De nieuwe trend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

Re: De nieuwe trend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:08

Jeetje...Ik heb het liefst iets dat niemand anders heeft. Als iedereen met de zelfde peesjes, dekjes, bandages en weet ik veel wat gaat rijden is dat toch niet leuk meer? Ik heb liefst een dekje in een hele apparte kleur die nog niemand op de manege heeft hoor. Heb er een hekel aan om hetzelfde te kopen wat iemand al heeft.

Ik ken zo meisjes (2 zusjes) en iedere keer als ik iets nieuws had, gingen ze het ook halen. Een week of 2 later reden ze dan ook rond in net hetzelfde als ik (ook als ze het totaal niet nodig hadden) Gewoon super irritant. Moesten ze het dan nog in een andere kleur kopen oke, maar neen iedere keer net dezelfde kleur ook...

Zo zijn er veel hoor, ze zien iets...'Ooh dat ziet er leuk uit' dan denken ze voor wat dient het 'hmmzz geen idee, maar wil het ook hebben' Is toch stom? Waarom je paard dingen aandoen die hij niet nodig heeft?

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:14

Zolang het het paard niet schaadt moet iedereen het zelf weten vind ik. Het wordt anders wanneer het het paard wel schaadt en dat iets alleen maar wordt gebruikt omdat wij het zo mooi vinden.

Er wordt echter vaak veel geld uitgegeven aan setjes, maar les of een cursus wordt dan weer als te duur gezien Gestoord .

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:22

daniella74 schreef:
Ik vrees dat het wel daar op neerkomt. Een flitsend uiterlijk leidt af van wat er echt gebeurd. Om de fout bij jezelf te zoeken is best heel confronterend en het is makkelijker om een bit te kopen want "hij is zo sterk met springen" dan om te erkennen dat je een veel te goed paard hebt dat je niet aankan en dat je basis niet goed is.
Dat iemand een minder goede ruiter is daar hoeft een paard overigens niet onder te lijden, het kan een bijzonder gelukkig paard zijn daar er ook veelal geen buitensporige eisen aan worden gesteld maar gewoon braaf moet rijden met baasje in (manege)lessen en buitenritjes. Dit is overigens niet lelijk bedoeld, ik kan enorm genieten van een mindere ruiter die lekker samen blij voorbij komt en daardoor vaak nog vorderingen maakt.

Hier ben ik het niet mee eens, mijn paard en ik gaan nu Z1 dressuur starten, dus de basis zit er prima in. Maar toch spring ik niet met een gewone dubbel gebroken trens. Het klopt dat mijn paard te sterk is voor mij bij het springen, daarom heb ik er een passoabit ingedaan, deze wel met 2 teugels en die van de onderste ring altijd heel losjes, mar het is meer zodat als hij er weer eens zo als hij erg vaak doet er vandoor springt ik er wat aan heb omdat je er anders niks meer aan hebt, en ik doe dit juist om ongelukken te voorkomen. Het kan klopen dat mijn paard in de richting van springen te goed voor mij is, maar hij vind het nog altijd geweldig welk bit ik er maar in hang, en ik kan niet zeggen dat ik niet goed met dat bit om ga, en dat hij aan eht eind een kapotte mond heeft. Dus ik vind dit niet helemaal kloppen wat jij daar zei

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:25

Ik denk dat jij nu iets heel persoonlijk opvat dat als algemeen is bedoeld maar dat zegt meer over jou dan over mij.

Lonneke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:01

Bij mij is het 'setjes' gebeuren precies andersom onstaan; omdat mijn paard haar achterbenen erg langs elkaar schuurt zijn gewone strijklappen te kort, en daarboven op is ze allergisch voor neopreen. (probeer maar eens normale peeskappen zonder neopreen te vinden, ik houd namelijk ook niet zo van bont voor het doordeweekse werk, tis zo snel vies) Ik moest dus wel bandages gaan gebruiken.. toen ik haar net had (13 jaar geleden) was het al heel apart dat je gele en paarse bandages en dekjes kon krijgen. Ik was nog jong en vond dat uiteraard leuker dan zwart, donkerblauw, groen of bordeauxrood. dus zo is het ontstaan. Maar je moet sowieso al 2 setjes hebben i.v.m met wassen. en zo is het van kwaad tot erger gegaan. ik heb van de nood een deugd gemaakt. daarbij is het toch alleen maar leuk dat er steeds meer te krijgen is? je loopt toch zelf ook niet elke dag in het zelfde saaie zwarte t-shirt?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:42

Bij de kleine pony's met "iets" te grote meisje komt het ook veel voor. Dat ze 20 verschillende kleuren halsters met bijpassend halstertouw hebben voor hun (verzorg)pony vind ik nog tot daaraan toe, maar dat er bijpassende peesbeschermers, strijklappen en bandages (meestal nog zelf "geknutseld" door full-size bandages te verknippen) vind ik iets kwalijker als het alleen voor de leukigheid gedaan wordt en zonder te weten hoe/wat/waarom. Denk dat hier ook de prijs in meespeelt, je hebt hele series die speciaal op de jeugd gericht zijn met vriendelijke prijsjes.

