Hier wat afdrukken van de rug na de derde keer rijden met het zadel sinds de aanpassing:

Zadel lijkt ietsje scheef te liggen, maar dat lag aan de fotograaf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unamie schreef:Ik vind er niet "prettig" uitzien, de schoft krijgt de meeste druk, aan de droge plek te zien..
zadel ligt te veel achterover (kijk maar waar de stoten uitkomen) en de schoudervrijheid, is ver te zoeken
Het zadel ligt er ook zo bovenop (ws te weinig ruimte tussen het kussenkanaal )
De schouder hoort helemaal vrij te liggen, en dat mis ik hier totaal
pmarena schreef:Poeh , hij ligt wel ver naar voren op het paard zeg...zweetplek zit gewoon op de schouder , en singelstoten vallen op het voorbeen ipv. mooi een stukje achter de elleboog , lijkt het ?
Of vertekent dat een beetje op de foto
germie schreef:We zijn nu weer een aantal weken verder. Mijn zadel ligt nog steeds netjes, ik hoef niet strak aan te singelen en m'n paard lijkt ook nog gewoon lekker te lopen. Momenteel gebruik ik m'n dressuurzadel ook om te springen, 80 cm is geen probleem, hoger ga ik momenteel niet met m'n paard.
Ik heb eens even rondgekeken, maar heel veel merken hebben een stoot voor aan de boom zitten: Kieffer, Wintec, Rossner, Schumacher.
Lijkt mij dat als het niet goed zou zijn dat men ze ook niet zo zou maken.
taffy schreef:Persoonlijk denk ik dat ze maken waar vraag naar is.
Dat hoeft niet per definitie goed te zijn,zo denk ik ook over zadels met een slag in de boom,het word gemaakt omdat er vraag naar is,niet omdat het beter is voor de paardenrug
x_Lovely schreef:Mijn zadel schuifdeschoof ook altijd maar naar voren.
Is van alles aan gesleuteld en gedaan, maar niks hielp.
Toen gewoon een heel nieuw zadel gekocht, en nooit meer het probleem gehad!