LaFunkyJazz schreef:Gisteren ben ik buiten met mijn paard omgegleden omdat ze op een zandpad zo hard ging, met het bit tussen haar kiezen, dat ik haar niet terug kon rijden. Toen begon het asfalt, en gleden we uit.
Nu ben ik dus op zoek naar een bit wat paarden niet vast kunnen pakken, welke raden jullie aan?
hoihoi, ik ken je probleem. die van mij kan als hij wil ook zo vastpakken.en ja dan heb je geen rem meer nee dat klopt. qua bit heb ik nu een koperen is dat geloof ik. gewoon enkel gebroken.het voordeel hiervan is dat ze er meer op zullen knauwelen. tuurlijk kan hij er nog altijd op bijten, maa door de smaak spelen ze er meer mee. ook is het wat zwaarder als een gewoon ijzeren bitje. misschien een andere tip, ma weet niet hoe oud je paard is en zo, ma kijk zijn tanden eens na. als die van mijn naar de tandarts moet is dat duidelijk merkbaar. dan blijkft ie vasthouden. en dan betreft rijden werkte bij mij i i g ook mee. ik heb nu priveles en mijn paard heeft moeten leren dat als ik druk geeft dat ie naar beneden moet, maar als mijn druk miniem is dat ie ook beneden moet blijven. zodra ie omhoog komt moet je weer druk zetten. ben nu een jaar zo aan het rijden en heb een super paardje ervoor terug gekregen. eerst had ik 100 kg vast en nu echt niks meer. bij mij rende hij ook in de bak. dat heb ik em moeten afleren door direct stop te zetten en dan eerste weer terug aan teugel zonder druk erop. veel oefenwerk ma het heeft mij echt een super paard opgeleverd. succes!
xxx kim