Op mijn eerste pony lag een merkloos springzadeltje. Mijn vader had het goedkoop kunnen overnemen van een collega bij hem op het werk. Het zadel lag prima maar was echt knoerhard. Maar als kind besteed je daar niet zo veel aandacht aan Ik heb doorgereden tot alle vulling uit de zitting was. Daarna kreeg ik een vhd Henri de Rivel. Helaas paste deze niet op mijn huidige paard. Voor hem kocht ik een Kieffer Garmisch. Maar ook deze paste bij nader inzien niet. Nu rijd ik met een Schumacher.
Op mijn eerste ponietje lag een merkloos VZ zadel, wel splinternieuw
Edit: ik lieg! Eerst had ik een voor-oorlogs dressuurzadeltje, maar daar heb ik niet langer dan een week mee gereden. Daar waar de beugelriemen vastzitten zaten hele bulten, met als gevolg dat ik grote blauwe plekken had aan de binnenkant van m'n bovenbenen.
Bij mijn pony kreeg ik een nieuw zadel maar die was merkloos en hij lag helemaal niet goed terwijl die wel helemaal nieuw was. Daar heb ik haar 1x mee gelongeerd, en sinds dien rij ik nu met een wintec dressuur maar binnekort ga ik over naar een ander zadel weet alleen nog niet welk merk.
mijn 1e zadel was voor een shetlander een soort pannenkoekzadel dacht ik, heb geen idee bij mijn 2e pony heb ik zadelmaker Fugers laten komen en een wintec(weet niet meer welke) gekocht Ik ben nu weer aan het sparen voor een wintec voor m'n nieuwe paard
ik had een vrij nieuw zadel erbij gekregen van EXPERT maar helaas pastte die niet meer na een tijdje trainen... Nu een oud lelijk zadel wat knoert hard zit haha;) maar binnekort komt daar verandering in:)
kitty_gomez
Geplaatst: 01-03-07 21:00
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Op mijn eerste pony lag eerst een merkloos waardeloos vzh zadeltje, hebben we snel vervangen door een wintec. Na 2 jaar heb ik die ook weer moeten vervangen door een Kieffer. Deze heb ik weer vervangen door een Lemetex en nu heb ik een passier dressuur op maat gemaakt, tot nu toe de fijnste van allemaal.
Het eerste zadel kocht ik voor mijn pony toen ik zelf 11 was (jaja, zelf betaald, ouders hadden voorgeschoten) en dit was een County Competitor. Daarna kwam voor mijn E-pony toen ik 15 was een Passier Grand Gilbert. Op mijn huidige paard heb ik sinds ik hem heb (2 jaar) een Prestige Top Dressage, hij pastte mijn passier helaas niet!
het eerste zadel wat ik kocht was een dressuur euroriding diamant. nadat mijn zadel na een half jaar werd gestolen heb ik weer een nieuw zadel moeten aanschaffen en ook dat werd weer een euroriding diamant dressuur.
Bij mijn eerste pony reed ik op een goedkoop merkloos veelzijdigheid zadel. Lag super en zat heerlijk.
Bij het paard wat ik daarna heb gekocht, ben ik gaan rijden op een oude KN die we nog hadden liggen. Deze was van een vriendin en die mochten we lenen.
Voor mijn eerste pony had ik een sommer vzh, die heb ik nu +/- 16 jaar later nog liggen. Als ik hem verkoop krijg ik er niks voor, maar ik kan hem wel oplaten vullen en weer gebruiken.
Ik heb net mijn eerste eigen pony. Ik heb daar een merkloos, kunststof dressuurzadel opliggen. Die was normaal 540 oid. maar kreeg em voor €150,-+singel en dekje. Was nieuw gerij. Dus niet zo duur Hoofdstel was echter wel een stuk duurder maar die heb ik bij de pony gekregen. €99,50,-
ik had bij mijn eerste pony geen zadel dat deed ik altijd zonder zadel... bij de pony er na heb ik een thorrowgood/maxam veelzeidig hekregen. en daar rijd ik nu nog mee. ik kan niet meer op een andere rijden... maar het zadel is inmiddels best op leeftijd dus ik moet nu toch maar is aan andere zadels gaan wennen...