Overtuig mij; Anky pads.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:32

In dat topic zie je duidelijk dat die anky pad veel te ver over de schoft is getrokken, en daarnaast zie je dat hij schuift. (in het begin zie je vooraan nog veel pad, op het einde practies niets meer!)

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:57

Ik zweer bij Ankypads.
Ze schuiven niet, ik vind de kleurtjes leuk, ze zijn mooi dik, hebben een mooie vorm, zien er luxe uit, nemen goed zweet op.

Voor mij niks anders meer Lovers

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:58

Bij mij liggen ze goed, schuiven niet en slijten ook niet...
Volgens mij ligt het toch echt aan het zadel.
Warina heeft namelijk een onmogelijke rug, en toch blijft alles prima liggen... gewoon een kwestie van de pad goed in de kamer trekken en zorgen dat alles goed past... ook je singel! Vaak zie je een singen\l die niet helemaal op de goede plek zit of veel te los Scheve mond

Bij mij op stal staan er een stuk op 20 mensen die met de anky's rijden... en niemand heeft klachten over het verschuiven, ook bij kleine pony's liggen ze muurvast. Lachen
Wel moet ik melden dat bijna iedereen bij dezelfde zadelmaker komt, misschien is hij gewoon heel goed Clown

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:17

Ik vind sommige kleuren van de ankypads erg mooi (maar de meeste niet eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen). Maar het model is bagger..

Qua pasvorm heb ik 100x liever deze van eurostar
Afbeelding
Het is zo'n zelfde pad als de ankypads, maar deze heeft een voorgevormde rug en lusjes.

Ik vind PK door de voorgevormde schoft ook een beter model dan ankypads hebben, maar die kleuren zijn wat minder chique (schreeuwend vaak ook). De prijs is veel lager, maar of ze dan ook minder van kwaliteit zijn weet ik eigenlijk niet.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:24

Geweldige dekjes.

Ik heb er twee thuis liggen en die gebruik ik toch al wel 2 jaar denk ik, maar zien er nog als
nieuw uit, geen slijtplekken, naden die loslaten, of kleurvervaging, niks. Verder nemen ze
ontzettend goed vocht op, en zijn ze lekker zacht en in leuke kleurtjes (ook al is dat eigenlijk
geen goed argument). Ook vind het ik het juist super handig dat er geen lusjes aanzitten,
geen gefriemel elke keer. En ze schuiven bij mij ook niet.

Verder zijn ze wel prijzig ja, maar dat zijn ze ook zeker waard, als je naar de prijs-kwaliteit
verhouding kijkt.

Ik vind ze super!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:45

Ik hoef niet eens overtuigd te worden van Ankypads, ik vind ze niks
Ze zijn veel te dik, waardoor je zadel niet meer correct ligt.
En net zoals je zelf al zegt verschuiven ze ze trekken ze strak.

Geef mij maar simpele dekjes Ja
Kan ik 2 dekjes kopen van 1 anky Ja

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:53

Al die opmerkingen over mensen met verschuiven > dus slechte zadels komen alleen van tevreden mensen Haha!
Waarschijnlijk liggen ze op smalle paarden beter (ik heb met mijn arabiertje nooit last gehad van wegglijden), maar op mijn ronde paard schuift ie na een kwartier helemaal onder het zadel uit. (en daarnaast de bont-effect-plekken)

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:17

Ik vind de Anky pads echt helemaal niets:
-Geen riempjes Zoals hier
heb je ook helemaal niet nodig als je zadel gewoon weg goed ligt en je dekje goed ligt, ik doe van niet 1 dekjes de lusjes vast.
-Geen riempjes En zoals hier
ook niet nodig.
-Persoonlijk ook de kleuren/het algemene
ze hebben basickleuren zoasl, zwart, beige, blauw, bruin e.d en ze hebben de seizoenskleuren.
-Geen vorm
als je ze een aantal keren gebruikt heb of gewassen hebt gaan ze naar de vorm van de rug liggen.
-Soms verschuiven ze gewoon, logisch als er geen bandjes bij hangen.
onzin. zie antwoord 1 + 2
-En soms schuren ze.
als ze goed liggen en je heb voldoende ruimte in de kamer van je kadel zodat je ze daar in kunt trekken heb je er geen last van.
-En er is maar 1 maat van
heb je meer maten nodig dan, deze kan onder vz en dressuurzadel en spring en ze zijn niet overdreven groot.
-En ze kosten ontzettend veel! (En zeker als je de nadelen bekijkt..)
en dat zijn ze zeker waard gezien de kwaliteit, ze blijven mooi ook alwas je ze 100 keer!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:23

marloezzke schreef:
-En er is maar 1 maat van
heb je meer maten nodig dan, deze kan onder vz en dressuurzadel en spring en ze zijn niet overdreven groot.

