Flair / Wow zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Flair / Wow zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:54

Die was ik ook al tegengekomen, vond die van kieffer er eigenlijk beter uitzien maar ik weet niet wat de kwaliteit er van is enz.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:56

Sansje schreef:
Klinkt als een mooi systeem... beetje hetzelfde als de werking van een antidecubitus kussen... Knipoog (idee van tempur matrassen enzo)...

klopt

dat lucht kussen is ook wel mooi
ben alleen altijd bang met dat soort dingen dat je steeds meer op /boven je paard komt te zitten

Iemand al ervaring met deze kussens ? (de opblaasbare dus)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:08

germie schreef:
Is de Korrector te vergelijken met het 'airpad' van Kieffer?
(ik vind de pad lijken op een selfinflating luchtbed Haha! )
Afbeelding

De korrector:
Afbeelding

Bij de korrector kun je de vier kussens (linksvoor, linksachter, rechtsvoor en rechtsachter) onafhankelijk van elkaar oppompen. Ik weet niet of dat bij de airpad ook kan?
De korrector heeft lusjes, zodat je hem voor aan die ringetjes vast kunt maken. Dan ligt hij nooit op de schoft. En verder zit er een soort van plaatje, bijna achteraan de korrector. Die schuif je tussen je kussens. Dus dan drukt de korrector niet op de ruggengraad.
Dat zijn de dingen die ik zo vanaf de foto kan zien.
Verder weet ik het echt niet.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:13

bij die van kieffer lijken het gewoon 2 compartimenten te zijn... en bij korrector zijn het er idd 4...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:14

Volgens mij is het bij de kieffer ook zo, gezien het lijntje midden in.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:19

Hmhm, dat lijntje had ik ook gezien. Maar volgens mij is dat pompje een soort van fietspompje, en kun je dus maar 1 kussen daarmee opblazen. Tenminste, dat was mijn beredenatie.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:01

Ja lijntje had ik ook gezien, maar kon geen andere ventieltjes ontdekken Knipoog

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 18:51

nickyu schreef:
Sansje schreef:
Klinkt als een mooi systeem... beetje hetzelfde als de werking van een antidecubitus kussen... Knipoog (idee van tempur matrassen enzo)...

klopt

dat lucht kussen is ook wel mooi
ben alleen altijd bang met dat soort dingen dat je steeds meer op /boven je paard komt te zitten

Iemand al ervaring met deze kussens ? (de opblaasbare dus)[quote]

Daar gaat het hele topic over, als je pagina's ervoor goed leest zie je allemaal ervaringen staan Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:12

waar ik bang voor ben is dat een luchtkussen tussen het zadel en de paardenrug het zadel laat knellen en dat het de kamer te veel op gaat vullen. Daarom heb ik eigenlijk liever gewoon Flair in mn zadel. Maar goed, heb momenteel een Kieffer zadel van 20 jaar oud en gezien het niet bepaald goedkkoop is om Flair in te laten bouwen wacht ik er nog even mee.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:10

ja het is duur maar ik zou der dan juist voor gaan sparen als me zadel ouder word Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:13

[
Citaat:
[Daar gaat het hele topic over, als je pagina's ervoor goed leest zie je allemaal ervaringen staan Knipoog

ja maar dacht dat dat de protector was ik bedoel de kieffer ..had ik er bij moeten zeggen

maar ook d protector ..als je ene deel meer opblaast dan de ander dat moet je paard dan toch merken ..je hebt dan toch een lijn lopen ..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 04:58

dat is het hem juist. hij laat de boel niet knellen, wat een schapenbontje of gelpad wel dus doet.
zoals ik al eerder heb gemeld heeft willem een extreem moeilijke rug. door menig zadelmaker opgegeven. heb in al die jaren ok heel wat zadels en pad versleten.
maar kan met recht zeggen dat de korrector het beste heeft uit gepakt. als er 1 pad is die absoluut niet knelt dan is de korrector dat wel. vanwege willem zijn schoft mag het niet knellen. zodra het gaat knellen loopt willem niet meer, vandaar ook mijn eerdere post dat sinds ik hem van de week weer opgeblazen heb, hij weer een stuk soepeler loopt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:27

bij een bontje zonder ruggegraat vrijheid en ergonomische vorm kan ik me dat goed voorstellen .. zit ook in stevigheid erg veel verschil tussen het ene en het andere

zelf gebruik ik momenteel een traagschuimdekje
dus een gewoon dekje met 2 (rechts en links)
traagschuim pads er in , deze lopen over de gehele dek lengte
had er ook een voor een western zadel (deze is iets steviger)
moet zeggen dat dat ook goed bevalt

had deze al expres genomen omdat ik dus een jong paard in de groei heb
enige nadeel dat het een paar seconden duurt voordat die naar het paard en zadel en ruiter
gevormd is .. met het lucht kussen zal dat 1 seconde zijn

wat ik me nog afvraag , wiebelt het niet met een lucht kussen?
lijkt me toch iets onstabieler als bv gel , een recht gelpad lijkt me idd ook niks
maar als je een 2 delig (2 helften ) gel pad zou hebben zou dat dan ongeveer het zelfde zijn
of hebben jullie echt het gevoel baat te hebben bij de mogelijkheid het kussen meer of minder op te blazen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:40

