Even klagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pearlie

Re: Even klagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:52

Charaz schreef:
pearlie schreef:
Oh ja dat van die Anky dekjes snap ik ook niet. Omdat er Anky op staat zijn ze mooi? Ik vind dat lelijk zo'n groot logo erop.

Smaken verschillen... maar jij snapt hem inderdaad niet. De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.

Die van de welkoop blijven ook mooi in de was en slijten ook amper. Dus ik snap het inderdaad niet Clown

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:55

mischien vindt ze die wel minder mooi!! of andere kleuren Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:56

wat kan het jou schelen als ze nu een welkoop dekje koopt of een anky dekje Verward !

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:11

Hester schreef:
Charaz schreef:
De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.
Maar ronde haflingers zijn -als je de volledige paardenpopulatie bekijkt- eerder uitzondering dan regel, toch? Maar ze zijn van Anky, dus worden ze ook zonder pardon op paarden met een hoge schoft geflikkerd. Want Anky zal 't wel weten, toch?
Past 't zadel goed, geeft 't dekje niet genoeg vrijheid...

Trek je de pad hoog in de kamer en probleem opgelost lijkt me? Ik snap het punt niet hoor van dit topic maar dat zou aan mij liggen. Fabrikanten spelen in op de wensen van hun klanten/doelgroep.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:17

Hester schreef:
Charaz schreef:
De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.
Maar ronde haflingers zijn -als je de volledige paardenpopulatie bekijkt- eerder uitzondering dan regel, toch? Maar ze zijn van Anky, dus worden ze ook zonder pardon op paarden met een hoge schoft geflikkerd. Want Anky zal 't wel weten, toch?
Past 't zadel goed, geeft 't dekje niet genoeg vrijheid...

Ja dat klopt, als ik een normaal gebouwd paard had zou IK geen Anky pads meer hebben, maar meer gaan voor de mooie voorgevormde dekjes zoals Eurostar en Scapa.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:22

Charaz schreef:
Ja dat klopt, als ik een normaal gebouwd paard had zou IK geen Anky pads meer hebben, maar meer gaan voor de mooie voorgevormde dekjes zoals Eurostar en Scapa.

ook dure dekjes die met de seizoen van kleuren veranderen, maargoed ik koop wat ik mooi vind en waarvan ik denk dat het mijn paard niet hindert, als ze van een eurostar sjabrak geen schuur plekken krijgt, en het goed ligt onder het zadel, wat maakt het dan uit of het die zwarte van de welkoop is of een eurostar? vrijwel niets toch

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:25

Ja zeker dure dekjes, Scapa heeft 1x in het jaar nieuwe kleuren (geloof ik) iig minder dan de rest van de merken.

De dekjes van de Welkoop vind ik toch iets heel anders, sluiten veel sneller dan Eurostar, de stof ik katoen > eurostar suedelook, eurostar/scapa is voorgevormd naar de schoft de welkoop dekjes niet.

En waarom zou ik in godsnaam met een dekje gaan rijden wat ik niet mooi en functioneel vind?
Ik werk zelf voor mijn geld, mijn paard heeft goedpassend tuig en haar gezondheid en comfort staat voorop.

Welkoop dekjes vind IK geen kwaliteit, maar goed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:55

_Charlotte_ schreef:
we willen toch allemaal het zelfde,. en dat is het beste voor je paard..

En dát is pertinent onwaar. Waarom staat het meerendeel van de paarden ander nog steeds hoofdzakelijk tot uitsluitend op stal? Bijvoorbeeld.
Verder bit, teugels, hulpteugels, bandages. NIETS daarvan is goéd voor het paard.
Élk dekje behoort anatomisch gevormd te zijn, want paarden met een plank als rug bestaan niet.
Etcetera, etcera. en het logo Anky verandert niets aan de functionaliteit en toch verkoopt het. 'Het beste voor je paard'.... dah.....

Kijk als jij alles geel wil is dat prachtig, maar met functionaliteit heeft het niets van doen.
Ik heb ook mijn eigen smaak en koop liever wat ík mooi vind dan lelijk maar allereerst volgt vorm functie.
Bijvoorbeeld klaar voor vertrek
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOMB7G6D.jpg
en onder het zadel na 25 kilometer terreincrossen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3D6USMW.jpg
(voor wie het niet goed ziet, er ligt nog een gemodificeerde CorrecTOR ónder het dekje).
NIETS van hiervan is zó te koop in een paardensportwinkel.

