cremellogek schreef:lotjj92 schreef:
als ik hier in mijn omgeving kijken kunnen veel dat niet betalen. 4 paarden en 4 zadels. dat kost maar liefst ruim 4000 euro. kun je een paard van kopen!
Mijn paarden waren in aanschaf goedkoper dan 4000 met z'n 4-en![]()
Hebben die mensen wel een auto, eigen huis, en gaan ze op vakantie enz? Wat dat zijn dingen die veel meer kosten dan 1 in de 20-30 jaar een zadel aanschaffen! Dus die kiezen ervoor om dat niet te doen.
logisch ook! sorry maar dat gaat toch helemaal nergens meer over. niet iedereen heeft zomaar 4000 euro om even 4 zadels te kopen. moet je nagaan hoe duur het is om die paarden alleen al te onderhouden! en er zijn veel meer dingen die je moet kopen. trailer, stalling, dekens etc

Mensen kunnen van mij een hoop zeggen maar ik heb het tenminste voor elkaar qua tuigage en wat ik zeg een goed passend zadel hoeft echt geen duizenden euro's te kosten!

) Ik reageer allleen met de reactie dat als iemand dan toch een goede reden heeft om met 1 zadel meerdere paarden te rijden kom dan met een goede redenatie ik vind het onzin dat als iemand meerdere paarden heeft het maar een vrijbrief is om dan maar 1 zadel te hebben. Dan denk ik ook neem dan een 3 paarden maar zorg dat je het voor elkaar hebt. Aangezien we in nederland onze mening mogen geven en dat hier op een forum ook mag dan doe ik dat, als mensen daar niet tegen kunnen ja daar kan ik helaas niets aan doen. Ik loop nou eenmaal niet mee met het gros van de mensen en dat zie je hier (en niet alleen hier) toch wel erg vaak, dat is jammer. Iedereen heeft er het recht op om zijn of haar mening te uiten maar veel mensen durven er niet tegen in te gaan omdat ze bang zijn voor een weerwoord.
. En ik ken inmiddels meerdere mensen in mijn directe omgeving die al jaren boomloos rijden en heel tevreden zijn. Je moet je paard en zijn rug ALTIJD in de gaten houden. Boomzadel of niet.