Dat het voor de foto eens gedaan wordt...prima...kan ik me in vinden, ziet er ook heel leuk uit als ik eerlijk ben, maar het lijkt me wel belangrijk dat het paard/de pony er geen hinder van heeft en je met dit soort dingen bewust omgaat (dus weten wat je doet en welk effect het heeft)

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:03

Lonneke1985 schreef:
Bij mij is het 'setjes' gebeuren precies andersom onstaan; omdat mijn paard haar achterbenen erg langs elkaar schuurt zijn gewone strijklappen te kort, en daarboven op is ze allergisch voor neopreen. (probeer maar eens normale peeskappen zonder neopreen te vinden, ik houd namelijk ook niet zo van bont voor het doordeweekse werk, tis zo snel vies) Ik moest dus wel bandages gaan gebruiken..

even offtopic hoor, maar ik las dit laatst ook ergens.. Heb je er geen last van dat je paard de bandages kapot strijkt? Mijn paard strijkt ook maar als ik haar bandages om de achterbenen bind zijn ze binnen de kortste keren kapot.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:38

Marleen79 schreef:
even offtopic hoor, maar ik las dit laatst ook ergens.. Heb je er geen last van dat je paard de bandages kapot strijkt? Mijn paard strijkt ook maar als ik haar bandages om de achterbenen bind zijn ze binnen de kortste keren kapot.

Ik heb daar wel last van. Alleen met acryl bandages met fleece heb ik daar geen last van. Maar ik had laatst nieuwe bandages ik haa ze er af allemaal gaten Verdrietig

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:42

Veel mensen zijn ten onrechte van mening dat bandages op die manier beschermen en zijn dan ook stomverbaasd dat dat ze zo snel slijten.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:44

ik heb gewone simpele springschoenen, al een tijdje ik heb ze echt omdat ze odig zijn, mijn paard trapt namelijk nogal al eens haar hoeballen kapot.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:54

ik heb bij mijn pony ALTIJD peesbeschermers, en springschoenen om.
en ja met bond, maar WAT?? is daar mis mee???

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:56

Daphne__ schreef:
ik heb bij mijn pony ALTIJD peesbeschermers, en springschoenen om.
en ja met bond, maar WAT?? is daar mis mee???

Mijn paard heeft ook altijd springschoenen aan, hij trapt anders zijn ijzers af, de hoefsmid kan dan iedere dag komen daar heb ik echt geen zin in.
En ook met bond omdat hij anders wondjes/kale plekjes krijgt op de randjes waar de springschoenen zitten. Het is bij mij echt niet te doen om de rage hoor, enkel het welzijn van mijn paard.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:57

Dan liep ik al een een bijna drie kwart voor op de 'rage' met bontspringschoenen. Sigaar Och, ze zijn handig (de gaten zitten er niet voor niets in) en ze staan nog eens leuk ook.

Edit: Heb een die jaren daarvoor neopreen springschoenen gehad, die zijn helaas overleden en van die harde rubberen kreeg ze flinke wonden. Met bont heb je hier dus helemaal geen last van, ideaal en worden niet zo vies als je denkt. Lachen

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:50

Mijn zadel schoof eerder erg naar voren dit heb ik verholpen met een bontje wel z'on 'flut' bontje. want ik wist dat de de spieren nog moest ontwikkelen en daarna een bontje wss niet meer nodig zou zijn. nu ligt het zadel prima zonder bontje Lachen
Maar ik krijg mn ouders echt nooooit zover dat ik zo'n duur bontje krijg Tong uitsteken is ook niet nodig.
Als een bontje niet nodig is: Weglaten!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:29

Wat ik ook altijd zo erg vind, vrouwen die in hemdjes moeten rijden en dan een nogal grote en deinende boezem hebben die er half uitklutst. Trek dan in hemelsnaam een setje aan wat dit is echt heel erg.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:33

Ik wil toch even reageren ik zie dat TS zelf eerst in haar profiel de fjord berijd met een gewoon hoofdstel en daarna een foto met mexicaans hoofdstel, laat nou net de mexicaanse hoofdstellen ook een trend zijn geweest toch niet stiekem even mee gedaan aan de rage ??? want je schakelt namelijk niet zomaar van normaal hoofdstel naar mexicaans hoofdstel omdat deze een andere inwerking heeft.. dus vind het wel een beetje vreemd.. dus wou het even kwijt..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:44

