[WN] Horen nieuwe zadels te schuiven ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Horen nieuwe zadels te schuiven ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:31

En ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op de mijns inziens tegenstrijdige meldingen van zadelmaker a. en zadelmaker b. Terwijl ook zadelmaker b. inmiddels online is geweest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 12:32

Die zijn in conclaaf hoe ze zich hieruit gaan redden zonder aan geloofwaardigheid te verliezen Knipoog

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:39

En dat is veel werk want dan moeten ze ook eerst even alle andere topics doorworstelen om te kijken wat ze wel en niet kunnen zeggen zonder gezichtsverlies Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:57

Louis, je profileert jezelf als de 'koning' van de Nederlandse custom zadelmakers, gedraag je dan ook nu koninklijk, en grootmoedig. Ik zou wel het volgende voorstel aan jou (en aan Francis) willen doen:

Louis, zeg nou eens heel simpel:

"OK, dit zadel is vakwerk, en het past, daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
Máár: het paard heeft er hinder van, en de eigenaar van paard en zadel wil het daarom niet gebruiken. Ik accepteer, als goede zadelmaker en good businessman, dat het paard 'beslist' en dat de klant koning is
(ook al vind ik het in mijn hart gez*ik)

Ik bied aan te bemiddelen in de verkoop van het zadel, d.w.z., ik zet het op mijn site, als ik een potentiele klant heb die een zelfde boom nodig heeft op z'n paard dan vestig ik zijn of haar aandacht op dit zadel, en doe, kortom, mijn uiterste best het zadel voor je te verkopen. We spreken een minimale verkoopprijs af, en een maximale verkooptermijn, en stellen die eventueel bij als het tegenvalt.

En weet je wat, omdat ik niet zo'n beroerde kerel ben, delen we het verschil in verlies in prijs. Maw, stel dat ik dit zadel voor jou voor 2000 euro kan verkopen (omdat het 'gebruikt' is) neem ik 150 euro verlies op me, zodat het jou ook maar 150 euro verlies kost.

Deal?"

Wedden dat heel bokt en heel westernrijdend Nederland je roemt?

(En ga mij nou niet vertellen dat je dat niet zou kunnen doen, omdat je dan een half jaar lang droog brood zou moeten eten...Dan is er iets mis met je bedrijfsvoering, als 150 euro het verschil moet uitmaken)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:59

tesss schreef:
Ik ben behoorlijk geschrokken van dit topic en ik zit me eigenlijk te verwonderen over het feit dat er nog geen slotje op zit Bloos

Waarom tesss, verwonder jij je erover dat op dit topic nog geen slotje zit?
Zadelmakers en kopers, en andere met een mening over zadels e.d. doen mee, en natuurlijk kan het dan ook gebeuren dat er mensen zijn die elkaar treffen uit het verleden, en dit zowel met goede als slechten ervaringen. Persoonlijk denk ik dat er hier één zadelmaker is, die met verwijten zich geroepen heeft gevoeld een topic over dit onderwerp te openen, en daarbij heel krabbend aan de korst te werk is gegaan.
Dat je dan tegen gas kan verwachten, nota bene uit de markt waarvan je het zelf moet hebben, ja, dat was te verwachten, toch.
Of zijn zadelmakers in jou ogen een soort van heiligen die je geen weerwoord mag geven?
Ik prijs mijn product wat ik lever ook aan, maar als iemand er niet voor kiest om met mijn bedrijf in zee te gaan, zal ik nooit de andere potentiële offerte aanvragers, potentiële andere zadel kopers het gevoel geven dat deze mijn voor de kat ze viool hebben laten komen, omdat deze mijn product uiteindelijk niet nemen, of toch niet voor mijn zadel kiezen.
Ik heb nu contact met een Duitse zadel maker die al drie maal bij mijn geweest is, op mijn verzoek, en de vierde keer kwam hij uit zich zelf, een bakkie doen, omdat hij in de buurt was.
Ondanks ik nog geen zadel bij hem gekocht heb, heb ik niet aan hem kunnen proeven dat hij het maar lastig vindt, om steeds weer onverrichte zaken naar huis te gaan.
Hij denk dit misschien wel, doe ik ook, maar uitspreken, nee. In een markt waar mond op mond reclame hoogtij viert, gooi je dan met een verkeerde manier, met je visite kaartje BV.
Ik heb ook klanten gehad, waarvan ik echt vond, dat het spel niet eerlijk gespeeld werd, maar hul mijn dan in zwijgen en vertouw erop dat andere die mijn kennen, wel beter weten.
How the fiets is Blaze, om je zo in de kaart te laten kijken om vervolgens bij elke gelegenheid dat je schrijft, weer een sneer te maken naar hem, terwijl inderdaad iedereen weet dat hij en San op hun met eigen aangebracht zilverwerk op het Italiaanse zadel, binnen het Nederlandse zeer verdienstelijk aanwezig is. Ik kijk dus met verwondering, zakelijk gezien dan, hoe iemand zijn eigen kop in een strop hangt, en vraag mijn af How the fiets is hij eigelijk, zich zo te kunnen permitteren op een openbaar forum.
Marketting technisch gesproken zou je kunnen spreken, en dit is niet alleen western logica, neem dat maar van mijn aan, domme fouten gemaakt worden.
Besef zolang dit topic open is, de fouten recht gezet kunnen worden, en als deze op slot zou gaan, logies als het is, een leven gaat leiden in deze kleine op dit gebied kwetsbare westernwereld.

