pads en bontjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: pads en bontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:01

Nikkii_Lisa schreef:
dees_daan schreef:
het zadel valt niet over het bontje heen, aan bijde kanten niet, op de schoft ligt het goed, zadel was nu even op voor de foto, normaal trek ik de pad goe op, en dan blijft hij goed zitten, dus ik vind wél dat ze een goede pasvorm hebben (andere dekjes glijden sneller naar beneden, deze blijft hoog zitten) zoals ik al zei is hier een paar keer mee gereden, paard is toen naar de kliniek gegaan, en staat nu al een aantal maanden stil.

In je profiel staat ook een foto dat je met hetzelfde bontje + de pad op de schoft aan het rijden bent Knipoog Het was niet aanvallend bedoeld, gewoon als tip.
Het zadel valt misschien aan de zijkant niet over het bontje heen, maar de achterkant wel. Waar jij dus op zit, als jij met bijv. lichtrijden weer in het zadel komt krijgt je paard een dreun in zijn rug.
Ik adviseer je bij deze, dat als je een bontje wilt gebruiken bij het rijden, een grotere moet kopen Lachen
Of je het opvolgt moet je natuurlijk zelf weten.

wel even lezen he Knipoog en er staat toch, paard staat nu al maanden stil, in mijn vorige posts staat, dat ik het bontje dus niet meer gebruik, helemaal geen bontjes dus Lachen

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:07

Ik heb ook goed gelezen Knipoog
De zin vóór degene die jij gequote hebt Knipoog Daar ging ik op in. Ik zag namelijk die foto in je profiel.
En je gebruikt geen bontjes meer omdat je paard stil staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:13

Nikkii_Lisa schreef:
Ik heb ook goed gelezen Knipoog
De zin vóór degene die jij gequote hebt Knipoog Daar ging ik op in. Ik zag namelijk die foto in je profiel.
En je gebruikt geen bontjes meer omdat je paard stil staat?

ik heb de reden voor het bontje al een paar keer uitgelegd, nog 1 keer Knipoog paard viel af, heeft een hoge schoft, en daardoor begon het zadel op haar schoft te drukken, dus bontje proberen, daar een paar keer mee gereden, ze bleef afvallen, dus met de merrie naar de kliniek, daar bleek haar slokdarm te slap te zijn, dus paard stil, op geweekt grasbrok en kort gras, ze kwam weer aan, (eigenaar dramde door dat ik weer kon rijden, maar ik vertrouwde het niet) maar ze kreeg wéér een terugval, (mest zat overal) dus nu heb ik zoiets, laat haar maar lekker staan eerst, en dan kijken we in de lente wel weer verder. ik wil dus pas weer gaan rijden als ze helemaal opgewicht is, dan is haar schoft niet meer ingevallen, en hebben we geen bontje nodig Haha!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:17

ik ben eigenlijk niet zo voor die bontjes.. het staat inderdaad heel mooi, maar ik denk dat je gewoon een goed passend zadel moet kopen.. en regelmatig je zadel laten opvullen!..
maar als je dan bijv kijkt naar trainers, die moeten 10 paarden op een dag rijden en hebben dan maar 1 of 2 zadels.. dan snap ik t wel dat je dan een bontje gebruikt.. dan zal je zadel nog niet altijd perfect liggen, maar maakt het dan wel comfortabeler(hoop dat ik t goed heb geschreven Tong uitsteken)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 22:45

MaaikeMo schreef:
ik ben eigenlijk niet zo voor die bontjes.. het staat inderdaad heel mooi, maar ik denk dat je gewoon een goed passend zadel moet kopen.. en regelmatig je zadel laten opvullen!..
maar als je dan bijv kijkt naar trainers, die moeten 10 paarden op een dag rijden en hebben dan maar 1 of 2 zadels.. dan snap ik t wel dat je dan een bontje gebruikt.. dan zal je zadel nog niet altijd perfect liggen, maar maakt het dan wel comfortabeler(hoop dat ik t goed heb geschreven Tong uitsteken)

ik geloof er niet in dat een zadel prettiger op de paardenrug ligt door een bontje... kan zelfs dat het minder prettig ligt. Naar mijn zin is er geen enkel excuus om een minder passend zadel te gebruiken. Past het niet en zit je te wachten op de zadelmaker/passer die een nieuw zadel komt brengen dan rij je niet. Krijg je van mensen te horen "je zadel past niet goed" vraag je de mening van een proffessioneel.
Trainers die vele paarden rijden met hetzelfde zadel, geen excuus. Ik rij er een paard bij met mijn eigen zadel en laat dat nou toch gelukkig ook goed op hem liggen. Anders reed ik hem niet met mijn zadel, maar eentje die wel zou passen...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:50

IK ge bruik geen bontje.
Ik zou het alleen gebruiken als ik een zadel heb wat te groot is voor het paard. Maar dan ga ik gauw opzoek naar een zadel wat past.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:29

Woogy schreef:
MaaikeMo schreef:

ik geloof er niet in dat een zadel prettiger op de paardenrug ligt door een bontje... kan zelfs dat het minder prettig ligt. Naar mijn zin is er geen enkel excuus om een minder passend zadel te gebruiken. Past het niet en zit je te wachten op de zadelmaker/passer die een nieuw zadel komt brengen dan rij je niet. Krijg je van mensen te horen "je zadel past niet goed" vraag je de mening van een proffessioneel.
Trainers die vele paarden rijden met hetzelfde zadel, geen excuus. Ik rij er een paard bij met mijn eigen zadel en laat dat nou toch gelukkig ook goed op hem liggen. Anders reed ik hem niet met mijn zadel, maar eentje die wel zou passen...

Ik ben ook zeker niet voor bontjes, maar als jij als trainer constant je zadel moet aan laten passen voor paarden die er 1 / 2 maand zijn ofzo.. is eigenlijk ook onmogelijk Lachen
maar ik heb maar 1 dier:) en dat zadel laat ik regelmatig opvullen zodat ik nooit een bontje hoef te gebruiken..