Peesbeschermers, goed of slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: Peesbeschermers, goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:50

runningkawa schreef:
en in het wild zijn ze dan gewoon een lekker hapje als ze op de pees trappen... zo gaat het daar. Vork

In de wei is er geen ruiter die op de rug zit en uit balans haalt.
Risico is dus kleiner.

Dan heb jij zeker nooit gezien hoe ze in de wei te keer kunnen gaan? Tong uitsteken

tita schreef:
Citaat:
Tita: wat ik bedoel is dat jij iemand een domme koe vindt, omdat iemand toevallig het niet zo op peesbeschermers heeft.

Nou dan heb je dus weer eens helemaal verkeerd gelezen het is een interpretatie had ook domme doos neer kunnen zetten of gekke gekko.

Ik zie het nut er niet van in om peesjes ff af te doen voor het koelen, er kan namelijk altijd nog wat gebeuren.
En heb ik dus dat voorbeeldje bij gedaan

Het gaat erom dat jij dus iemand dom/gek/raar/onwijs/onverstandig ofzo vind als die gene geen peesbeschermers gebruikt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:50

Met het risico dat als hij opzij springt ik niet in de beweging mee zit en hij daardoor een misstap maakt.

waarom reageer je niet op dat stukje?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:52

dat is natuurlijk heel goed mogelijk. De kans is dan ook net iets groter op een misstap. Maar al eens gezien hoe gek een paard ook in de wei kan doen? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:53

nee...nog nooit Tong uitsteken

ik denk dat het wel meer scheelt dan een beetje

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:55

Vat het nou niet te persoonlijk op, Tita's opmerkingen komen weleens anders over dan de bedoeling is.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:55

wie heeft het over een beetje dan? dat voorbeeld wat was gegeven was gewoon geen goed voorbeeld.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:56

runningkawa schreef:
Met het risico dat als hij opzij springt ik niet in de beweging mee zit en hij daardoor een misstap maakt.

waarom reageer je niet op dat stukje?

Sorry...bokt server is hier erg langzaam dus ik kan niet zo snel reageren en heb geen zin om dan ook nog tig andere berichtjes toe te voegen om nog eens 10 minuten te wachten Tong uitsteken

Zulke ongelukjes kunnen altijd gebeuren. En je loopt altijd een risico met alles wat je met een vluchtdier doet. Een paard kan ook in de wei een misstap maken en ondanks dat hij dan niemand op z'n rug heeft, de boel flink beschadigen.

En als je er zo tegenover staat moet je überhaupt niet rijden, je beschermt je paard in jou ogen dus tegen dingen die door het het berijden van een paard verergerd kunnen worden.

Niet kwaad bedoeld maar ik hou van dit soort discussies dus voel je niet persoonlijk aangevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:57

Citaat:
De kans is dan ook net iets groter op een misstap

net iets= beetje?

Ik vind dat een ruiter meer bellmerd dan niet iets of een beetje Lachen

Zo duidelijker?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:00

Als je gaat rijden, probeer je zoveel mogelijk blessures en letsels te voorkomen lijkt me. Dat doe je door passend tuig aan te schaffen, goede instructie en daar horen in mijn ogen ook peesbeschermers bij.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:00

Ik vind dat je ze alleen moet gebruiken als het nodig is als je paard zich bijvoorbeeld aan tikt of bij het springen doe ik ze ook om. Verder doe ik ze nooit om als het niet nodig is.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:03

superlise schreef:
Ik vind dat je ze alleen moet gebruiken als het nodig is als je paard zich bijvoorbeeld aan tikt of bij het springen doe ik ze ook om. Verder doe ik ze nooit om als het niet nodig is.

Helemaal mee eens! Als je een paard hebt wat niet luchtzuigt, doe je hem toch ook niet zo'n band om z'n hals? Hoewel luchtzuigen ook dodelijk kan zijn.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:03

runningkawa schreef:
Citaat:
De kans is dan ook net iets groter op een misstap

net iets= beetje?

Ik vind dat een ruiter meer bellmerd dan niet iets of een beetje Lachen

Zo duidelijker?

Ja, zo is het duidelijker hoor *LOL*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:04

En dat is dus precies waar de discussie eigenlijk over gaat superlise,

Want wanneer is het nodig? Je weet namelijk van te voren niet wanneer je paard zichzelf aantikt. Als je even wat terug leest zul je interessante reacties tegen komen van voor- en tegenstanders.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:05

heiditjj schreef:
superlise schreef:

Helemaal mee eens! Als je een paard hebt wat niet luchtzuigt, doe je hem toch ook niet zo'n band om z'n hals? Hoewel luchtzuigen ook dodelijk kan zijn.