Waar de ts over klaagt is dat bij de producten voor de hoofdstroom 'vorm' tegenwoordig niet veel tot niets meer met functie te maken heeft anders dan een functie van imago.

hc

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:03

_Charlotte_ schreef:
wat kan het jou schelen als ze nu een welkoop dekje koopt of een anky dekje Verward !

Over welkoop dekjes gesproken..

heb een bruine shabrak met oranje bies gekregen van mijn vriend. Komt bij de Welkoop vandaan. Heb hem al ruim 1 jaar en absoluut niet vaal of smoezelig en dat voor 18.95! Lijkt precies op de HH choco - amber maar er zit geen merkje op...

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:14

_Nicky schreef:
Trek je de pad hoog in de kamer en probleem opgelost lijkt me? Ik snap het punt niet hoor van dit topic maar dat zou aan mij liggen. Fabrikanten spelen in op de wensen van hun klanten/doelgroep.

Op veel paarden met een hoge schoft ligt een zadel met teruggesneden boom, dus dan kan 't dekje niet hoog genoeg de kamer in, tenzij er een hele gekke bocht gemaakt gaat worden.

Het "probleem" van het paarse dekje is, dat 't wellicht minder lang meegaat. Maar wat ik belangrijker vind, is dat veel dingen meer "hip" zijn dan "functioneel" en dat de leken onder ons dit niet goed inzien.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:59

Charaz schreef:
Ja zeker dure dekjes, Scapa heeft 1x in het jaar nieuwe kleuren (geloof ik) iig minder dan de rest van de merken.

De dekjes van de Welkoop vind ik toch iets heel anders, sluiten veel sneller dan Eurostar, de stof ik katoen > eurostar suedelook, eurostar/scapa is voorgevormd naar de schoft de welkoop dekjes niet.

En waarom zou ik in godsnaam met een dekje gaan rijden wat ik niet mooi en functioneel vind?
Ik werk zelf voor mijn geld, mijn paard heeft goedpassend tuig en haar gezondheid en comfort staat voorop.

Welkoop dekjes vind IK geen kwaliteit, maar goed.

ik ben het helemaal met je eens, HH vind ik ook waardeloos. heb ik wel sjabrakjes van maar dat komt omdat op onze paarden een sjabrak al gauw goed ligt en we niet voor elke rit een anky sjabrak gebruiken! ik koop van mijn leven geen liddll sjabrakjes Knipoog

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:48

Juul schreef:
Tegenwoordig gaat het idd meer om het uiterlijk dan de kwaliteit, erg jammer. Er mooi bij lopen is natuurlijk leuk, maar dat kan ook met kwaliteit. En de prijzen vind ik ook belachelijk.. Ik betaalde laatst nog € 7,95 ( !! ) voor een vliegenfrontriem Scheve mond ( en het was nog geen leren ook.. )

Toch wel met strass mag ik hopen Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:53

Huertecilla schreef:
_Charlotte_ schreef:

En dát is pertinent onwaar. Waarom staat het meerendeel van de paarden ander nog steeds hoofdzakelijk tot uitsluitend op stal? Bijvoorbeeld.
Verder bit, teugels, hulpteugels, bandages. NIETS daarvan is goéd voor het paard.
Élk dekje behoort anatomisch gevormd te zijn, want paarden met een plank als rug bestaan niet.
Etcetera, etcera. en het logo Anky verandert niets aan de functionaliteit en toch verkoopt het. 'Het beste voor je paard'.... dah.....
hc

Oke daar heb je ook gelijk in, maar ik zorg wel dat mijn paard prima passend tuig heeft en alles zo comfortabel mogelijk voor haar is.
Het logo veranderd inderdaad niets aan de functionaliteit en je ziet het zelf niet eens zitten. Nu heb ik een vrij rond paard waarbij de pads van Anky prima zitten (stukje de kamer in trekken en voila) ik zou ook graag zien dat deze pads voorgevormd worden want voor de rest ben ik er tevreden over.