Ik denk dat er pony/cob/full wordt bedoeld, niet het model (dressuur, vzh/spring)

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:26

nee dat bedoelde ik ook met ze zijn niet overderven groot zodat ze dus ook op een pony staan en ook groot genoeg zijn voor onder een dressuur zadel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:29

Onder het zadel van mijn vriending (Passier Grand Gilbert met lange zweetbladen) past hij anders echt niet, de ankypad is aan beide zijden minstens 4 cm te kort en als je hem echt goed in de kamer wil trekken nog wel meer.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 22-02-07 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:29

Ik heb ook alleen de Eurostar en een paar PK's. Aangezien Donna een flinke schoft heeft, is het denk ik al zonde van mijn tijd om te overwegen een Anky pad aan te schaffen (zou er wel graag een willen proberen, maar dan staat ie waarschijnlijk binnen een week al bij EA)... Ze zouden ook eens zo'n gevormde bovenlijn erin moeten doen... Zou toppie zijn!!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:05

Blijven ze goed liggen op pony's met bijna "geen" schoft?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 17:42

Mare: Die van Eurostar is inderdaad geweldig Ja

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:51

Ik heb bij Anky zo vaak het idee dat je alleen voor het 'Anky' labeltje betaald.

Ik heb 1x zo'n pad gehad, en na 2x ofzo weer verkocht, omdat hij schoof als de ziekte. En ook omdat mijn paard al zijn haren verloor.. (zag er nogal zielig uit).
Het zadel moest toen nog wel opgevuld worden, kan zijn dat het daaraan lag dat het schoof. (het was btw zo'n HH comfort Pad, geen Anky).

En daarbij heb ik helemaal geen geld om 50 eurie aan een kleedje voor onder het zadel te betalen Clown
Véél te duur!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:02

MissEvil schreef:
Ik heb bij Anky zo vaak het idee dat je alleen voor het 'Anky' labeltje betaald.

Ik heb 1x zo'n pad gehad, en na 2x ofzo weer verkocht, omdat hij schoof als de ziekte. En ook omdat mijn paard al zijn haren verloor.. (zag er nogal zielig uit).
Het zadel moest toen nog wel opgevuld worden, kan zijn dat het daaraan lag dat het schoof. (het was btw zo'n HH comfort Pad, geen Anky).

En daarbij heb ik helemaal geen geld om 50 eurie aan een kleedje voor onder het zadel te betalen Clown
Véél te duur!!

Tja of je komt ieder jaar een dekje van 20 á 25 euro. Of je koopt 1 dekje van 50 euro waar je een jaar of 4 meedoet.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:05

Elaine schreef:
MissEvil schreef:

Véél te duur!!

Tja of je komt ieder jaar een dekje van 20 á 25 euro. Of je koopt 1 dekje van 50 euro waar je een jaar of 4 meedoet.

Heb jij aandelen anky of zo? Nagelbijten / Gniffelen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:06

Nors opkijken Vreemde opmerking.

Omdat ik een voorstander ben moet ik maar gelijk aandelen hebben in Anky Dromen

Nee, ik ken gewoon een product wat zijn prijs meer dan waard is en wat goede kwaliteit heeft.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:07

Ik koop zoiezo teveel dekjes Nagelbijten / Gniffelen
Dus als ik 3 keer per jaar een nieuw dekje koop, geef ik daar liever geen €50,- euro aan uit..
En zoiezo, al mijn dekjes waar ik mee ben begonnen, een jaar of 6 geleden, heb ik nog. Allemaal nog in goede staat, niet kapot en goed te gebruiken. En daar staat geen Anky op! Haha!
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding helemaal niet zo kloppen btw.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:08

Wat klopt er niet aan dan?

Ik gebruik mijn Anky-dekjes heel veel, al ruim 4 jaar en er is er nog geen 1 aan vervanging toe.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:12

Elaine schreef:
Nors opkijken Vreemde opmerking.

Omdat ik een voorstander ben moet ik maar gelijk aandelen hebben in Anky Dromen

Nee, ik ken gewoon een product wat zijn prijs meer dan waard is en wat goede kwaliteit heeft.

Zoiets heet een grapje Rolleyes

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:12

Ik (hoor van anderen dan) die ankydekjes/pads hebben, dat de vulling naar beneden zakt, en dat er heel snel strepen opzitten.

Verder vind ik het ook niet zo mooi. Maar dat is eigen mening Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:13

Maar als Anky op de beurs komt, zeker in beleggen, dan kan je er nog aan verdienen ook. Haha! Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 18:39

Elaine: Mijn dekjes (goedkope,merkloze,merken,alles die ik heb)
Gaan ook zo lang mee hoor! Je moet maar juist weten wat kwaliteit is Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:42

Ik rijdt met niks anders meer dan Pads. En dan het liefst die van Anky, pasvorm is geweldig, maat altijd goed, voor zowel mijn paard van 1.65 als mijn pony van 1.63. Je hebt alle kleuren, dus voor ieder wat wils. Schuiven niet, schuren niet. Ademen goed, en zijn snel droog. Kortom helemaal geweldig. Bovendien is de kwaliteit ook super! Haha! En de prijs, tsja, er staat Anky op hea..