Peesbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyron

Re: Peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:18

cindysponys schreef:
Je overtuigd mij echt niet om met peesbeschermers te gaan rijden, door te zeggen dat bekende ruiters dit doen. Las ergens dat je hoofd ook niet superheet wordt onder een cap, dus met de pezen zal het ook wel meevallen. Ten eerste heeft mijn cap luchtgaten en peesbeschermers niet. Ten tweede levert mijn hoofd niet zo'n zware lichamelijke arbeid tijdens het rijden, en paardenbenen wel. Laat twee mensen een gigantisch warm thermopak aantrekken. Laat de ene fietsen, en de andere achteropzitten. Wedden dat de voorste het stikheet krijgt (bewegende, vergelijkbaar met paardenbeen) en degene achterop niet?

xxappiexx: hoe kun je zien dat de pezen bij jouw paard niet warm worden dan? Het lijkt me best wel handig als ze een of ander apparaatje uitvinden waarmee je de temperatuur van de pezen van je paard op kan meten/kan voelen. Alleen een beetje onmogelijk, denk ik.

Er is wel degelijk bescherming met luchtgaatjes, die het been koeler houden tijdens de inspanning.
De veredus Piaffe!! En ze hebben ze ook van Norton en HH maar koop dan liever de Veredus.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:08

bescherming van de pees tegen klappen van buiten af voor bijvoorbeeld bij springen dat de klap iets minder hard aankomt... (?)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:17

Marliesje schreef:
Hoe kunnen pezen nu in godsnaam zwakker worden van bescherming met een peesbeschermer?
Ik snap niet hoe mensen zich dat voorstellen, en hoe sterk een pees ook kan worden door training, tegen een klap met een ijzer is ook een sterke pees niet bestand.

Wat betreft het warm worden, als ik klaar ben na het rijden is mijn paard heter onder het zadel dan onder zijn peesbeschermers. Zou ik kan voortaan ook maar zonder zadel/zadeldakje gaan rijden?
ja idd.. misschien rijdt ik volgende keer ook wel zonder cap, anders krijg ik het veel te warm aan mijn hoofd