.Aangezien je toch de goedbedoelde berichten niet sirieus neemt...
Vraag me af tot dit dier niet meer te rijden valt, natuurlijk absoluut door de fout van anderen.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.
Silence schreef:Heeft je dierenarts je paard dan van binnenuit onderzocht?
Ik verwacht van niet en een osteopaat doet dat wel.
booster schreef:ze heeft naar zijn gebit gekeken.
ik laat volgende week een andere tandarts komen voor hem die hem uitgebreid gaat na kijken.
dit lag al in de planning
hestejente schreef:booster schreef:ze heeft naar zijn gebit gekeken.
ik laat volgende week een andere tandarts komen voor hem die hem uitgebreid gaat na kijken.
dit lag al in de planning
Een tandarts is niet hetzelfde als een osteopaat. Ben het met Silence eens, als ik een paard met van die "fases" had ging ik op zoek naar een bottenkraker.
Mag ik vragen hoe oud je hafje is?
booster]
dat is iemand die komt en dan die bottenkraakt en zo heb ik weleens gezien ja.
[/quote]
Klopt. Wanneer komt de osteopaat naar je haf kijken?
[quote="booster schreef:mijn haffie wordt 6 jaar
hestejente schreef:booster]
dat is iemand die komt en dan die bottenkraakt en zo heb ik weleens gezien ja.
[/quote]
Klopt. Wanneer komt de osteopaat naar je haf kijken?
[quote="booster schreef:mijn haffie wordt 6 jaar
Hij is nu dus 5. Is het wel eens bij je opgekomen dat hij gewoon nog niet goed begrijpt wat jij met je hulpen bedoelt of wat er van hem als rijpaard verwacht wordt? Of dat hij nog zijn balans moet vinden onder het zadel, dat hij moeite heeft met een ruiter dragen omdat, ik noem maar wat, zijn rugspieren gewoon nog niet sterk genoeg zijn? Dat hij daarom wat jij van die fases noemt heeft?
Oftewel: sluit eerst medische ongemakken uit en als je dat hebt gedaan ga je hem helpen zijn balans te vinden en samen te leren hoe je wat van hem vraagt. Zonder hulpteugel.
booster schreef:*knip* hij ken zijn belans enzo al
hestejente schreef:booster schreef:*knip* hij ken zijn belans enzo al
Oh pardon, neem me niet kwalijk. Dan snap ik niet waarom hij niet in balans kan galopperen maar dat komt dan denk ik doordat ik zo dom ben
booster schreef:terug lezen daar staat dat hij sinds 2/3 weken gewoon normaal ken galoperen hij kende het al eerder maar toen was het nog bij 1 bocht minder en dinds 2/3 weken neemt hij die ook...verder was hij prima in balans en nu zijn galop ook
Maar ik had ook gelezen dat hij al langer van die "fases" heeft, snap je wel? hestejente schreef:booster schreef:terug lezen daar staat dat hij sinds 2/3 weken gewoon normaal ken galoperen hij kende het al eerder maar toen was het nog bij 1 bocht minder en dinds 2/3 weken neemt hij die ook...verder was hij prima in balans en nu zijn galop ook
O, dat had ik wel gelezen hoor, zo dom ben ik nou ook weer nietMaar ik had ook gelezen dat hij al langer van die "fases" heeft, snap je wel?
en tips enzo zijn altijd wel welkom hoor ik probeer ook vaak alle tips uit polly2 schreef:Ik heb niet gelezen wat anderen er van zeggen...maar ik zeg dit:
gebruik je been....als je zorgt dat het paard aan het been is, dan loopt hij ook niet van de hand af of tegen de hand in.
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, dus wellicht kun je iemand zoeken die je hier bij kan helpen door instructie.
booster schreef:polly2 schreef:Ik heb niet gelezen wat anderen er van zeggen...maar ik zeg dit:
gebruik je been....als je zorgt dat het paard aan het been is, dan loopt hij ook niet van de hand af of tegen de hand in.
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, dus wellicht kun je iemand zoeken die je hier bij kan helpen door instructie.
we zijn iedere week bezig om mij en me haffie dingen bij te leren en gaan pas naar de volgende stap als ie het ene kan en ik ook ... maar ik zal ff zo iemand zoeken om een keer botten te kraken enzo ( weet zo niet hoe die heet) en laat ook een tandarts kijken en als het nodig is in orde laten maken