Naam bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou91

Re: Naam bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:10

Bij de slipjacht wordt ook vaak een ophaaltrens gebruikt. Heb er ook een aantal keer mee gereden en als je er een flinke ruk aan geeft, zal het er best wel zo gruwelijk uitzien als op foto 2. Ik reed er echter gewoon met een ontspannen hand mee en dan blijft dit bit gewoon liggen, zoals op foto 1 en dan is het een redelijk fijn bit om erg sterke (jacht)paarden mee te rijden, vooral vergeleken met de andere bitten die bij veel andere jachtpaarden in de mond gehangen worden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:04

toch vreemd dat er steeds verwezen wordt naar 'hete paarden' en 'sterke paarden'. imo is dát al het probleem. dat je dan met een gemeen bit moet werken, ligt aan de training, niet aan het paard.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:08

Daar ben je mooi klaar mee,met zulke bitten,ofwel martelwerktuigen.
Een Hackamore of Passoabit vind ik nog prima kunnen(indien er goed mee om wordt gegaan!)maar de rest wat afgebeeld staat... Nagelbijten / Gniffelen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:22

Paljassofie schreef:
KindnessM schreef:
het is niet per defintie zo dat elke draver zo gereden wordt...
Mijn draver is met een gewoon bitje en check gereden... thats it...

De andere draver die ik rijd is ook niet hard in de mond, en die heeft op hoog niveau meegelopen, meer weet ik er niet van.

Maar dravers worden tijdens de training thuis vaak ook gewoon getraind op een normaal bitje. Maar in de koers komt er een dusdanige hoeveelheid adrenaline vrij dat dat trensje niet meer volstaat Haha! Precies hetzelfde als met het springen. Maar dat is dus pas op een hoog niveau, en als je daar bent, kun je heus wel goed omgaan met zulke bitten Ja Ik kan me er dus niet echt druk om maken, over wat hier 'martelwerktuigen' worden genoemd.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:26

Onzin. Dravers worden in de koers op hetzelfde trensje gereden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:31

J*zus! Waar gaat het nog over op deze link!!!! Stoom uit je oren Als je je paard niet normaal aankunt, stap er dan gewoon niet op! Dit is gewoon té erg! Maar dat is mijn mening. Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:32

dus als je op hoog niveau rijdt kan je automatisch goed omgaan met een scherper bit?

vaag........

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:37

begrijp ik ook niet. als je op hoog niveau rijdt lijkt me eerder dat je goed genoeg bent om normaal met je paard samen te werken op een normaal bit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:39

merrieveulen schreef:
begrijp ik ook niet. als je op hoog niveau rijdt lijkt me eerder dat je goed genoeg bent om normaal met je paard samen te werken op een normaal bit.

Zo denk ik er ook over! Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:47

vandaag springen gezien op tv???
reed er een met cantseebacks Haha! (tenminste... wat ik in de gauwigheid kon zien)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:06

WendyBZ schreef:
Onzin. Dravers worden in de koers op hetzelfde trensje gereden.

Ik heb er ook een paar gezien die in de koers niet meer te handhaven waren op hetzelfde trensje Nagelbijten / Gniffelen Die kregen gewoon een scherper bitje in, maar dat verschilt dus per paard Lachen Lijkt me ook levensgevaarlijk anders.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:07

Ik heb alleen maar meegemaakt dat ze op hetzelfde bitje worden gereden; een dubbelgebroken trensje.

Loraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:11

WendyBZ schreef:
en daar gaan we weer...

Wat wil je weten? Ze zijn hier in Nederland trouwens niet toegestaan, geen van alle.

ik dacht een pessoa bit wel? en zon africhtings bit? dat is er een met twee ringen geloof ik.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:21

KindnessM schreef:
vandaag springen gezien op tv???
reed er een met cantseebacks Haha! (tenminste... wat ik in de gauwigheid kon zien)

Whahah sorry maar wat een blijk van onwetendheid!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:23

Loraine schreef:
WendyBZ schreef:
en daar gaan we weer...

Wat wil je weten? Ze zijn hier in Nederland trouwens niet toegestaan, geen van alle.

ik dacht een pessoa bit wel? en zon africhtings bit? dat is er een met twee ringen geloof ik.

Ze had het over die bitten die in de draverij gebruikt worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:24

Loraine schreef:
WendyBZ schreef:
en daar gaan we weer...

Het is in Nederland zelfs toegestaan om een vlinderbitje erbij te klikken....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:49

In de drafsport? Volgens mij niet. Wel speelkettingen en opzetbitjes.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:47

WendyBZ schreef:
In de drafsport? Volgens mij niet. Wel speelkettingen en opzetbitjes.

Oh, misverstandje: ik bedoelde niet zozeer de drafsport, maar meer in het algemeen Knipoog

Twilicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:25

Gelukkig staan er boetes voor op het spel Boos! Wat bizzar dat mensen hiermee kunnen rijden zeg Boos! !

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:31

Er wordt in dit topic een heel aantal keer gezegd: Bitten zijn zo scherp als de hand van de ruiter. Daar ben ik het niet hélemaal mee eens.
Ik vind dat bijv. dit bit van zich zelf al scherp is, maar nog scherper kan worden gemaakt door een verkeerde hand van de ruiter.

Ik vind het bijzonder triest als je zulke bitten nodig hebt om je paard te rijden, eigenlijk vind ik dat gelden voor alle bitten...

Twilicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:33

Nee, daar ben ik het ook niet mee eens! Ik ken Stravero @ bokt heel goed. Zij rijdt met een watertrens (Een gewone en die zijn ook niet écht zacht) en ik heb op haar paard gezeten en ik hoefde er niks voor te doen en hij liep al rond! Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:12

LilianR schreef:
Er wordt in dit topic een heel aantal keer gezegd: Bitten zijn zo scherp als de hand van de ruiter. Daar ben ik het niet hélemaal mee eens.
Ik vind dat bijv. dit bit van zich zelf al scherp is, maar nog scherper kan worden gemaakt door een verkeerde hand van de ruiter.

Ik vind het bijzonder triest als je zulke bitten nodig hebt om je paard te rijden, eigenlijk vind ik dat gelden voor alle bitten...

Ja dat is toevallig omdat jij bitloos rijdt, maar mijn pony loopt even goed op een stalhalster dan dat hij doet op een enkelgebroken bustrens. Ik vind bitgebruik niet triest nee, ik vind dat jij erg overdrijft. Er zijn genoeg bitten die ook zacht zijn voor een paard, en niet alle paarden kunnen nu eenmaal zonder bit lopen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:52

Nieuwe mode, wie maakt het meest gruwelijke bit?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:57

merrieveulen schreef:
toch vreemd dat er steeds verwezen wordt naar 'hete paarden' en 'sterke paarden'. imo is dát al het probleem. dat je dan met een gemeen bit moet werken, ligt aan de training, niet aan het paard.

OK dan! Afgod OK dan!

mee eens Ja

Waar hebben we t over man ? Een paard is niet te stoppen met een bit, geen enkel bit. Als je hem met een bit wil stoppen moet je het om zijn benen binden Dromen
Vind het toch vrij triest om te lezen dat veel mensen het toch wel vinden kunnen , mits in goede handen. Als je zulke goede handen hebt dan heb je zon bit niet nodig Pling

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:00

Lenneke_ schreef:
Nieuwe mode, wie maakt het meest gruwelijke bit?

Ja idd. Nagelbijten / Gniffelen