Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
daniella74 schreef:Ik vrees dat het wel daar op neerkomt. Een flitsend uiterlijk leidt af van wat er echt gebeurd. Om de fout bij jezelf te zoeken is best heel confronterend en het is makkelijker om een bit te kopen want "hij is zo sterk met springen" dan om te erkennen dat je een veel te goed paard hebt dat je niet aankan en dat je basis niet goed is.
Dat iemand een minder goede ruiter is daar hoeft een paard overigens niet onder te lijden, het kan een bijzonder gelukkig paard zijn daar er ook veelal geen buitensporige eisen aan worden gesteld maar gewoon braaf moet rijden met baasje in (manege)lessen en buitenritjes. Dit is overigens niet lelijk bedoeld, ik kan enorm genieten van een mindere ruiter die lekker samen blij voorbij komt en daardoor vaak nog vorderingen maakt.
Lonneke1985 schreef:Bij mij is het 'setjes' gebeuren precies andersom onstaan; omdat mijn paard haar achterbenen erg langs elkaar schuurt zijn gewone strijklappen te kort, en daarboven op is ze allergisch voor neopreen. (probeer maar eens normale peeskappen zonder neopreen te vinden, ik houd namelijk ook niet zo van bont voor het doordeweekse werk, tis zo snel vies) Ik moest dus wel bandages gaan gebruiken..
Marleen79 schreef:even offtopic hoor, maar ik las dit laatst ook ergens.. Heb je er geen last van dat je paard de bandages kapot strijkt? Mijn paard strijkt ook maar als ik haar bandages om de achterbenen bind zijn ze binnen de kortste keren kapot.
Daphne__ schreef:ik heb bij mijn pony ALTIJD peesbeschermers, en springschoenen om.
en ja met bond, maar WAT?? is daar mis mee???
daniella74 schreef:Wat ik ook altijd zo erg vind, vrouwen die in hemdjes moeten rijden en dan een nogal grote en deinende boezem hebben die er half uitklutst. Trek dan in hemelsnaam een setje aan wat dit is echt heel erg.
piezze schreef:daniella74 schreef:Wat ik ook altijd zo erg vind, vrouwen die in hemdjes moeten rijden en dan een nogal grote en deinende boezem hebben die er half uitklutst. Trek dan in hemelsnaam een setje aan wat dit is echt heel erg.
OK moeten deze vrouwen dan ineens een borstverkleining omdat jij het niet mooi vind? Beetje discriminerend om vrouwen die groot geschapen zijn te veroordelen tot een verplicht setje om de aandacht af te leiden. Laat iedereen lekker dragen wat zij het prettigst vind zou ik denken. Blijft het ook nog een beetje leuk voor de mannen die eventueel langs de kant staanwant ik weet zeker dat die er geen probleem mee hebben.