Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:maar leg dan eens uit hoe ze daarmee zouden moeten spelen,en waarom moeten ze ermee spelen?
als afleiding ofzo?
Xox schreef:Die ketting bitten zie je wel vaker. Er zijn wel bitten die erger zijn. In goede ervaren handen zie ik het probleem niet. Geen bit is te scherp maar de handen van een ruiter zijn scherp.
Heb ook met hengsten gewerkt en gebruikte ook wel eens een hengstenketting over de tong. Niet alle hengsten zijn even lief en dan moet je nou eenmaal denken aan de veiligheid van jezelf, het paard en de mensen/ paarden om je heen. Mensen die echt ervaring hebben met hengsten die weten dat.
boaz1 schreef:ik heb ook een hengst
hij kan knapvervelend zijn
maar t laatste wat ik zal doen is een kettingbit in zijn mond doen
Myfairytale schreef:Xox schreef:Die ketting bitten zie je wel vaker. Er zijn wel bitten die erger zijn. In goede ervaren handen zie ik het probleem niet. Geen bit is te scherp maar de handen van een ruiter zijn scherp.
Heb ook met hengsten gewerkt en gebruikte ook wel eens een hengstenketting over de tong. Niet alle hengsten zijn even lief en dan moet je nou eenmaal denken aan de veiligheid van jezelf, het paard en de mensen/ paarden om je heen. Mensen die echt ervaring hebben met hengsten die weten dat.
Wat grappig, ik heb ook genoeg ervaringen met hengsten en ik heb die problemen niet.
Dus laatste zin uit de quote slaat nergens op.
Edit: verduidelijkt.
Margreet schreef:Jonge hengsten hebben meestal ook nog niet gedekt en minder hormonen...Scheelt nogal hoor.
Myfairytale schreef:Xox schreef:
Wat grappig, ik heb ook genoeg ervaringen met hengsten en ik heb die problemen niet.
Dus laatste zin uit de quote slaat nergens op.
Edit: verduidelijkt.
Er staat ook niet dat dat bij elke hengst nodig isMaar er zijn er wat bij waarbij het wel nodig is. Helaas. maar veiligheid staat voorop.
fransje23 schreef:Margreet schreef:Jonge hengsten hebben meestal ook nog niet gedekt en minder hormonen...Scheelt nogal hoor.
Inderdaad, ga het nu eens proberen met een dekhengst die door heeft dat hij zo mag gaan dekken! Ook daar zitten nog redelijk brave bij maar ook types die echt bijna niet te houden zijn.