Waarschijnlijk niet geweten wat deze neusriem eigenlijk precies doet. Volgens mij zijn ze nog steeds hot.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:06

Ik snap niet wat de heisa is rond bandages + springschoenen?
Ik heb mijn springschoenen met bont ( !! ) al minstens 4 jaar en gebruik ook al meer dan die tijd bandages.
Mijn paard kan springschoenen goed gebruiken als ik stevig dressuur ga trainen (denk aan zijgangen, meer achterhand gebruik, ..., waardoor ze sneller op haar hoefbal of kroonrand kan aantikken + jong paard) of ga springen. Ook buiten op wandeling krijgt ze ze om, maar dan wel rubberen omdat die goed tegen vuil en modder kunnen.
Ik heb veel verschillende peesjes en strijklappen, maar gebruik bij dressuur vaker bandages. Ik kan ze op een goede manier omdoen, zakken nooit af en knellen ook niet.
Ik zie niet in waarom ik dat dan niet zou mogen, enkel en alleen omdat het een rage zou zijn Verward Volgens mij zijn er gewoon heel veel mensen die hun paard graag beschermen met springschoenen (wat bij de modernere dressuurpaarden met sterker achterbeengebruik zeker te begrijpen is) en bandages staan gewoon mooi, klaar. Lachen

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:38

Rages zijn toch hartstikke leuk?! Pling
Zolang het paard/de pony er maar geen hinder van ondervindt en de ruiter er plezier van heeft.
Ik doe gewoon mee met wat ik leuk vind! Haha! Knipoog

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:41

leuk om te lezen dat bruin tuig weer de nieuwste trend wordt. Toen ik 30 jaar terug begon met paardrijden was er niets anders maar dat even terzijde. Als ik het zo zie hier op bokt heeft bijna iedereen wel een goede reden om een of andere manier van beenbescherming voor zijn/haar paard te gebruiken. Ook dat was er 30 jaar terug bijna niet. Op zijn hoogst iets voor bescherming op de trailer maar daar hield het wel op. Gek genoeg hoorde je ook zelden dat paarden zich blesseerden bij normaal gebruik. Zal best anders zijn geweest in de professionele tak maar ik wil daarmee zeggen dat het volgens mij 9 van de 10 keer onnodig is. Prima hoor als je het gebruikt hoor om de trends te volgen maar kom er bij mij niet mee aan dat het allemaal zo nodig is voor je paard want daar geloof ik niet zo in. Ik denk zelf dat juist door springschoenen en peesbeschermers altijd om te doen je paard onvoorzichtiger wordt. Ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen want het is precies wat niemand wil horen denk ik, maar dit is mijn mening. Haha!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:47

daniella74 schreef:
Wat ik ook altijd zo erg vind, vrouwen die in hemdjes moeten rijden en dan een nogal grote en deinende boezem hebben die er half uitklutst. Trek dan in hemelsnaam een setje aan wat dit is echt heel erg.

OK moeten deze vrouwen dan ineens een borstverkleining omdat jij het niet mooi vind? Beetje discriminerend om vrouwen die groot geschapen zijn te veroordelen tot een verplicht setje om de aandacht af te leiden. Laat iedereen lekker dragen wat zij het prettigst vind zou ik denken. Blijft het ook nog een beetje leuk voor de mannen die eventueel langs de kant staan Cool want ik weet zeker dat die er geen probleem mee hebben.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:54

piezze schreef:
daniella74 schreef:

OK moeten deze vrouwen dan ineens een borstverkleining omdat jij het niet mooi vind? Beetje discriminerend om vrouwen die groot geschapen zijn te veroordelen tot een verplicht setje om de aandacht af te leiden. Laat iedereen lekker dragen wat zij het prettigst vind zou ik denken. Blijft het ook nog een beetje leuk voor de mannen die eventueel langs de kant staan Cool want ik weet zeker dat die er geen probleem mee hebben.

Ik heb zelf 75D/DD en zorg er ook voor dat mijn borsten binnenboord blijven. Je kan ook een gewoon shirtje aantrekken. Mannen zullen er geen probleem mee hebben maar dat vind ik persoonlijk geen maatstaf.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:59

tja, lekker belangrijk in mijn ogen. Ik hou ze ook binnenboord maar al gaat een ander er in zijn blote kont op zitten, het zal mij niet storen en het paard ook niet denk ik, niks tegen jou persoonlijk verder hoor, ieder zijn mening

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:27

Gaat daar niet dit hele topic eigenlijk over, wat een ander doet?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:48

ja, daar gaan eigenlijk alle topics over toch?