Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
McFleurie schreef:Wintec Isabelle Werth, fijn zadel, ligt goed op paard.

zit heeeerlijk en ligt goed op het paard.

ik heb echt heel veel verschillende (engelse) dressuurzadels geprobeerd maar geen enkele die paste. Toen kwam ik bij toeval de ML tegen op marktplaats, we zijn wezen kijken (daar gepast op een kleiner formaat Haflinger, wat niet paste, goede hoop voor ons
) en meegenomen.
leer je wel netjes van lichtrijden.
Tess_jj schreef:Ik heb ook euroriding luxorzit heeeerlijk en ligt goed op het paard.

Westernzadel (kunstof) zit heerlijk en is voor mijn beide paarden licht in het gewicht! 
Nadya schreef:Ik heb voor mijn jonge paard een Barefoot Cheyenne gekocht. Waarom?
- Ik ga hem inrijden, dus zijn lichaam gaat nog erg veranderen en dit zadel 'groeit' met je paard mee, is gewoon een erg flexibel zadel.
- Hij past goed.
- Ik wil niet anders meer dan boomloos rijden, is het fijnst bij centered riden.
- Ik wilde graag een 'licht' zadel voor mijn paardje
- Door dit zadel heb ik veel meer contact met mijn paard, omdat ik hem veel beter aan voel dan bij een 'gewoon' zadel.
- Ik vind de uitstraling van dit zadel helemaal bij mij en Sam passen.
- Ik ben de enige met zo'n zadel bij mij op de stalling van mijn paard en ik doe graag alles net even anders.![]()
Dat waren een paar redenen.