Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:44

Sjaa..bij ons gaat dat niet op.
Duur paard --> goed / en evt. duur zadel
Goedkoop paard --> goed / en evt. duur zadel

Een zadel moet goed zitten..en ja als ik daar 500 -800 euro voor neer moet tellen, so be it.

Ik heb voor een kiboe ook goede zadels geregeld, die hadden wel een beetje de instelling dat het wel kon met deze zadels (goedkoop) voor een Fjord en een Haf. Die hebben nu beide ook een goed passend wintec zadel erop liggen (wintec 500).

Sja..ik weet niet of het uitmaakt, zie hier genoeg 'goedkopere' paarden rondlopen met een mooi zadeltje.
En daarnaast, duur is niet altijd beter.
Ik ben fan van Wintec (daar kan ik ondanks mijn rug problemen) heeeeerlijk op rijden, maar het zijn geen uberdure zadels. Je weet dat ze gewoon afschrijvingstermijn hebben van ongeveer 10 jaar, dat is het enige waar je rekening mee moet houden. Maar dat vind ik geen drama, houdt mijn zadels altijd goed bij.

Mocht een paard geen Wintec passen, dan krijgt hij gewoon een ander goed passend, desnoods op maat gemaakt zadel. Ik ben geen lichtgewicht, dus een zadel moet gewoon perfect zitten naar mijn mening.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:46

Bij mij klopt het dus niet:
Paard kostte niks bijna €2200 gulden inclusief alles.
Mijn western zadel kostte me €4500 gulden....

Andersom wereldje dus

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:53

Elcamino, heb je het over guldens of euro's?

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:59

Mijn zadels zijn bijna duurder dan de paarden zelf, ik vind dat elk paard een goed passend zadel verdiend. Maar de dure paarden die op handelstallen staan hebben vaak ook niet eht beste van het beste hoor. Mijn zadels zijn helemaal aangepast op de paarden, vaak worden die zadels op elk willekeurig paard gelegd!

Anoniem

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:02

ik denk dat t aan t geld ligt wat de mensen hebben... de meeste mensen met een duur paard hebben ook een duur zadel omdat ze dit kunnen betalen.. mensen met een goedkoop paard hebben een goedkoop zadel omdat ze niet meer geld hebben..

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:10

Mijn paard kosste 4750 gulden en mijn zadel 900 gulden (ik betaalde 40% minder omdat ik bij 1 van de Hypo winkels werkte Tong uitsteken ) Ik had eerst een Kieffer Aachen van 1100 gulden geprobeerd maar die pastte niet, scheelde toch weer 600 gulden Knipoog Haha!
Maar ik deel de mening van veel van jullie, zadel moet gewoon goed liggen of het nou een goedkoop merkloos zadel op een duur paard is of een duur Anky zadel op een goedkoop paard Rolleyes
Het is het behoud van de paardenrug dus het zou mij een worst wezen dat ik nu (al 9 jaar) op een simpel Global zadel rijd, Miro loopt er lekker mee en het zit ook redelijk.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:11

Debo schreef:
ik denk dat t aan t geld ligt wat de mensen hebben... de meeste mensen met een duur paard hebben ook een duur zadel omdat ze dit kunnen betalen.. mensen met een goedkoop paard hebben een goedkoop zadel omdat ze niet meer geld hebben..



Ik denk eerder dat het aan de prioriteiten ligt. De 1 koop liever dekjes of kleren voor zichzelf terwijl een ander spaart voor een goed passend zadel. Ik heb het ook niet ruim maar ik heb toch voor beide paarden een aangepast zadel Knipoog

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:55

#Ymke# schreef:
Skitter schreef:

Toch had ik tig dekjes en beenbescherming genoeg, later ook een luxere hoofdstel, allemaal zelf betaald. Nieuwe luxe zadel kon ik helaas echt niet betalen.



Sorry dat ik hierop inhaak, maar dat vind ik dus raar. Waarom wel tig dekjes en beenbeschermers (ze kunnen er toch maar 1 tegelijk op/om?) en geen goed/luxe zadel?

