Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Ik zou het diertje niet langer pesten met een bit en gewoon lekker bitloos gaan rijden.
Allegra schreef:Flurry, dan begrijp ik nog steeds niet waarom je dan wél met neusriem zou gaan rijden...
Verder ben ik het met pmarena eens, met bitloos ben je iig gelijk van het mondprobleem af.
runningkawa schreef:flurry..een neusriem is symtoom bestrijding
ook in het bos, ook als hij schrikt..
Er vol aan gaan hangen zodat het paard de tong over het bit doet is een RT probleem
Want denk jij nou echt als jou paard aan de kletter gaat dat het ene ruk uitmaakt of je een neusriem, waar ruim 2 vingers tussen passen, of geen neusriem aanheeft?
Echt niet hoor.
runningkawa schreef:Als er geen 2 vingers tussen kunnen zit je neusriem simpelweg veel te strak.
En verdoezel je RT problemen en zo hoort het absoluut niet.
Of je met hulpteugels rijd staat daar los van...
Van mij zou er op wedstrijd dus ook veel meer op gecontroleerd moegen worden.
Kijken of de bitten zijn toegestaan en of de neuriemen niet te strak zitten
Te strak...volgende wedstrijd weer een kans, maar deze niet meer
Lin4Life schreef:jah, maar je kan beter het probleem oplossen dan gewoon ervoor weglopen en maar iets anders gaan doen..
Citaat:En schuimen is niet iets om trots op te zijn , een dier dat zijn eigen kwijl niet meer wegslikt (kan slikken) is alleen maar triest eigenlijk.
Een enkel geval daargelaten is dat alleen maar een kwestie van een bakkes te vol met metaal om zowel te kunnen ademen als slikken.