Het rinkelen waren mijn kopje en schoteltjes trouwens, niet Blaze zijn sporen. Clown Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:59

OK dan!
Zou een mooie oplossing voor beide partijen kunnen zijn.
Thumbs up voor Ibbel.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:13

Citaat:
Waarom tesss, verwonder jij je erover dat op dit topic nog geen slotje zit?
...
Of zijn zadelmakers in jou ogen een soort van heiligen die je geen weerwoord mag geven?

Heel simpel, in mijn ogen wordt hier een persoonlijke vete uitgevochten waar nu meerdere bokkers zich mee bemoeien (waaronder ik zelf).
Uiteraard moet het mogelijk zijn om weerwoord te kunnen geven.
Persoonlijk vind ik dat iets dergelijks niet op een openbaar forum uitgepraat moet worden, maar dan dat onderling moet gebeuren. Het maakt in dit geval niet uit wie daarmee begonnen is.

Citaat:
Marketing technisch gesproken zou je kunnen spreken, en dit is niet alleen western logica, neem dat maar van mijn aan, domme fouten gemaakt worden

Dit is marketing technisch idd niet handig, dat ben ik met je eens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:17

@Ibbel: op zich een mooi voorstel, maar Francis schiet hier niet veel mee op, want er staat nergens dat Louis het zadel overneemt als er geen koper komt.
Zij kan dus tot in lengte van dagen met een zadel blijven zitten waar ze niet op wil en kan rijden.

@Peter: (mond OP mond reclame).... gezien de namen die ik langs heb zien komen...nee laat maar Clown

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:23

Als Louis het zadel niet zou weten te verkopen, is er écht iets structureels mis met z'n bedrijfsvoering. Daar leeft de beste man toch van?

Franics heeft nu óók geen garantie dat ze het zadel zelf kan verkopen, en dat is op dit moment het enige alternatief. Als ze het wél zelf moet/gaat verkopen, dan zal dat in combinatie met het vermelden van de slechte service van Louis zijn, dus dat is voor Louis niet handig.

Enige andere alternatief is door de rechter laten afdwingen dat Louis het zadel terugneemt, en daar stop ik m'n hand nou bepaald niet voor in het vuur dat je daar 100% op kunt rekenen dat dat de uitkomst zou zijn.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:26

DubbelDun schreef:
@Peter: (mond OP mond reclame).... gezien de namen die ik langs heb zien komen...nee laat maar Clown

Vroeger was ik ook erg éénkennig, maar zins ik wel is een lintje mag uitreiken, heb ik er een sport van gemaakt. Ook hier is de kunst niet te laten blijken waar je wel of niet voorgaat, dus kom je uiteindelijk gewoon aan je trekken.

