hè get, wat naar dat je zo'n last van je rug hebt. Dan is een goed zadel natuurlijk extra belangrijk. "Hopelijk" is het een kwestie van pijn in je spieren door de andere zit, want 't zou wel balen zijn als je dit zadel niet kan houden. Ben je trouwens al eens naar een fysio geweest ofzo voor je rug?
M'n ouders willen er niets over horen, die zijn van mening dat ik me aanstel of dat ik het verzin. Ik heb geen zin in een total war omdat ik zonodig naar de fyso wil.
We gaan het vanavond maar eens zonder beugels proberen.
Vickyyy: lees het topic door voordat je antwoord kan ik je aanraden, een zadel is al gevonden.
edit; hoef er geen niet berichtje voor te plaatsen vind ik. Paardje in kwestie met zijn mooie nieuwe rugtas.
Ik had een mailtje gestuurd naar Atjan en hij gaf me een paar tips mee, ik heb het zadel even gevet dus het was wat stroever. Met de tips, de iets kortere beugels en het stroeve zadel kwam ik al een heel eind. Ik heb nu ook minder last van m'n rug. Als het zo verbeterd hoef je denk ik niet mijn vader te overtuigen. Ik mag zowieso gewoon even het zadel wat langer proberen, vond ik wel aardig.
Nu heb ik alleen spierpijn, maar dat is in mijn ogen alleen maar goed.
MIsschien ook een idee om je rug extra te ontzien is om beugels te nemen met vering erin. Tja staat er wat raar maar die gebruiken ze volgens mij veel bij endurance. Het zou onverwachte bewegingen beter opvangen en zo indirect ook je rug minder belasten.
Met Centered Riding wordt je heel bewust van wat je kunt met je lichaam tijdens het rijden. We streven naar een goede balans en een correcte houding van de ruiter zodat deze het paard zo min mogelijk belemmert, vervolgens kunnen we gaan werken aan de houding van het paard. Immers wanneer de ruiter niet in balans zit, kan het paard ook niet in balans lopen. De oefeningen gaan minder vloeiend, vaak doordat er te veel hulpen (moeten) worden gegeven door de ruiter. De harmonie en eenheid tussen ruiter en paard is al snel verstoord wanneer de ruiter te veel onnodige bewegingen maakt bovenop de rug van het paard. Het is dan als toeschouwer (en jury) al minder prettig om naar te kijken omdat er te weinig rust heerst. Er worden regelmatig hulpmiddelen gebruikt tijdens het rijden waardoor het paard beter zou lopen, helaas worden veel van de hulpmiddelen niet als hulp middel gebruikt, maar als hoofd middel. Hierdoor stoor je niet alleen de balans van het paard maar het paard en de ruiter leren zelf niet om deze balans, swung en regelmaat te vinden. Ze kunnen dan ook niet meer zonder het hulpmiddel rijden.