Sjuimpje schreef:Jij bent er toch ook aan begonnen ondanks de waarschuwingen van meerderen mensen?
Ja, maar toen waren de verhalen van scheve bomen etc niet zo extreem in de omloop als nu.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef:Jij bent er toch ook aan begonnen ondanks de waarschuwingen van meerderen mensen?
sronnie schreef:Libiris schreef:Ik heb ook een hulsebos en ben zeer tevreden ook over de service, het zadel heb ik ondertussen 5 jaar.
Helaas had ik een paar weken de pech dat mijn zadel begon te kraken, er bleek een scheur in de boom te zitten...binnen 2 weken gratis vervangen en weer komen brengen tevens laten vullen......ook een vervangzadel gekregen.
kortom ik ben echt tevreden en het zadel ligt geweldig en het zit ook ozo heerlijk.....
Een boom hoort niet zo maar te breken![]()
Dat is geen pech dat heet een slechte boom als dat zomaar gebeurd.
Libiris schreef:
ten eerste is hij niet gebroken geweest, maar er zat een scheurtje dat bij een "nagel" is begonnen...
verder heb ik deze klacht verder van niemand anders gehoord die ik ken die een hulsebos zadel heeft.....
Odin schreef:Libiris schreef:
ten eerste is hij niet gebroken geweest, maar er zat een scheurtje dat bij een "nagel" is begonnen...
verder heb ik deze klacht verder van niemand anders gehoord die ik ken die een hulsebos zadel heeft.....
Nou, hier een exact hetzelfde verhaal met een Hulsebos Ultimate (D of II weet ik niet uit mijn hoofd) dressuurzadel. Een maand of 2 geleden begon mijn zadel van de ene op de andere dag enorm te kraken. Ik ben toen de maandag erop gelijk naar Hulsebos gereden (1 1/2 uur rijden bij mij vandaan) en er werd mij door Hulsebos Jr. verteld dat ik een scheurtje in de boom had, veroorzaakt door een nagel die was losgeraakt, hoogstwaarschijnlijk doordat er te veel druk op de voorste singelstoot is gekomen door een rare beweging of bok van mijn paard.
De garantietermijn van 5 jaar was verstreken (ik heb mijn zadel in april 2001 gekocht) maar ik kon een nieuwe boom krijgen voor 100 euro in plaats van 250 euro. Mijn zadel zou eind van die week klaar zijn, ik kreeg geen leenzadel mee maar voor die paar dagen vond ik het niet zo'n probleem om even geen zadel te hebben.
Helaas duurde het nog tot de maandag erop voor ik mijn zadel terug had (ik moest hem weer gaan ophalen, terwijl mij gezegd werd dat het zadel meegenomen zou worden door een zadelmaker die bij mij in de buurt moest zijn) en gelukkig is het kraken weg en ligt mijn zadel weer als vanouds.
Ik vind op zich de service van Hulsebos prima, alhoewel ik nu wel een beetje baal dat ik lees dat bij een vergelijkbaar geval de boom gratis vervangen is en het zadel gehaald en gebracht is. Verder heb ik in de bijna 6 jaar dat ik het zadel heb geen ellende meegemaakt (het zadel ligt nu op het tweede paard sinds ik het gekocht heb). Ik heb wel hele slechte ervaringen met een zadelpasservice van een ruitersportzaak, waar ik een tweedehands KN kocht voor mijn vorige paard. Dit zadel bleek gewoon enorm scheef te zijn, hetgeen helaas pas werd opgemerkt toen mijn paard al rugklachten had.
eefangel schreef:Zowel het zadel van mijn zus, als die van mij heeft een gebroken boom. Mr Hulsebos had een soortgelijke verklaring als hierboven ook beschreven staat, en hij heeft de zadels meegenomen voor reparatie. Volgende week worden de zadels weer afgeleverd waar ze ook zijn opgehaald. Beide bomen zijn gratis vervangen omdat de zadels nog geen 5jaar oud zijn. Er worden alleen rijkosten gerekend! Ik vind het tot nu toe prima service. En inderdaad: bij elk merk zadels heb je gevallen dat het zadel niet goed ligt waardoor rugklachten ontstaan, en service die tegenvalt. Geen mens is perfect, en kan perfect werk afleveren!
