WOW zadel past altijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Re: WOW zadel past altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:26

Er staat ( of inmiddels stond ) een WOW zadel te koop hier op Bokt ......

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:37

Moet zeggen dat ik ook steeds meer geinteresseerd raak in de wow zadels, vind ze alleen niet mooi en op dit moment nog te prijzig. Ga wel mijn zadel om laten bouwen naar flair uiteindelijk. Ben heel erg benieuwd. Als mijn paard uit dat zadel groeit zie ik wel of er een wow komt.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:38

qua mooiïgheid waren er op HE mooie exemplaren uitgestald Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:53

Ik had inderdaad begrepen van Arie dat de nieuwe zadels wat uiterlijk aan gaat aardig veranderd zijn Ja . Als het goed is kom ik daar over een aantal weken vanzelf achter Haha! .

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:59

Ik weet niks af van een WOW zadel, maar bij een kieffer zadel kan de zadelmaker oook alles perfect passend maken ..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:21

sethlover schreef:
Ik weet niks af van een WOW zadel, maar bij een kieffer zadel kan de zadelmaker oook alles perfect passend maken ..

Zolang dat voor jouw paard geldt, is dat prima! Helaas gaat die vlieger niet op voor alle paarden Knipoog

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 00:05

Nog eens een paar vraagjes.... Knipoog

- aangezien de boom zo erg flexibel is, wordt hij dan -na verloop van tijd- niet permanent scheef, mede door opstijgen e.d.?
- kan er geen lucht ontsnappen uit die luchtzakken? Als bijv. een ballon neemt, deze loopt na enige tijd ook leeg... Dus lijkt me het ook zo te zijn voor de luchtzakken in een WOW, niet?
- hoe 'sterk' zijn de ventielen? Zijn deze niet onderhevig aan druk en temperatuursverschillen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 00:21

Er staat er momenteel ook 1 op MP, maar zo lelijk vind ik die niet hoor Vork

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 01:07

Precious20 schreef:

- aangezien de boom zo erg flexibel is, wordt hij dan -na verloop van tijd- niet permanent scheef, mede door opstijgen e.d.?

Ik weet niet of de boom van een WOW zadel daar gevoeliger voor is, maar mijn 8 jaar oude kieffer die 5 jaar gebruikt is, is echt helemaal scheef. Ik stijg voortaan afwissellend links en rechts op. En indien voorhanden met opstapje. Dat is meteen beter voor het paard.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 06:57

Scheve boom, weet ik niet. Leeglopende luchtzakken moet je niks van merken omdat je eigenlijk elk half jaar je zadel moet laten checken. Bij mijn zadel zit er geen ventiel maar plastic buisjes met een sluitstukje erop.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:39

Precious20 schreef:

-

de WOW heeft een ander flexibel boom systeem dan de meeste andere zadels. Hij is niet flexibel in de lengte:

The answer is to let the head of the tree swing from side to side as the alternate shoulders rotate back under the tree.
In other words, a horse would want a saddle that is longitudinally rigid and laterally flexible in the head. This is exactly what the WOW™ tree provides.

Daarbij wordt ieder zadel scheef als je altijd links en zonder krukje opstapt Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:17

Precious20 schreef:

- kan er geen lucht ontsnappen uit die luchtzakken? Als bijv. een ballon neemt, deze loopt na enige tijd ook leeg... Dus lijkt me het ook zo te zijn voor de luchtzakken in een WOW, niet?
- hoe 'sterk' zijn de ventielen? Zijn deze niet onderhevig aan druk en temperatuursverschillen?

Betreft de boom weet ik niet mn paard is ruim 1.70 ik stap altijd via het hek op Haha!
Nee er ontsnapt geen lucht, daar was ik in het begin ook bang voor
ventielen zijn bij mij stopjes op plastic slangetjes, die doet Arie mooi dichtmaken met een beetje spul ertussen.

Verders laat ik het zadel wel elk half jaar nakijken, mede omdat de mijne enorm aan het groeien in de breedte is Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:27

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:29

Voor dat bedrag zou ik het nieuw kopen en direct naar eigen wens laten maken.

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:31

Ik heb twee WOW zadels en moet zeggen dat ik tot nu toe nog niks te klagen heb gehad. Ik heb er eentje tweedehands en daar zijn inderdaad de kussens een btje van verkleurd. Die andere is nu ong 1,5 jaar oud en die is nog steeds zwart. Mijn kussens zijn ook (nog) niet lek maar ook bij mij komt Arie ongeveer elk half jaar even controleren. V.w.b. de boom weet ik het niet precies maar aangezien mn paarden blijven veranderen heb ik tot nu toe al een paar verschillende bomen in mn zadels gehad en die zijn volgens mij niet scheef geworden. Eigenlijk ben ik er heel erg over te spreken. De zadels liggen beter op mn paarden en ik moet zeggen dat ik er zelf ook beter in zit dan in een "gewoon" zadel. Ik heb met deze zadels veel minder last van mn rug. Ze zijn vrij prijzig maar ik heb tot nu toe geen enkele spijt dat ik ze heb aangeschaft.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:59

Kussens kunnen wel lek gaan, hebben een zaldi met flair gehad, waarbij 1 compartiment telkens leeg liep. Reparatie heeft me toen zo'n 90,00 gekost.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:00

Door wie heb jij dat laten repareren als ik vragen mag aslo?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:07

Door Arie Boer.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:53

Alytuiere schreef:
Daarbij wordt ieder zadel scheef als je altijd links en zonder krukje opstapt Knipoog

Uiteraard maar in het veld zijn krukjes niet bepaald voor handen hé.... Vork

EDIT

Nog een vraag Clown Moest de boom toch scheef geworden zijn, hoe gemakkelijk/moeilijk kan die vervangen worden?
Want bij de meeste zadels is dat niet zo evident! Bijv. bij Daaleman betaal je gemakkelijk € 500 om een boom te laten vervangen. Maar aangezien een WOW toch zo geprezen om zijn makkelijke aanpasbaarheid lijkt het me dat de boom ook gemakkelijk verandert moet kunnen worden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:30

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:59

Sjakie, nogmaals bedankt!

Ik denk dat ik die site toch maar eens helemaal moet doorspitten! Dan stel ik mss wat minder vragen Vork

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:02

Op de site staat heel veel info. Op videos &brochure kun je veel dingen bekijken Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:33

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:32

Nikka schreef:
Precious20 schreef:
Maarreuh, hoeveel kost het eigenlijk om zo'n luchtzak te laten vervangen?

Ik dacht 180,-. Ik denk dat het bij de WOW iets goedkoper is, omdat dat zadel sowieso een stukje goedkoper is dan die van Kroetch. Misschien dat Arie hierover nog iets kan zeggen als hij weer komt bokken.

luchtkussens die lek zijn worden gratis vervangen .
valt gewoon in de garantie Knipoog

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:34

sjakie schreef:
Op de site staat heel veel info. Op videos &brochure kun je veel dingen bekijken Lachen

binnenkort is de hele engelse website in het nederlands vertaald en te lezen op mijn eigen site.
momenteel onder constructie Haha!