Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Paljassofie schreef:KindnessM schreef:het is niet per defintie zo dat elke draver zo gereden wordt...
Mijn draver is met een gewoon bitje en check gereden... thats it...
De andere draver die ik rijd is ook niet hard in de mond, en die heeft op hoog niveau meegelopen, meer weet ik er niet van.
Precies hetzelfde als met het springen. Maar dat is dus pas op een hoog niveau, en als je daar bent, kun je heus wel goed omgaan met zulke bitten
Ik kan me er dus niet echt druk om maken, over wat hier 'martelwerktuigen' worden genoemd.
Als je je paard niet normaal aankunt, stap er dan gewoon niet op! Dit is gewoon té erg! Maar dat is mijn mening.

merrieveulen schreef:begrijp ik ook niet. als je op hoog niveau rijdt lijkt me eerder dat je goed genoeg bent om normaal met je paard samen te werken op een normaal bit.
(tenminste... wat ik in de gauwigheid kon zien) WendyBZ schreef:Onzin. Dravers worden in de koers op hetzelfde trensje gereden.
Die kregen gewoon een scherper bitje in, maar dat verschilt dus per paard
Lijkt me ook levensgevaarlijk anders. WendyBZ schreef:en daar gaan we weer...
Wat wil je weten? Ze zijn hier in Nederland trouwens niet toegestaan, geen van alle.
KindnessM schreef:vandaag springen gezien op tv???
reed er een met cantseebacks(tenminste... wat ik in de gauwigheid kon zien)
Loraine schreef:WendyBZ schreef:en daar gaan we weer...
Wat wil je weten? Ze zijn hier in Nederland trouwens niet toegestaan, geen van alle.
ik dacht een pessoa bit wel? en zon africhtings bit? dat is er een met twee ringen geloof ik.
Loraine schreef:WendyBZ schreef:en daar gaan we weer...
ik dacht een pessoa bit wel? en zon africhtings bit? dat is er een met twee ringen geloof ik.
WendyBZ schreef:In de drafsport? Volgens mij niet. Wel speelkettingen en opzetbitjes.

Wat bizzar dat mensen hiermee kunnen rijden zeg
! 
LilianR schreef:Er wordt in dit topic een heel aantal keer gezegd: Bitten zijn zo scherp als de hand van de ruiter. Daar ben ik het niet hélemaal mee eens.
Ik vind dat bijv. dit bit van zich zelf al scherp is, maar nog scherper kan worden gemaakt door een verkeerde hand van de ruiter.
Ik vind het bijzonder triest als je zulke bitten nodig hebt om je paard te rijden, eigenlijk vind ik dat gelden voor alle bitten...
merrieveulen schreef:toch vreemd dat er steeds verwezen wordt naar 'hete paarden' en 'sterke paarden'. imo is dát al het probleem. dat je dan met een gemeen bit moet werken, ligt aan de training, niet aan het paard.

Lenneke_ schreef:Nieuwe mode, wie maakt het meest gruwelijke bit?