Maar luchtzuigen heeft in mijn ogen helemaal niks hiermee te maken. Ik vind het een nutteloze vergelijking.
Want aantikken of weet ik veel wat kan gebeuren door een schrikreactie of simpel struikelen. Luchtzuigen gebeurd niet per ongeluk hoor en ook niet omdat het paard schrikt...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:07

het heeft niet zo'n zin om luchtzuigvoorbeelden oid erbij te halen, want daar gaat het niet over Dat heeft er niks mee te maken.

EefxLen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:09

Als ik spring dan heb ik wel peesbeschermers om
En in het bos, maar verder niet

Kitsolu

Ashley__ schreef:
het heeft niet zo'n zin om luchtzuigvoorbeelden oid erbij te halen, want daar gaat het niet over Dat heeft er niks mee te maken.

Ik weet het, maar puur om aan te geven dat mensen ook op dat gebied er geen dingen bijhalen als hun paard/pony niet aantoonbaar last heeft/ dingen doet, die hem/haar kunnen bezeren/ belemmeren enz...

Ashley__

heiditjj schreef:
Ashley__ schreef:

Ik weet het, maar puur om aan te geven dat mensen ook op dat gebied er geen dingen bijhalen als hun paard/pony niet aantoonbaar last heeft/ dingen doet, die hem/haar kunnen bezeren/ belemmeren enz...

Oké Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:13

Tja, maar dáár gaat het toch niet om.
Bovendien heb ik het al eerder genoemd, een paard is en blijft een vluchtdier. De kans dat ze zichzelf door welke oorzaak dan ook aantikken is velen malen groter dan dat een paard opeens gaat luchtzuigen...

En dat de ene het wel nuttig vind om tegen dat risico te beschermen en de ander het misschien overdreven vind, dat zal wel zo blijven. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden toch?

Edit: dat neemt natuurlijk niet weg dat er niet over gediscusseert mag worden. Ik vind het namelijk weleen interessant topic...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 23-04-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:15

Zeker weten Pollewoppy *LOL*

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:18

Oh dat zeker Knipoog maar er zijn maar zo weinig paarden die beenbescherming ECHT nodig hebben, omdat ze bijvoorbeeld strijken, tikken enz...

En in mijn ogen...als je de voor- tegen de nadelen gaat afwegen, wegen de nadelen zwaarder, zeker als je paard ze in eerste instantie niet nodig heeft.

Daarnaast kan je je paard als hij schrikt altijd nog gerust stellen op een of andere manier, je kan het in elk geval proberen. In zo'n geval zal je paard snel tot rust komen en heb je je peesjes ook niet nodig.

Maar dat is mijn mening Knipoog

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:20

Ik gebruik geen peesbeschermers, wel als hij ijzers krijg. Als die dan aantikt komt het toch net iets harder aan. Maar er zijn er genoeg die er bij zweren. Je moet doen wat goed voelt, en dat je denk dat goed is.

Wel heb ik peesbeschermers besteld die een beetje lucht reguleren, dus niet dat het er super warm onder word.(dat is nog maar even afwachte)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:21

heiditjj schreef:
Oh dat zeker Knipoog maar er zijn maar zo weinig paarden die beenbescherming ECHT nodig hebben, omdat ze bijvoorbeeld strijken, tikken enz...

En in mijn ogen...als je de voor- tegen de nadelen gaat afwegen, wegen de nadelen zwaarder, zeker als je paard ze in eerste instantie niet nodig heeft.

Daarnaast kan je je paard als hij schrikt altijd nog gerust stellen op een of andere manier, je kan het in elk geval proberen. In zo'n geval zal je paard snel tot rust komen en heb je je peesjes ook niet nodig.

Maar dat is mijn mening Knipoog

Daar ben ik het ook wel mee eens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:42

als mijn paard schrikt gaat hij niet eens luchtzuigen van de schrik Lachen
Maar ik heb wel kans dat hij zich dan raakt Lachen

En je weet nooit wanneer dat eens is Lachen

Om die zelfde eens een keer draag je een cap, je auto gordel, een helm.
Tenminste, jullie krijgen toch niet dagelijks een aanrijding hoop ik Tong uitsteken Clown

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:55

heiditjj schreef:

Als je paard schrikt en door de rare beweging direct een klap geeft tegen zijn eigen been ben je volgens mij al te laat...
Die van mij laat zich altijd een soort van vallen als ze schrikt, of springt direct opzij.