Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sevke schreef:Of het nu zadelmarkt is, of Divoza of decathlon of de ruitershop om de hoek : je kunt van een zadel van 200 € niet hetzelfde verwachten als van één van 2000 €. En het is zo dat er bij die zadels van 200 € goede zitten, en bij die van 2000 € slechte. Ken mensen die slechte Kieffers hadden (scheef !!) en goede Merano's.
Danique1990 schreef:tuurlijk zal zo'n zadel niet op alle paarden/pony's goed liggen.
Maar als hij goed ligt, is het een prima zadel hoor
sandra1986 schreef:en het is import.
sandra1986 schreef:ik heb hier op zolder een zadel van zadelmarkt liggen wat echt geen leer is maar sky.
en dat ligt niet aan slecht onderhoud.
maar als er mensen zijn die hun budget belangrijker vinden dan het wel en wee van paardlief dan moeten ze dat voor zich weten.
ik heb gewaarschuwd.
ik ben er klaar mee
ajuus
trutje schreef:Geloof me ik heb alles over voor mijn paarden en ik weet ook heel goed wat ik doe, dus ik heb geen zin om door jou verteld te krijgen dat ik een dierenbeul ben.
Na 20 jaar ga ik er toch wel vanuit dat ik genoeg kennis heb van mijn paarden en hun harnachement, ik heb in al die tijd 1x een jonge ruin kreupel gehad en dat was omdat hij als een dolle in de wei aan het bokken was verder heb ik nog nooit een paard met problemen gehad dus wat is er dan mis met mijn keuzes?
trutje schreef:@ikke: Wie zegt er dat jij meer kennis hebt dan mij, ik heb nergens een probleem mee met mijn paarden maar jij twijfelt wel aan mijn kennis?
ikke schreef:[..... dan zou je ook moeten weten goed spul ALTIJD z'n geld waard is. Dat er dus feitelijk wel degelijk een kern van waarheid inzit.
...................
splash1999 schreef:jeetje nickyu, dan ben ik zeker een uitzondering aan het worden dat ik mijn paard zowat 5 jaar heb en met hetzelfde zadel. Het zadel laat ik elk jaar controleren en ligt nog steeds goed paard is inmiddels 8. We hebben niet telkens hetzelfde gedaan maar de bespiering belemmert niet voor het zadel of andersom eigenlijk. Ik heb een kiefer
ikke schreef:Volgens mij zeggen jou reacties meer over jouw inzicht dan de mijne;) Jij loopt alleen maar te vertellen dat als ik er echt verstand van zou hebben dat ik dan nooit zulk tuig zou gebruiken. Misschien kun je wat eigen ervaringen vertellen i.p.v. alleen maar te twijfelen aan mijn kennistrutje schreef:@ikke: Wie zegt er dat jij meer kennis hebt dan mij, ik heb nergens een probleem mee met mijn paarden maar jij twijfelt wel aan mijn kennis?
20 jaar omgang zegt niks over de hoeveelheid kennis die je verzameld EN toepast. Het gaat om inzicht, niet alleen de tijd. Het ene is niet automatisch het gevolg van het andere.
Intervarno schreef:Ik geloof dat de Merano's wel van redelijke kwaliteit zijn. Tsja, topkwaliteit kun je natuurlijk ook niet verwachten voor die prijs