Peesbeschermers wel of niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Peesbeschermers wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:37

Cortes_ schreef:
En in de zomer zweten ze bij mij iig bij de peesjes evenveel als onder het zadel, dus ander zou het zadel ook slecht zijn omdat het warm wordt Clown

Onder het zadel heb je geen pezen die door te hoog opgelopen temperaturen kunnen beschadigend, daarom kan het onder het zadel wel wat hebben, maar aan de pezen van de benen een stuk minder.

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:03

ik gebruik ze alleen als een paard of pony zichzelf vreselijk aantikt en zich bezeerd!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:13

Ik deed bij mijn fjord 3 in 1 beschermers van Br om. Ze heeft namelijk erg grote schieffels. Ik heb dat langzaam weer afgebouwt. Toen een tijdje zonder gereden. Daarna werd er gezegt dat haar schieffel weer actief was geworden, wat uit eindelijk niet waar bleek te zijn. Ik was hier erg van geschrokken. Dus als ik in de bak rij krijg ze weer 3 in 1 beschermers om Lachen

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:18

Ik heb ze altijd om, met rijden, longeren, springen, buitenrit , los gooien .. eigenlijk altijd. Behalve in de wei.
Beter voorkomen, als dat je paard zich aantikt en een peesklap krijgt!!

936

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:38

Het ziet er wel chique uit met bescherming, maar vanwege de oplopende temp. doe ik het meestal niet. Een paard bij ons is erg fanatiek met longeren en dan tikt ze voor nog wel eens aan en dan doen we alleen om de voorbenen bescherming.

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:49

Ik heb nog nooit peesbeschermers gebruikt, mocht het echt nodig zijn dan zou ik ze wel aanschaffen.
Als het niet nodig is zou ik er dus nie mee gaan rijden

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:44

Ik rij met beschermers, omdat die van mij nog heel jong is en daarom nog een beetje ongecoördineerd; hij tikt zichzelf nogal eens aan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:09

Ik rijd met peesbeschermers omdat mijn pony met zijn achterbenen zijn voorbenen afentoe aantikt. Knipoog En met springen natuurlijk! *LOL*