Bandages moeten verboden worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blacklight

Re: Bandages moeten verboden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:50

Dat is je goed recht! Jij mag zelf bepalen dat je ze niet aan doet. Net zo goed mag ik bepalen dat ik ze wel aan doe. Maar daarom hoeven ze bandages dus niet te verbieden. Wat uiteindelijk de stelling is

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:51

CleovG schreef:
Mijn paard tikt zich regelmatig aan, zeker met het zwaardere werk of als hij een keer struikelt. Zijn bandages zitten altijd onder de bruine strepen van het aantikken/strijken.

ik heb gezegd dat er uitzondering zijn Haha!. Dus jouw paard is er één van. Dan zou ik het idd ook doen. als hij echt aanstrijkt....

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:51

Het zou ook raar zijn om het te verbieden. Mensen die het niet willen doen het gewoon niet, die hoeven dus ook niet te pleiten voor een verbod want daar worden hun paarden niets beter van

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:53

blacklight schreef:
Dat is je goed recht! Jij mag zelf bepalen dat je ze niet aan doet. Net zo goed mag ik bepalen dat ik ze wel aan doe. Maar daarom hoeven ze bandages dus niet te verbieden. Wat uiteindelijk de stelling is

idd blijft ook mijn mening. iedereen mag doen wat hij wil. wat dat ook mijn mening blijft, is dat ze ze niet mogen verplichten ze aan te doen op een bepaald niveau

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:54

charlotvanre schreef:
blacklight schreef:

idd blijft ook mijn mening. iedereen mag doen wat hij wil. wat dat ook mijn mening blijft, is dat ze ze niet mogen verplichten ze aan te doen op een bepaald niveau

Dat zullen ze ook nooit doen. Het toelaten van beschermers is veelste risico vol in de dressuursport. Er wordt dan te veel gesjoemeld met de paardenbenen. Er blijven altijd gekken die zwarte metalen endergelijke in de beschermers verwerken om zo de benen hoger op te laten tillen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:55

Hoe kan jij bepalen wat een uitzondering is en wat niet? En een uitzondering op welke regel? En is die regel bewezen met expertises en tegenexpertises?

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:58

charlotvanre schreef:
blacklight schreef:

Dat zullen ze ook nooit doen. Het toelaten van beschermers is veelste risico vol in de dressuursport. Er wordt dan te veel gesjoemeld met de paardenbenen. Er blijven altijd gekken die zwarte metalen endergelijke in de beschermers verwerken om zo de benen hoger op te laten tillen.[/quote]

ah maar herinner ik mij nu niet, dat het verboden is bij bepaalde wedstrijden van dressuur om met bandages te rijden? Ik heb ooit meegejureerd. en ik meen mij te herinneren dat ze er niet mee mochten starten.
Zijn jullie dan niet bang dat er iets zal gebeuren met je paard, want dan hebben ze ze toch niet om???
dus kan je even goed inrijden zonder?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:59

Bandages verbieden? En de slofteugel, stang en trens ed dan?

Ik gebruik geen bandages bij juist gebruik bieden ze wel steun en enigsinds bescherming. Er zijn wel meer dingen die niet goed voor een paard zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:34

Hoe kom je er nu bij dat ze het gaan verplichten?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:35

runningkawa schreef:
Hoe kom je er nu bij dat ze het gaan verplichten?

Op wie doel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:36

charlotvanre schreef:

dit Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:36

ze mogen ze NIET veprlichten staat daar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:38

ja.. of lees ik nu blonT Haha!

Ze bedoeld toch dat ze vind dat ze niet verplicht mogen gaan worden vanaf een bepaald nivo?

Maar daar is toch ook nog nooit een woord over gesproken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:40

zij zegt gewoon in het algemeen haar mening denk ik zo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:41

Dat denk ik ook..maar beetje vooruitstrevende gedachte als daar door het KNHS of FEI nog nooit over gesproken is.
En ik geloof ook niet snel dat ze het ooit gaan verplichten Lachen

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:43

Ik ben het in ieder geval met de stelling eens, 9 van de 10 mensen die bandages gebruiken kunnen niet CORRECT bandageren. Doe het dan ook niet, want er worden zoveel pezen mee beschadigd.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:44

runningkawa schreef:
Dat denk ik ook..maar beetje vooruitstrevende gedachte als daar door het KNHS of FEI nog nooit over gesproken is.
En ik geloof ook niet snel dat ze het ooit gaan verplichten Lachen

ja het is gewoon een mening. ze mogen ze niet verbieden maar ook niet verplichten. Is iedereen tevreden dan Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:44

BeLoVeD schreef:
Ik ben het in ieder geval met de stelling eens, 9 van de 10 mensen die bandages gebruiken kunnen niet CORRECT bandageren. Doe het dan ook niet, want er worden zoveel pezen mee beschadigd.

noem eens een paard met beschadigde pezen? door bandagegebruik

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:45

Ja! daar ben ik het helemaal mee eens! Het is een onnodig en zelfs schadelijk 'versiersel' voor je paard.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:45

Omdat het in de ring niet mag vind ik niet dat het met inrijden dan net zo goed zonder kan.
Juist met het inrijden zijn de meeste paarden nog wat frisser. Er zijn heel wat paarden bij die het eerste halfuurtje even hun overtollige energie kwijt moeten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:48

DeniseES schreef:
Ja! daar ben ik het helemaal mee eens! Het is een onnodig en zelfs schadelijk 'versiersel' voor je paard.

Ik geloof niet dat mensen als Edward Gal of een Anky bandages gebruiken voor de sier Knipoog

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:50

Nou, leg jij mij dan eens uit waarom ze het wel gebruiken?

Freedom1

blacklight schreef:
Omdat het in de ring niet mag vind ik niet dat het met inrijden dan net zo goed zonder kan.
Juist met het inrijden zijn de meeste paarden nog wat frisser. Er zijn heel wat paarden bij die het eerste halfuurtje even hun overtollige energie kwijt moeten.

In jullie ogen zal het risico toch bijna even groot zijn als je in de ring zonder bescherms moeten rijden!!
hij kan dan ook gaan strijken, gaan tikken.
want er werd hier geschreven want als je ze 1 keer niet aanhebt, kun je dan juist...
En in de ring worden ze niet aangedaan!!!!!!!!
IK denk juist dat je paard sterker wordt als je ze niet aandoet. En dan juist voor in de ring niet aan, dat dit wel eens gevaarlijk kan zijn.

Freedom1

DeniseES schreef:
Nou, leg jij mij dan eens uit waarom ze het wel gebruiken?

Omdat ze het aangeleerd is, gewoonte is haha Clown

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:52

Dat denk ik ook Knipoog iedereen doet het, het ziet er mooier uit, dus waarom niet...