Hoi,

Ik heb ook een WOW zadel, bevalt mijn paard en mij goed !
Barnsby heeft trouwens ook zadels met FLAIR systeem er al in, scheelt weer 500 euro om het erin te laten bouwen ( er stond er laatst 1 op marktplaars te koop, VZ ).
En ook Zaldi hebben zadels met Flair erin.

Groetjes,

Maris

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:43

Foto's van alle wow zadels zijn te vinden op
http://www.wowsaddles.com
of stuur een mailtje met je adres en ik stuur de brochure naar je op

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:11

Hallo arie! Kom je maar eens even bekijken waar er zoveel over je wordt gesproken!

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 00:24

Sansje schreef:
Hallo arie! Kom je maar eens even bekijken waar er zoveel over je wordt gesproken!

Hoi Sansje
was gisteravond bij een klant die vertelde dat er nogal een levendige discussie was over flair
wil graag info geven en misverstanden wegnemen.
het is wel leuk hoe er over flair en wow gesproken wordt en ben blij dat er zoveel goede reactie zijn!!
nu kan ik ook meedoen en misschien helpen waar dat nodig is

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:00

Hoi,

Ik kan nog wel een tip gebruiken ....
Aan het WOW zadel hangen webbers. Maar hoe berg je je beugels dan netjes op ? Ze hangen altijd of onder het zadel uit of op het zadel. Ik ben nu hoesjes voor de beugels aan het maken, zodat ze het leer van het zadel niet zo "beschadigen". De riemen en stijgbeugels sla ik dan over het zadel heen.
Maar als er een andere oplossing is .......

Groetjes,

Maris

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:20

Maris schreef:
Hoi,

Ik kan nog wel een tip gebruiken ....
Aan het WOW zadel hangen webbers. Maar hoe berg je je beugels dan netjes op ? Ze hangen altijd of onder het zadel uit of op het zadel. Ik ben nu hoesjes voor de beugels aan het maken, zodat ze het leer van het zadel niet zo "beschadigen". De riemen en stijgbeugels sla ik dan over het zadel heen.
Maar als er een andere oplossing is .......

Groetjes,

Maris

hoi
als je ze in de bovenste opening van de webbers "net onder de beugelhaak" inhaakt, kan je ze het laatse stukje gewoon opsteken ,net als bij gewone beugelriemen .
gr. Arie

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:04

Hoi Arie,

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar de webbers gaan ontzettend snel pluizen als je ze vaak veranderd van lengte. En nu ik nieuwe webbers heb, wil ik dat eigenlijk voorkomen.
Ik ga wel gewoon de beugelhoesjes maken ....

Groetjes,

Maris

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:25

Ik laat ze gewoon hangen... die bovenste opening zit er bij mij ook niet op... dus laat ze altijd maar gewoon lang. Mijn zadel hangt laag in de kast, dus mijn beugels staan dan gewoon op de grond Knipoog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:37

Anders haal je ze er toch gewoon elke keer af? Ken er een aantal die dat standaard doen.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:37

Hai Arie,

Ik heb een vraagje over de garantie. Ik heb zelf een Kieffer Frysk van 2 jaar oud en als ik het Flairsysteem in mijn zadel laat bouwen, hoe zit dat dan met de garantie. Het lijkt mij dat dit dan bij Kieffer verloopt, neem jij dit dan over?

Groetjes Linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:53

Lijkt mij voor de vulling Arie ( en die ws dan weer van Flair, als het aan het materiaal ligt), en voor de boom en het leer Kieffer, ik weet niet hoe oud hij is?

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:47

Serada schreef:
Hai Arie,

Ik heb een vraagje over de garantie. Ik heb zelf een Kieffer Frysk van 2 jaar oud en als ik het Flairsysteem in mijn zadel laat bouwen, hoe zit dat dan met de garantie. Het lijkt mij dat dit dan bij Kieffer verloopt, neem jij dit dan over?

Groetjes Linda

hoi Linda
de garantie voor de luchtkussens vallen onder flair
de rest van het zadel is al buiten de garantie.
er zit nl. maar 1 of 2 jaar op leer en stikwerk
er zit wel garantie op de boom voor 5 jaar maar daar kan niks mee gebeuren als je het flair inbouwd.
de garantie van Kieffer komt niet te vervallen als je flair in laat bouwen

Arie