De Eurostar suedelook dekjes verkies ik ook boven de Anky, deze zijn wel voorgevormd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:07

Uphill schreef:
[naam] schreef:
Tegenwoordig gaat het idd meer om het uiterlijk dan de kwaliteit, erg jammer. Er mooi bij lopen is natuurlijk leuk, maar dat kan ook met kwaliteit. En de prijzen vind ik ook belachelijk.. Ik betaalde laatst nog € 7,95 ( !! ) voor een vliegenfrontriem Scheve mond ( en het was nog geen leren ook.. )

Toch wel met strass mag ik hopen Clown

Nee dat zelfs niet *LOL* Waren gewoon van die touwtjes ( was van HH geloof ik )..

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 22:12

Huertecilla schreef:
_Charlotte_ schreef:

Waar de ts over klaagt is dat bij de producten voor de hoofdstroom 'vorm' tegenwoordig niet veel tot niets meer met functie te maken heeft anders dan een functie van imago.

hc

Lijst Hè hè...dáár gaat het over! Of iemand de kleuren shoking pink, amazing purple of dazzeling blue wil hebben zal mij een zorg zijn. Ik wil het alleen niet! Kijk voor shows (lees prof optredens) mag het van mij glamour en glitter zijn om het publiek te behagen. Maar dan nog moet funktionaliteit voorop staan. Heb nl weinig trek om met een jonge hengst die voor het eerst in de spotlights met dreunende muziek en soms behoorlijk onopgevoede toeschouders zijn rondje te laten lopen, met een zadel van boardkarton, bandages die gaan zwieberen, een hoofdstel dat spontaan afbreekt (ja echt gebeurd) of een schuivend zadeldek. En waarom dan wel niet? Ten eerste omdat ik niet levensmoe ben en ten tweede omdat het niet eerlijk naar het paard is. Zelf trekken we ook geen schoenen aan die knellen, een spijkerbroek die te strak in het kruis zit of een BH waardoor we geen lucht meer kunnen happen, maarja het kleurtje was zo leuk.

Ofschoon ik regelmatig "dames" op veel te hoge hakjes met veel te puntige neuzen voorbij zie komen struikelen. Maar óh wat zijn we mooi! Vork

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:15

Zo al met al een vermakelijke topic, maar ik gun ieder zijn meug. Echter zal de commercie aan mijn weinig verdienen. Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:43

Persoonlijk vind ik setjes best wel leuk. Kijk het hoeft niet te ver doorgevoerd (ik ga mijn kleding er niet op aanpassen, maar een dekje met peesbeschermers in dezelfde kleur vind ik leuk).

Ik ben het met TS eens dat er absoluut niets te kort gedaan mag worden aan het comfort voor het paard. Waar ik me minder aan erger is dat het leer misschien van mindere kwaliteit is, het is dan ook goedkoper dan het echte zachte leer. Ik hou ervan om af en toe eens wat nieuws te kopen, dus als een dekje of een hoofdstel na een poos eens versleten is vind ik het leuk om weer een nieuwe te halen (en nee, dat zijn idd niet de beste en duurste dingen).

Ach, ik denk dat er nog best kwaliteit te krijgen is, je moet er alleen zeker je portemonnee voor opentrekken ja. Mee eens.

In duitsland zijn er verhoudingsgewijs meer spullen te krijgen zoals pensionnetje bedoeld, misschien eens een vakantie naar onze oosterburen plannen Knipoog ?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:57

of naar een winkel die duitse merken draagt Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:36

Yinari schreef:
Waar ik me minder aan erger is dat het leer misschien van mindere kwaliteit is, het is dan ook goedkoper dan het echte zachte leer.

Probleem is dat het ook minder sterk, minder betrouwbaar, dus potentieel onveilig is. Kwestie van prioriteit en gezond verstand.

hc

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:50

Nou ja, de wat goedkopere spullen vallen heus niet meteen uit elkaar hoor... En je moet je leerwerk altijd goed in de gaten houden, dat is in dit geval niet anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:19

Yinari schreef:
Nou ja, de wat goedkopere spullen vallen heus niet meteen uit elkaar hoor...

