thiedemann of martingaal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: thiedemann of martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:55

waarom hang je er geen scherper bit in die met scharen zien er vet cool uit, en het is tegenwoordig ook helemaal in om roze slijm uit een paardenmond te laten komen Cool .

Aangezien je toch de goedbedoelde berichten niet sirieus neemt...

Vraag me af tot dit dier niet meer te rijden valt, natuurlijk absoluut door de fout van anderen. Gestoord

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 22:25

Silence schreef:
Heeft je dierenarts je paard dan van binnenuit onderzocht?
Ik verwacht van niet en een osteopaat doet dat wel.

ze heeft naar zijn gebit gekeken.
ik laat volgende week een andere tandarts komen voor hem die hem uitgebreid gaat na kijken.
dit lag al in de planning

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:37

booster schreef:
ik laat volgende week een andere tandarts komen voor hem die hem uitgebreid gaat na kijken.

Een tandarts is niet hetzelfde als een osteopaat. Ben het met Silence eens, als ik een paard met van die "fases" had ging ik op zoek naar een bottenkraker.

Mag ik vragen hoe oud je hafje is?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 22:52

hestejente schreef:
booster schreef:

Een tandarts is niet hetzelfde als een osteopaat. Ben het met Silence eens, als ik een paard met van die "fases" had ging ik op zoek naar een bottenkraker.

Mag ik vragen hoe oud je hafje is?

dat is iemand die komt en dan die bottenkraakt en zo heb ik weleens gezien ja.

mijn haffie wordt 6 jaar

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:03

booster]

[/quote]
Klopt. Wanneer komt de osteopaat naar je haf kijken?

[quote="booster schreef:
mijn haffie wordt 6 jaar

Hij is nu dus 5. Is het wel eens bij je opgekomen dat hij gewoon nog niet goed begrijpt wat jij met je hulpen bedoelt of wat er van hem als rijpaard verwacht wordt? Of dat hij nog zijn balans moet vinden onder het zadel, dat hij moeite heeft met een ruiter dragen omdat, ik noem maar wat, zijn rugspieren gewoon nog niet sterk genoeg zijn? Dat hij daarom wat jij van die fases noemt heeft?

Oftewel: sluit eerst medische ongemakken uit en als je dat hebt gedaan ga je hem helpen zijn balans te vinden en samen te leren hoe je wat van hem vraagt. Zonder hulpteugel.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 23:14

hestejente schreef:
booster]

[/quote]
Klopt. Wanneer komt de osteopaat naar je haf kijken?

[quote="booster schreef:
mijn haffie wordt 6 jaar

Hij is nu dus 5. Is het wel eens bij je opgekomen dat hij gewoon nog niet goed begrijpt wat jij met je hulpen bedoelt of wat er van hem als rijpaard verwacht wordt? Of dat hij nog zijn balans moet vinden onder het zadel, dat hij moeite heeft met een ruiter dragen omdat, ik noem maar wat, zijn rugspieren gewoon nog niet sterk genoeg zijn? Dat hij daarom wat jij van die fases noemt heeft?

Oftewel: sluit eerst medische ongemakken uit en als je dat hebt gedaan ga je hem helpen zijn balans te vinden en samen te leren hoe je wat van hem vraagt. Zonder hulpteugel.

hij word eerste week van juni 6 jaar en hij ken zijn belans enzo al en rugspieren enzo zijn we nog steeds volop aan het trainen en ik zal ff een tel nummer van zo iemand opzoeken en laat die als het lukt deze week nog komen proberen ken geen kwaad he

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:38

booster schreef:
*knip* hij ken zijn belans enzo al

Oh pardon, neem me niet kwalijk. Dan snap ik niet waarom hij niet in balans kan galopperen maar dat komt dan denk ik doordat ik zo dom ben Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:41

Dat hij niet in balans kan galopperen kan ook nog aan degene liggen die aan de touwtjes hangt.......... rijden is ook een vak.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:43

Da's waar Knipoog

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 08:23

hestejente schreef:
booster schreef:
*knip* hij ken zijn belans enzo al

Oh pardon, neem me niet kwalijk. Dan snap ik niet waarom hij niet in balans kan galopperen maar dat komt dan denk ik doordat ik zo dom ben Clown

terug lezen daar staat dat hij sinds 2/3 weken gewoon normaal ken galoperen hij kende het al eerder maar toen was het nog bij 1 bocht minder en dinds 2/3 weken neemt hij die ook...verder was hij prima in balans en nu zijn galop ook

Dat hij niet in balans kan galopperen kan ook nog aan degene liggen die aan de touwtjes hangt.......... rijden is ook een vak.
(ik hang niet aan de touwtjes want als dat was dan had ie bij andere wel goed gegalopeert en dat kon hij toen ook niet ik heb toen speciaal iemand erbij gehaalt en die vertelde me toen ook dat het aan het belans toen lag en wat ik kon doen en dat heb ik toen ook gedaan en nu is het probleem voorbij

maakt ook verder niks uit laten we deze topic gewoon rustig houden

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 08:49

ik heb ook zo iets vaak als het niet nodig is is het neit nodig had het nu wel nodig het de tiedemann gebreukt maar is naar enkele dagen niet meer nodig geweest en daarom ligt het nu weer in de kast

