cindysponys schreef:Je overtuigd mij echt niet om met peesbeschermers te gaan rijden, door te zeggen dat bekende ruiters dit doen. Las ergens dat je hoofd ook niet superheet wordt onder een cap, dus met de pezen zal het ook wel meevallen. Ten eerste heeft mijn cap luchtgaten en peesbeschermers niet. Ten tweede levert mijn hoofd niet zo'n zware lichamelijke arbeid tijdens het rijden, en paardenbenen wel. Laat twee mensen een gigantisch warm thermopak aantrekken. Laat de ene fietsen, en de andere achteropzitten. Wedden dat de voorste het stikheet krijgt (bewegende, vergelijkbaar met paardenbeen) en degene achterop niet?
xxappiexx: hoe kun je zien dat de pezen bij jouw paard niet warm worden dan? Het lijkt me best wel handig als ze een of ander apparaatje uitvinden waarmee je de temperatuur van de pezen van je paard op kan meten/kan voelen. Alleen een beetje onmogelijk, denk ik.
Er is wel degelijk bescherming met luchtgaatjes, die het been koeler houden tijdens de inspanning.
De veredus Piaffe!! En ze hebben ze ook van Norton en HH maar koop dan liever de Veredus.