Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:40

Ben ook erg benieuwd Ja Zodra ik het zadel heb, maak ik foto's en zal ik ze hier posten.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:02

Ja en natuurlijk vertellen dat je geweldig lekker hebt gereden en dat je nooit meer anders wil...... Hopenlijk tenminste, nou ja nog heeeel even wachten.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:41

En en en het is nu zondag en ik ben toch wel benieuwd naar je eerste reactie dus laat maar komen dan.....

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:29

Heb al een tijdje niet gereageerd hier, maar ben nu ondertussen wel weer benieuwd naar nieuwe ervaringen. Ben er nog steeds niet over uit wat ik moet gaan doen...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 11:45

Het is ondertussen maandag en nu kan ik wel eventjes reageren Lachen
Het zadel zelf is prachtig, vind ik. Heel mooi afgewerkt en voorzien van goede zachte kussens. Zadel ligt ook mooi op m'n arab, maar ik heb toch de indruk dat het ietsjes schuift. Mja, het verbaast me niet hoor. Eric Daaleman had me er ook al voor gewaarschuwd! Dakastan is toch net iets té dik geworden in zijn vakantie Bloos En het is ook erg lastig aansingelen met singelstoten en zweetbladen die nog heel stijf zijn en niet goed meebuigen.
Ik heb dan ook het advies gekregen om het zadel eerst eens een paar keren goed in te vetten. Hiervoor heb ik trouwens spul van Daaleman zelf gekregen... Maar als je dit op je zadel smeert en laat intrekken dan ruikt je zadel dus naar kattenpis Misselijk Was dat bij jullie ook zo??
Qua zit vind ik het zadel erg fijn! Lachen Mja het is natuurlijk wel nog even wennen want ik was een ander type zit gewoon maar het komt wel goed Knipoog

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:56

Klinkt goed!! Laat je over een tijdje nog eens horen hoe het dan bevalt?? Ben ik ook wel benieuwd naar Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:36

Ik heb ook het spul van daaleman, maar stinkt niet naar kattenpis Haha!
Stoten en zweetbladen worden snel buigzaam hoor Ja

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:58

Oei, bij mij dus wel Verward maar om heel precies te zijn: alleen de singelstoten ruiken naar kattenpis... Bloos Ik ga die vanavond eens afwassen met zadelzeep en dan eens opnieuw invetten. Hopelijk is die geur dan weg!
Vanavond ga ik ook eens wat foto's van het zadel plaatsen. Ik weet niet of er veel animo voor is maar ik wil het gewoon laten zien! Ben er heel blij mee...

Enne ellen82, ik zal mijn komende ervaringen zeker blijven posten Knipoog

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:57

Jaaa een foto...... Nou kattenpis bah dat is toch wel vies, hopenlijk gaat die lucht weg na een grondige poets beurd. Gelukkig ben je er wel blij mee dat is toch wel belangrijk. En nu je paardje nog even aan de sonja bakker en dan komt het vast helemaal goed. Ik wacht nogsteeds helaas... Nou ja we zien wel. Houd je ons op de hoogte van de vorderingen?

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:55

Ga morgen Daaleman bellen voor een afspraak. Vind het wel spannend hoe het gaat lopen!!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 19:22

Ellen82, zeker doen hoor! Ik kan het je echt aanraden. Maar ik zou wel wachten tot volgende week om te bellen. Eric Daaleman is nl. vorige week zondag op vakantie naar Amerika vertrokken. Hij regelt normaal alle afspraken omdat hij ook op verplaatsing gaat. Ik weet nu niet hoe ze dat nu regelen maarja, je kan natuurlijk altijd proberen te bellen!

De kattenpisgeur is bijna uit mijn zadel Haha! Ik heb foto's gemaakt maar Imageshack valt de hele tijd weg. Zo dadelijk nog eens proberen! Knipoog

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:24

Graag foto.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:19

Afspraak is gemaakt Lachen Weet eigenijk niet wie ik precies aan de telefoon heb gehad, maar wel degene die mij straks ook gaat helpen als het goed is.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:24

Foto, foto en ehhh ik durf het bijna niet te zeggen maar helaas, ik wacht nogsteeds dus ellen82 ik hoop dat je geduld hebt.....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:44

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto! Pling

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 10:27

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:28

Ziet er goed uit!!! Ik heb nog wel geduld, ik ben er al zo lang mee bezig dat dit er ook nog wel bij kan Lachen Ben al blij dat ik zo snel al terecht kon daar, had ik niet verwacht. Maar hoe lang wacht je nu al?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:18

Hmmm, ben ik de enige die de foto's niet kan zien? Baal er erg van, aangezien ik tzt ook een nieuwe Daaleman wil laten maken...
@Precious20: Zou je ze misschien als foto neer willen zetten? Bedankt!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:14

Judje, dat zou ik heel graag doen maar dat accepteert Bokt niet... Als iemand anders ze als foto neer kan zetten, graag! Lachen

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:38

Volgens mij heb ik deze ook besteld..... In week 32 om precies te zijn dus reken maar uit hoe lang het kan duren.... Maar als ik de foto's bekijk moet het het wachten waard zijn. Zit je er ook goed op?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:28

Het is het wachten wel waard hoor! Ik zit prima in het zadel! Lachen Het is natuurlijk nog wel een beetje wennen want het is tenslotte een ander zadel met een andere zit. In mijn Schumacher zat ik meer opgesloten. In de Daaleman zit ik vrijer. Dit was ook mijn wens maar het is toch wel wennen. Het zal wel goed komen!
Ik hoop dat jouw zadel snel klaar is Presto dan kan je het zelf ervaren. Dat is toch leuker dan gewoon ervaringen lezen.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:53

Ik hoop het oooookkkkk.......

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:05

mmm, een vriendin van mij heeft juist een hele slechte ervaring met daaleman.
had een zadel op maat laten maken, maar paard liep er niet lekker onder, zelfs zo erg dat ie regelmatig kreupel was.
ze heeft toen een keer via mij met een test zadel van kn gereden, en het paard liep er direct veel beter onder.
ze wou toen haar daaleman inruilen , maar na inspectie bleek dit zadel hartstikke scheef te zijn!
in deze tussen tijd heeft ze dit ook meerder keren aan gegeven aan de heren daaleman dat ze het gevoel had dat het zadel niet goed lag, is zelfs meerdere keren naar hun toe gereden met paard en zadel om alles te laten controleren, maar telkens stuurden ze haar weer naar huis dat het wel goed lag.
achteraf bleek dit zadel en scheef en veel te smal voor dit paard.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:26

hmmm dat klinkt weer wat minder goed,Probabeest.
ik twijfel nog steeds over wat ik zal doen voor mijn fjordenbeest.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:38

Dat is inderdaad minder positief Probabeest! Scheve mond Maar, hoe erg het ook is, dit kan met eender welk zadel gebeuren. Ik ken ook mensen die scheve KN's, Passiers, Stubbens, enz. hadden. Ze kwamen zo uit de fabriek! Mja zoiets valt dan onder het mom van productiefout... Oftewel zijn ze scheef geworden door het gepruts van een "zadelmaker".
Dit neemt echter niet weg dat Daaleman toch een goede reputatie heeft, in tegenstelling tot de concurrent Knipoog
Maar het valt me wel tegen dat Daaleman dat niet gewoon netjes heeft opgelost.