Kijk, ik heb nu ook geen duur zadel, sterker nog, ik heb nog nooit zo'n goedkoop zadel gehad. Maar dit zadel ligt en past perfect en ik kan er ook nog een fijn opzitten. Stel dat ik toch een duurder zadel had moeten kopen omdat deze niet paste zouden die dekjes/beenbeschermers echt moeten wijken (zegt die-hard setjesfan Haha! )


Mijn zadel paste hoor Knipoog Het liefst had ik een dressuurzadel, maar deze lag echt perfect op mijn haflinger. Daarbij, een dekje is een keer 20-30 euro, beenbescherming net zo. Sparen voor een zadel van 2000 euro? Nee, dat zat er niet in. Het was ook niet belangrijk, ik kon er goed op zitten en hij lag echt goed..

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:06

MISTRAL94 schreef:
Ik denk eerder dat het aan de prioriteiten ligt. De 1 koop liever dekjes of kleren voor zichzelf terwijl een ander spaart voor een goed passend zadel. Ik heb het ook niet ruim maar ik heb toch voor beide paarden een aangepast zadel Knipoog


maar ook voor niet al te veel geld koop je een goed zadel

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:59

Tja daar zijn de meningen over verdeeld Knipoog
Ik ben namelijk van mening dat een zadelmaker het aan moet passen wil het helemaal goed liggen! Dan zit je dus ook alweer in een andere prijsklasse met het aanpassen erbij gerekend.
Maar goed dat is weer een hele andere discussie!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:55

ALs het maar past is mijn mening, kan dan duur of goedkoop zijn. Haha!

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:57

Mijn paard heeft ook redelijk wat gekost, en ik heb ook een niet OVERDREVEN duur zadel. Zeg maar niet duur. Voor mij maakt de prijs niets uit alleen de KWALITEIT. Dus ben ik blij dat ik een winkel gevonden heb met KWALITEIT zadels voor een niet EXTREME prijs... Verder ga ik mee met roosje84

Odetje92

Berichten: 2683
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:59

Ik ga niet voor mn verzorgtrekpaard afgedankte en goedkope spullen kopen:P
Sommigen vinden het maar 'dom' dat zown dikke knol dure spullen soms moet hebben.
Maar ik vind kwaliteit belangrijk, en vooral bij haar want dingen zonder kwaliteit maakt
ze zo stuk. Dan geef ik maar wat meer geld uit aan kwaliteit hoor;)

WowAmigo
Berichten: 4820
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:03

Mijn 2 nieuwe zadels waren exact even duur als mijn paard...

Ik koop alleen goede merkzadels, die blijven redelijk waardevast en gaan lang mee, met een duur paard is dat nogal eens afwachten. Mijn paard kostte nog geen 3000 euro, meer geld wilde ik toen ook niet uitgeven voor een paard. Inmiddels heb ik meer geld gespaard en zou ik voor een volgend paard wel meer kunnen en willen besteden. Maar dat is hopelijk nog lang niet aan de orde!

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:07

@odetje; tuurlijk verdient een trekpaard ook goede spullen Lachen

maar wat ik nog wel even wil zeggen; zie je het voor je? een dure/chique dekhengst met een winteczadeltje?? ahum.....

Odetje92

Berichten: 2683
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:09

Casca schreef:
@odetje; tuurlijk verdient een trekpaard ook goede spullen Lachen

maar wat ik nog wel even wil zeggen; zie je het voor je? een dure/chique dekhengst met een winteczadeltje?? ahum.....


Haha daar heb je gelijk in, maar opzich kan het toch wel;)
Mijn Odette heeft ook geen trekpaard spul omdat ze een trekpaard is:P

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:12

[edit!!] oeps, ik had verkeerd je berichtje gelezen Lachen

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:45

Mijn paard kostte niet heel veel meer dan mijn zadel. Ik wilde per se een goed, passend zadel en ja dat zadel was nou eenmaal duur Haha!

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:15

Casca schreef:
@odetje; tuurlijk verdient een trekpaard ook goede spullen Lachen

maar wat ik nog wel even wil zeggen; zie je het voor je? een dure/chique dekhengst met een winteczadeltje?? ahum.....

Zolang die past waarom niet? Sorry maar ik krijg nogal de schijt van deze topics. Het is niet omdat een zadel duur is dat die kwalititief zijn. Of dat een zadel goedkoop is dat die niet kwalititief is.

Tuurlijk heb je meer "kans" op een goed zadel voor een hoge prijs, maar je kan even goed in de maling genomen worden, en ja dan nog een zadelmerk met een goede naam, heeft daarmee niet altijd supersuper goede zadels. (en omgekeerd)

Voor mij geld de prijs echt helemaal niet! zolang het zadel past, ik er goed in zit, het paard er geen last van heeft, en er geen rare dingen aan zijn (roest,spijkers,hout,..) kan het best kwalititief zijn! Ookal betaalde je er 'maar' 150 euro voor..