Nee?
Een goed stuk leer van het juiste stuk koe rekt in de voorspelde richting en faalt bij overbelasting geleídelijk terwijl een minder stuk leer krák doet, jij boém of erger.
Er is geen alternatief voor kwaliteit mbt leer. Goedkoop = duurkoop en daar is geen ontkomen aan.

Idem stikdraad. Het verschil tussen kwaliteits 'waxed'-draad en textielgaren is dat het eerste meer weerstand tegen frictie heeft en niet verteert onder invloed van vocht en licht.

Maak gerust je keuze doch zwam niet.

hc

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:24

Ik zwam niet Lachen. Je uitleg klopt, dat weet ik , inderdaad. Maar ik dacht inmiddels wel duidelijk gemaakt te hebben dat ik het heb over mindere kwaliteit en niet slechte kwaliteit. De goedkopere alternatieven zijn vaak ook niet volledig leer,maar met een laagje erover en ja, dat gaat in één keer door....maar dan is het spul toch al wel wat op leeftijd (of onder zeer zware belasting geweest, en als je dat van plan bent moet je zeker voor de dure variant gaan!).

Nou ja, je kunt het niet altijd met elkaar eens zijn Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:37

Yinari schreef:
(of onder zeer zware belasting geweest, en als je dat van plan bent moet je zeker voor de dure variant gaan!).

Als je dat niet 'van plan' bent, moet je niet gaan paardrijden.

Door de dynamiek van het paardrijden zijn de krachten groot en bij een niet geplande hops of zijsprong hoort het materiaal zekerheid te bieden.
Daar ís het nu net voor. Dat is nu net dé reden dat tuigleer de beste kwaliteit leer is (hoort te zijn).

Zo is er ook 2e kwaliteit leer dat voor de veiligheid van webbing ondergrond is voorzien. Dat líjkt goed maar is dat juist niet. Webbing is inflexibel waardoor de krachtpieken juist groter worden.

Modieuze rommel en veiligheid gaan niet samen. Of je zware belasting nu plant of niet. Zet jij een helm op omdat je plant te vallen?
Misschien dat die redenering te ver gaat, maar ik zet juist een helm op als ik bewust plan niet te vallen. Ik zet dan een helm op met kaakbescherming omdat ik wel plan die niet de breken áls ik val...

De ts heeft gewoon een goed punt. Simpel en functioneel ligt niet in de ruitersportzaak. Dat is op zich niet eens duur maar heeft geen bling voor wel een relatief hoog bedrag, dat zie je er dus niet aan af en dát is de crux.

Er zijn hier op bokt trouwens een paar ambachtelijke zadelmakers. Ik hobby zelf ook wat met naald en draad doch ben een goedbedoelende amateur. Zij kunnen een veel betere uitleg geven mbt leer en dergelijke. Met een beetje geluk houden ze hun frustratie over de modale klant onder bedwang Haha!

hc

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:42

ik snap eigenlijk niet waar jullie een probleem van maken, goede kwaliteit kost geld. is volgens mij met alles zo, met een auto, met kleren, met een tv en ook met paardespullen! voor een klein budget ben jij de winkel nog lang niet uit! wat maakt het uit of een zwart simpel leren hoofdstel een zwarte frontriem heeft of een met bling bling, maakt het paard niks uit? en de comfort en de kwaliteit en de veiligheid ook niet, het staat alleen mooi en luxe. dus inprincipe kun je ook dingen mét kwaliteit kopen met een leuk uiterlijk Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:08

lotjj92 schreef:
dus inprincipe kun je ook dingen mét kwaliteit kopen met een leuk uiterlijk Clown

Ja kan, alleen niet in de ruitersportzaak en ook wíl de ts dat helemaal níet. Kortom, je mist het hele punt.
Verder is het punt wat de ts aankaart niets anders dan weer een uiting van het totale gebrek aan begrip bij de modale ruiterij.

Trouwens je noemt autos. Er is geen simpele eenvoudige degelijke auto te koop. Alles heeft toeters en bellen. Een ding als de R4, Panda of basic HiLux ís er gewoon niet meer. Zelf als ik een softtop Defender koop krijg ik een bak electronica waar ik in de campo mee in de aap gelogeerd ben!

hc