dat je tot een metertje best met een dressuurzadel kan springen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:10

afhankelijk van je zitting kan je ook alleen je bladen vervangen, met een vlakke zit zal dat met springen weinig uitmaken denk ik. Al zal een extra deep niet prettig zijn denk ik :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:33

Ik zou met mijn wow kunnen springen, maar heb ook amper kniewrongen en de normale deep seat, niet de extra deep. Als je zadel goed ligt, kan je dan niet beter een keer springzweetbladen proberen en kijken hoe het gaat?
Heeft iemand trouwens de voorste singelstoot vast aan de pointstrap option en dan de singelstoot los uit het zweetblad? Hij loopt dan zeg maar over het kussen heen en het zweetblad ligt er gewoon los op. Gaat dan je kussen niet slijten?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:07

Ik spring nu met m'n dressuur wow. Ideaal is dat niet. Dus maar aan het verzinnen of er een springvariant komt...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:12

Hier idemdito, ik heb dressuur movable block, grootste blok, maar door mijn niet zulke lange benen heb ik niet veel aan de wrong, dus al helemaal niet bij het springen. Spring zelf dus ook niet zo hoog, 50 is volgens mij het hoogste wat ik sprong met m'n paard in dit zadel. Dochter (met langere benen) deed 70 in hetzelfde zadel, maar was wel d'r evenwicht even kwijt. Wil er het liefst een wow springuitvoering bij, maar ja... qua financiën zal het wel een 'gewoon' wolgevuld springzadeltje worden.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:48

Spring af en toe met mijn wow dressuurzadel, maar voor de springlessen en de cross gebruik ik een springzadel. Voor het lage werk kan je het gerust doen, maar spring je wekelijks en wil je wedstrijden springen dan kan je beter een springzadel aanschaffen

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:37

Iemand ervaring hiermee:

Achterwaartse positie ( bovenste ) – geeft de ruiter de keuze uit de achterwaartse positie van de standaard zweetblad positie of een positie ongeveer 2,5 cm achterwaarts van de standaard positie. Ideaal voor ruiters met kortere benen wiens knie de wrong normal niet raakt.
Afbeelding

Kan je dit zelf makkelijk doen?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:24

Wie heeft er n hp mt 5 in de aanbieding??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:10

Kan je zelf caro, even goed kijken hoe alles nu zit en op dezelfde manier terug doen

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:11

@caro_vt: ik heb mijn standaard dressuurbladen met movable block (grootste block) altijd al zo ver mogelijk naar achteren staan, omdat ik vrij korte benen heb, maar dan nog heb ik maar net steun aan de wrong (alternatief voor mij zou zijn feltcro blocks op maat te laten maken). Dit kun je, met de juiste inbussleutel, zelf doen. Ik ken iemand met dezelfde soort benen als ik, en die reed altijd met springbladen (weet niet welk model blad) omdat daar de wrong nog iets hoger zat, en ze daar wel voldoende steun in had.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:52

ik heb wel redelij lange benen maar ook ik heb met die movable blocks niet echt veel steun hoor. had liever andere bladen gehad denk ik. laatst voor het eerst een sprongetje gemaakt. dit ging redelijk maarja ben dan ook absoluut geen springer ;)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:34

Gisteren mn eerste meters gereden op springwow... :))
Echt top, maar wel wennen.

Ik had altijd diverse maten movable blocks, misschien kun je daar wat in varieren? Kijken waar je meer of minder lekker mee zit. Ik kwam uiteindelijk uit op wat kortere. Dan lag mijn lange been daar wat meer onder door.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:30

Ik heb intussen, terwille van mijn paardje, toch ook een wow gekocht bij equilotus. Ik ben nog geen expert maar heb een zwarte, diepe zit, kussens met stitchline die achteraan blijkbaar iets hoger liggen en vlakke zweetbladen (zonder stiknaden) met giant high wrongen. Vooralsnog zijn we er blij mee, binnenkort komt de fitter terug om te kijken of alles goed blijft liggen.

Edit : heb het even opgezocht : 18 inch zit (ik dacht diep, met een extra stiklijn op de achterkant van de lepel), kussens : DWG + roofy wedges, flap : dressage giant high butt.
Laatst bijgewerkt door BelleFleur op 06-03-12 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:00

Advertenties zijn niet toegestaan in dit topic, daar is de Markt voor....

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:32

MarChak schreef:
@caro_vt: ik heb mijn standaard dressuurbladen met movable block (grootste block) altijd al zo ver mogelijk naar achteren staan, omdat ik vrij korte benen heb, maar dan nog heb ik maar net steun aan de wrong (alternatief voor mij zou zijn feltcro blocks op maat te laten maken). Dit kun je, met de juiste inbussleutel, zelf doen. Ik ken iemand met dezelfde soort benen als ik, en die reed altijd met springbladen (weet niet welk model blad) omdat daar de wrong nog iets hoger zat, en ze daar wel voldoende steun in had.

Op de foto in je profiel waarop jij op je paard zit, zijn hier de wrongen naar achter?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:37

De zweetbladen bedoel je, denk ik. Ja, klopt, dat is mijn huidige zadel waar de dressuurbladen dus recht naar beneden zitten, dus eigenlijk op de stand naar achter (de foto eronder met m'n dochter erop is nog mijn oude zadel, daar zaten vsd bladen aan).
Ik heb de grootste blokken met klittenband en dan zo hoog mogelijk en verst naar achteren in het vakje geperst.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:34

JoAnn schreef:
Ik heb intussen, terwille van mijn paardje, toch ook een wow gekocht bij equilotus. Ik ben nog geen expert maar heb een zwarte, diepe zit, kussens met stitchline die achteraan blijkbaar iets hoger liggen en vlakke zweetbladen (zonder stiknaden) met giant high wrongen. Vooralsnog zijn we er blij mee, binnenkort komt de fitter terug om te kijken of alles goed blijft liggen.

Edit : heb het even opgezocht : 18 inch zit (ik dacht diep, met een extra stiklijn op de achterkant van de lepel), kussens : DWG + roofy wedges, flap : dressage giant high butt.

Ik hoop voor jou dat je meer succes hebt met je zadel dan ik :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:17

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:24

Zappertje84 schreef:
JoAnn schreef:

Ik hoop voor jou dat je meer succes hebt met je zadel dan ik :D

Ja zappertje hoe is het nu?