LiinDseyy

Berichten: 1205
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Milheeze!!

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:18

heb helemaal geen duur paard ( heeft zo zijn redenen ) er ligt nu nog geen duur zadel op maar die gaat er zeker wel komen...

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:23

ik vind het wel jammer dat er zo denigrerend word gedaan over wintec,het zijn prima zadels.

passen is het sleutelwoord,een goedkoop zadel is duur als het niet past,en een duur zadel wat niet past is nog duurder Haha!

duur staat niet altijd garant voor super kwaliteit(okee de meeste goede merken wel,maar staar je er niet blind op)

wat je voor je paard aan spullen hebt is je eigen keus,alleen moet je een ander niet gaan aankijken op het merk wat hij of zij gebruikt.
als een zadel goed aangepast word door een ervaren iemand is het imo goed,of het nou een wintec of een passier is.

Cassia

Berichten: 1727
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:30

Hier is dat zeker zo Bloos! . Niet bij mij maar in de omgeving.
Ik was 'ns een hoofstel aan het uitzoeken en ik vond een cob maar ik heb normaal full nodig en ik zei of het zou passen op een Haflinger, en ze vroeg waarom ik zoiets duur voor een Haflinger zou kopen Verward .....

xJurdyWonanx

Berichten: 4056
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:46

Mijn vorige pony had ook een zadel dat duurder was dan hij zelf.
Verder had hij gewoon HH dekens, simpele dekjes, br/hh kappen enz. En gewoon leuke redelijke hoofdstellen.

Nu mijn nieuwe paard, heeft nu een compleet kiefferzadel. Kiefferhoofdstel, br kappen, br,scapa dekjes. Maar ook gwoon andere dekjes en HH dekens.

Ik vind dat je hoofdstel en zadel wel degelijk moeten zijn, en passen.
Ik vind kieffer duur genoeg, tenminste, dat is voor ons echt duur genoeg al die spullen. We zijn maar een gewoon gezinnetje, en naast mij heb ik nog 3 zussen/zusje. Dusja.

Maar meestal is het wel, duur paard --> dure spullen en andersom.

Maar qua dekjes, halsters enz kijk ik gewoon wat ik het leukste vind, kan zijn dat het 10 euro kost, kan ook zijn dat het 100 euro kost bijv.

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:49

Snoevie schreef:
ik vind het wel jammer dat er zo denigrerend word gedaan over wintec,het zijn prima zadels.

passen is het sleutelwoord,een goedkoop zadel is duur als het niet past,en een duur zadel wat niet past is nog duurder Haha!

duur staat niet altijd garant voor super kwaliteit(okee de meeste goede merken wel,maar staar je er niet blind op)

wat je voor je paard aan spullen hebt is je eigen keus,alleen moet je een ander niet gaan aankijken op het merk wat hij of zij gebruikt.
als een zadel goed aangepast word door een ervaren iemand is het imo goed,of het nou een wintec of een passier is.

Ben het helemaal met je eens. Het gaat er precies om: Duur,duurder,Duurst Rolleyes Echt belachelijk

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:59

SOET schreef:
Snoevie schreef:
ik vind het wel jammer dat er zo denigrerend word gedaan over wintec,het zijn prima zadels.

passen is het sleutelwoord,een goedkoop zadel is duur als het niet past,en een duur zadel wat niet past is nog duurder Haha!

duur staat niet altijd garant voor super kwaliteit(okee de meeste goede merken wel,maar staar je er niet blind op)

wat je voor je paard aan spullen hebt is je eigen keus,alleen moet je een ander niet gaan aankijken op het merk wat hij of zij gebruikt.
als een zadel goed aangepast word door een ervaren iemand is het imo goed,of het nou een wintec of een passier is.

Ben het helemaal met je eens. Het gaat er precies om: Duur,duurder,Duurst Rolleyes Echt belachelijk


Het gaat mij écht niet om duur hoor, en dat zal voor meer mensen hier gelden.
Ik ga alleen wel voor kwaliteit.
En dan spaar ik liever even door voor een goed zadel.
Niks mis met goedkopere merken, want zoals eerder gezegd een duur zadel dat niet past is nog altijd duurder dan een goedkoper zadel dat wel goed ligt en lekker zit