#Ymke# schreef:Maar het is toch raar dat die bomen ineens breken? Het lijkt mij dat een zadel 15 jaar mee moet gaan zonder dat de boom raar gaat doen (dat is immers de basis van een zadel. Dat het een keer voorkomt dat een boom breekt hoor je bij andere merken ook, maar dat is echt iets van een foutje (maandagmodel), of een oud zadel. Nu in dit topic zijn al 3/4 mensen met een gebroken boom, binnen 5 jaar!! Voor dat geld vind ik dat echt niet kunnen
Libiris schreef:
mijn zadel was volgens mij nog net geen 5 jaar oud, dus vandaar dat het kosteloos was........ik heb dus wel een leenzadel meegekregen en ze kwamen het zadel ook weer brengen....Maar volgens mij mag je nog niet klagen over de service, omdat dit gebeurden naar 5 jaar kreeg je het toch nog gemaakt voor een leuke prijs.....
Odin schreef:#Ymke# schreef:Maar het is toch raar dat die bomen ineens breken? Het lijkt mij dat een zadel 15 jaar mee moet gaan zonder dat de boom raar gaat doen (dat is immers de basis van een zadel. Dat het een keer voorkomt dat een boom breekt hoor je bij andere merken ook, maar dat is echt iets van een foutje (maandagmodel), of een oud zadel. Nu in dit topic zijn al 3/4 mensen met een gebroken boom, binnen 5 jaar!! Voor dat geld vind ik dat echt niet kunnen
Mijn boom was niet gebroken, maar er zat een scheurtje in.
De reden waardoor het scheurtje ontstaan is, is voor mij duidelijk en helder uitgelegd.
#Ymke# schreef:
Ik had het ook niet over jou,
MISTRAL94 schreef:eefangel schreef:Zowel het zadel van mijn zus, als die van mij heeft een gebroken boom. Mr Hulsebos had een soortgelijke verklaring als hierboven ook beschreven staat, en hij heeft de zadels meegenomen voor reparatie. Volgende week worden de zadels weer afgeleverd waar ze ook zijn opgehaald. Beide bomen zijn gratis vervangen omdat de zadels nog geen 5jaar oud zijn. Er worden alleen rijkosten gerekend! Ik vind het tot nu toe prima service. En inderdaad: bij elk merk zadels heb je gevallen dat het zadel niet goed ligt waardoor rugklachten ontstaan, en service die tegenvalt. Geen mens is perfect, en kan perfect werk afleveren!
Daar ben ik het niet geheel mee eens, mijn zadelmaker zorgt wel degelijk voor perfect passende zadels. Alle zadels wat hij besteld haalt hij ook eerst open om te controleren of het zadel goed en niet scheef is. Zijn ze dat wel gaan ze zonder pardon terug en dan krijgen de winkels als divoza ed ze![]()
Hulsebos zou ik zelf nooit en te nimmer kiezen na alle verhalen hier op bokt. Er zijn teveel mensen die slechte ervaringen hebben. Ik zou eht risico niet nemen maar goed ik heb makkelijk praten ik heb een zeer goede zadelmaker die overigens ook geen reclame voor zichzelf maakt want de mond tot mond reclame is de beste reclame
integra123 schreef:Er zijn positieve en negatieve verhalen over Hulsebos, zoals over ieder merk. Dat zal je altijd blijven houden, want meningen verschillen nu eenmaal. Ik ben in ieder geval erg tevreden over mijn nieuwe Hulsebos (UltII) en wat mensen die ik ken zijn ook supertevreden over hun hulseboszadel.
Succes met je passier zadel, en als je besluit om voor een hulsebos te gaan zou ik je niet al te veel laten beinvloeden door de negatieve verhalen hier, er zijn genoeg mensen die wel tevreden zijn n als iedereen echt zo negatief is waarom is Hulsebos dan nog niet failliet? Ze hebben nog steeds 8 - 10 weken levertijd, dus zullen ze er nog steeds wel veel maken.
eefangel schreef:Nou ik heb goede ervaringen met Hulsebos, en heb ook via mond tot mond reclame over ze te horen gekregen, en ik geef die reclame weer door, want ik ben helemaal tevreden over zeMaar dat is natuurlijk persoonlijk.