Dat is alleen zakken vullen met geld...
Je hebt een boekje, ff de naam kwijt wat gaat over bitten.
Daar heb je het meeste aan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Bol is zachter
Als je druk geeft op een bit kantelt elk bit.
Heb je een bol tussenstukje zal het paard daat het minste van merken.
Heb je het bit met een plat stukje komt op dat moment het smalle stukje op de tong, wat het paard sterker zal voelen
Ja moeilijker gezegt dan gedaan, maar wel de basis van paardrijden.
Lukt dat komt je paard vrijwillig naar beneden en vandaaruit kun je hem alles leren
XchantjuhX schreef:Met een leren bit mag je idd niet starten... en het schijnt stroef te worden wanneer het nat is.
Zelf heb ik sinds een week een K&K dynamic... vooral omdat de K&K africhtingstrens iets te dik is voor Riena d'r kleine giegeltjeEn de Ultra een watertrens is... daar loopt Rientje op een of andere maniet niet lekker op
Die dynamic die ik nu heb ligt perfect in haar mond, ze moest de eerste dag wel even wennen, maar de volgende dag merkte ik al veel verschil. Ik had eerst een gewone dubbelgebroken RVS van HH... en soms hadden we een hapering in de aanleuning waarbij ze d'r mond opende. Terwijl ik niets met mijn handen deed, en geen tempo wisselde... impuls e.d. bleven ook nagenoeg gelijk.
Rijtechnisch zijn we er al vaak mee bezig geweest... maar niets kunnen ontdekkenMet de dynamic opend ze d'r mond nagenoeg niet meer, wel kauwt ze lekker en ontspant ze d'r hele kaak (en lippen
)
Geen idee waardoor het was... wellicht drukte het andere bitje op bepaalde momenten tegen haar tong of gehemelte (dit deed ze trouwens ook op de KK watertrens).
Ik ben iig erg tevreden met dit bit, en volgens mij Warina ook wel
runningkawa schreef:Of een bustrensje
Hoezo moet je ermee leren rijden?
xtostarlight schreef:Mijne reageert super op een vrij dik dubbelgebroken k&k bit van aurigan. Met van die draaibare ringen. Die heeft een bol tussenstukje.
Trens werkt duidelijk harder in bij haar, ze spert dan heel erg haar mond open, hetzelfde bij een plat tussenstukje of een gewoon bit met bol tussenstukje. Dit is het eerste bit wat ik heb waar ze echt lekker op loopt.
Rosanne_ schreef:uhm wat maakt het uit? paard krijg je met je been naar beneden zonder veel druk te hebben op het bit.