Charaz schreef:pearlie schreef:Oh ja dat van die Anky dekjes snap ik ook niet. Omdat er Anky op staat zijn ze mooi? Ik vind dat lelijk zo'n groot logo erop.
Smaken verschillen... maar jij snapt hem inderdaad niet. De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.
Die van de welkoop blijven ook mooi in de was en slijten ook amper. Dus ik snap het inderdaad niet

!
( en het was nog geen leren ook.. )
Waren gewoon van die touwtjes ( was van HH geloof ik )..
Hè hè...dáár gaat het over! Of iemand de kleuren shoking pink, amazing purple of dazzeling blue wil hebben zal mij een zorg zijn. Ik wil het alleen niet! Kijk voor shows (lees prof optredens) mag het van mij glamour en glitter zijn om het publiek te behagen. Maar dan nog moet funktionaliteit voorop staan. Heb nl weinig trek om met een jonge hengst die voor het eerst in de spotlights met dreunende muziek en soms behoorlijk onopgevoede toeschouders zijn rondje te laten lopen, met een zadel van boardkarton, bandages die gaan zwieberen, een hoofdstel dat spontaan afbreekt (ja echt gebeurd) of een schuivend zadeldek. En waarom dan wel niet? Ten eerste omdat ik niet levensmoe ben en ten tweede omdat het niet eerlijk naar het paard is. Zelf trekken we ook geen schoenen aan die knellen, een spijkerbroek die te strak in het kruis zit of een BH waardoor we geen lucht meer kunnen happen, maarja het kleurtje was zo leuk.

. Je uitleg klopt, dat weet ik , inderdaad. Maar ik dacht inmiddels wel duidelijk gemaakt te hebben dat ik het heb over mindere kwaliteit en niet slechte kwaliteit. De goedkopere alternatieven zijn vaak ook niet volledig leer,maar met een laagje erover en ja, dat gaat in één keer door....maar dan is het spul toch al wel wat op leeftijd (of onder zeer zware belasting geweest, en als je dat van plan bent moet je zeker voor de dure variant gaan!).