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:49

booster schreef:
terug lezen daar staat dat hij sinds 2/3 weken gewoon normaal ken galoperen hij kende het al eerder maar toen was het nog bij 1 bocht minder en dinds 2/3 weken neemt hij die ook...verder was hij prima in balans en nu zijn galop ook

O, dat had ik wel gelezen hoor, zo dom ben ik nou ook weer niet Knipoog Maar ik had ook gelezen dat hij al langer van die "fases" heeft, snap je wel?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:53

Ik heb niet gelezen wat anderen er van zeggen...maar ik zeg dit:

gebruik je been....als je zorgt dat het paard aan het been is, dan loopt hij ook niet van de hand af of tegen de hand in.
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, dus wellicht kun je iemand zoeken die je hier bij kan helpen door instructie.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:05

hestejente schreef:
booster schreef:

O, dat had ik wel gelezen hoor, zo dom ben ik nou ook weer niet Knipoog Maar ik had ook gelezen dat hij al langer van die "fases" heeft, snap je wel?

ik snap jou wel hoor Knipoog en tips enzo zijn altijd wel welkom hoor ik probeer ook vaak alle tips uit

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:07

polly2 schreef:

gebruik je been....als je zorgt dat het paard aan het been is, dan loopt hij ook niet van de hand af of tegen de hand in.
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, dus wellicht kun je iemand zoeken die je hier bij kan helpen door instructie.

we zijn iedere week bezig om mij en me haffie dingen bij te leren en gaan pas naar de volgende stap als ie het ene kan en ik ook ... maar ik zal ff zo iemand zoeken om een keer botten te kraken enzo ( weet zo niet hoe die heet) en laat ook een tandarts kijken en als het nodig is in orde laten maken

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:28

booster schreef:
polly2 schreef:

we zijn iedere week bezig om mij en me haffie dingen bij te leren en gaan pas naar de volgende stap als ie het ene kan en ik ook ... maar ik zal ff zo iemand zoeken om een keer botten te kraken enzo ( weet zo niet hoe die heet) en laat ook een tandarts kijken en als het nodig is in orde laten maken

Nog even duidelijker uitleggen wat ik bedoel. Door jouw reactie heb ik de indruk dat je me niet goed begrijpt. Dat je hetgeen ik zeg als een kunstje ziet wat je moet leren, net als schouderbinnenwaarts bijv.. En dat bedoel ik niet.
Wat ik bedoel is dat je je paard moet leren met je been naar de hand toe te rijden. Door daarnaast af en toe een halve ophouding, vooral op je zit en een beetje op je buitenteugel te maken, gaat het dier nageven. En jij geeft dan ook na. Indien hij vervolgens zich er weer uitdrukt, is je eerste reactie: been...en het begint weer opnieuw. Dat is paardrijden in mijn ogen en dat is niet iets waarvan je zegt: dat is de volgende stap...dit is namelijk de basis...hetgeen waar je mee begint, vanaf dag 1 dat er iemand in het zadel zit bij een jong paard. En van daaruit zal het paard zich steeds meer op gaan richten, naar mate hij ouder en meer getraind wordt. Dat is paardrijden....en daar ben je dus continu mee bezig.
Snap je nu beter wat ik bedoel?
Mijn advies is dan ook om instructie te zoeken, die dit ook begrijpt....en met die persoon aan de slag te gaan om een paard te krijgen die fijn nageeflijk voor het been is. Succes er mee...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:32

Nog even duidelijker uitleggen wat ik bedoel. Door jouw reactie heb ik de indruk dat je me niet goed begrijpt. Dat je hetgeen ik zeg als een kunstje ziet wat je moet leren, net als schouderbinnenwaarts bijv.. En dat bedoel ik niet.
Wat ik bedoel is dat je je paard moet leren met je been naar de hand toe te rijden. Door daarnaast af en toe een halve ophouding, vooral op je zit en een beetje op je buitenteugel te maken, gaat het dier nageven. En jij geeft dan ook na. Indien hij vervolgens zich er weer uitdrukt, is je eerste reactie: been...en het begint weer opnieuw. Dat is paardrijden in mijn ogen en dat is niet iets waarvan je zegt: dat is de volgende stap...dit is namelijk de basis...hetgeen waar je mee begint, vanaf dag 1 dat er iemand in het zadel zit bij een jong paard. En van daaruit zal het paard zich steeds meer op gaan richten, naar mate hij ouder en meer getraind wordt. Dat is paardrijden....en daar ben je dus continu mee bezig.
Snap je nu beter wat ik bedoel?
Mijn advies is dan ook om instructie te zoeken, die dit ook begrijpt....en met die persoon aan de slag te gaan om een paard te krijgen die fijn nageeflijk voor het been is. Succes er mee...[/quote]
ik snap je wel hoor en hier zijn wij ook mee bezig heb iemand die me goed instrucites geeft.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 11:16

wil ff mededelen voor de gene die het willen weten
de dierenarts heeft zijn gebit gedaan.
en na gekeken.
hij heeft een soort van spierknobbel op zijn rug waar hij last van heeft en er is tegen me gezegt dat ik dat weg kan halen door of veel te longeren of hem anders onder zadel te laten lopen dat hij zijn kruis ofzo er neit zo neer zet

Dianne_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:46

Nou hopen dat je er nu wat mee kan:) en dat het nu zo wordt opgelost.
Succes ermee!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:07

okee veel succes ermee ! Knipoog