Volgens mijn schrijf ik dit weer is heel onhandig op, maar denk dat je mijn wel begrijpt, toch/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:33

Ibbel schreef:
Enige andere alternatief is door de rechter laten afdwingen dat Louis het zadel terugneemt, en daar stop ik m'n hand nou bepaald niet voor in het vuur dat je daar 100% op kunt rekenen dat dat de uitkomst zou zijn.

Als dat voorkomen kan worden is dat natuurlijk voor beide partijen beter, dat geef ik direct toe.
Maar een oriënterend (1e) gesprek met een advocaat kan daar al veel duidelijkheid in geven.
En anders hebben we nog programma's als Radar en de Rijdende Rechter Knipoog

@peter: bij mannen ligt dat misschien anders als bij vrouwen (zonder direct generaliserend te willen zijn) Clown . Ik ben gewoon erg kieskeurig Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:34

Volgens mij mis je de pointe Peter. DD bedoelt dat het mond OP mond beademing is, en mond TOT mond reclame. Op het moment dat jij je reclame mond OP mond maakt, krijgen de beelddenkers onder ons vreemde visioenen...

Maar we dwalen af Clown

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:35

"]
tesss schreef:
Ik ben behoorlijk geschrokken van dit topic en ik zit me eigenlijk te verwonderen over het feit dat er nog geen slotje op zit Bloos

Dat zou overigens niet helemaal terecht zijn omdat de betreffende zadelmaker in dit topic : viewtopic.php?f=128&t=631083&st=0&sk=t&sd=a&start=25

Zelf het volgende aangeeft:
sablou schreef:

Nee, ik blijf bij mijn statetement, dat de second opinion een goede zaak is, maar drijfzand als het werkelijk tot een conflict komt. Er is m.i. maar één goede weg: slechte service aan de (vuile) Internet waslijn ophangen. De reacties daarop ken jij beter dan wie dan ook hier op bokt. Verkopers zullen dan heel snel bereid zijn om dan een "plus" te scoren.

MVG Louis

Dus Louis, kom op met je plus! en Scoor!
Laatst bijgewerkt door Laika op 22-11-06 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:36

tesss schreef:
Het maakt in dit geval niet uit wie daarmee begonnen is.

Okay, maar het is ook niet de bedoeling dat dit forum vanwege zijn openbaarheid als een soort van kaats middel gebuikt mag worden, vind een openbaar forum juist een mooi middel voor die gene die de bal kaatsen dat deze die ook mogen terug verwachten.
Anders krijg je alleen maar topic die op slot gaan, die juist een leven gaan leiden die dan de balspeler het voordeel kunnen opleveren omdat er niet meer gekaatst kan worden.
De moddies doen goed hun werk, om zo nu en dan een hun vingertje vermanend te wijzen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:38

DubbelDun schreef:
@peter: bij mannen ligt dat misschien anders als bij vrouwen (zonder direct generaliserend te willen zijn) Clown . Ik ben gewoon erg kieskeurig Knipoog

Ik merk daar weinig van hoor dat dit misschien anders ligt bij de vrouwen, want de mannen, ja die kus ik namelijk niet Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:39

Beide partijen doen er goed aan even een adempauze te nemen en zich te beraden op het vervolg.

Natuurlijk was de opzet van dit topic met deze insteek gekozen Cool al heeft het wel een hoop info over schuiven opgeleverd.
Als men 'hapt' omdat men zich aangesproken voelt, kan men idd een kaatsende bal verwachten.
Bokt is net real life af en toe Knipoog

Peter schreef:
Ik merk daar weinig van hoor dat dit misschien anders ligt bij de vrouwen, want de mannen, ja die kus ik namelijk niet
Kijk en daar zijn vrouwen dan weer een stuk makkelijker in. Zou je toch eens moeten proberen... Knipoog

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:44

Ibbel schreef:
Volgens mij mis je de pointe Peter. DD bedoelt dat het mond OP mond beademing is, en mond TOT mond reclame. Op het moment dat jij je reclame mond OP mond maakt, krijgen de beelddenkers onder ons vreemde visioenen...

Maar we dwalen af Clown

Hummm, misschien werkt het bij mijn wel anders, het doorgeven van die eventuele reclame dan hé. Ben erg creatief in het omgaan met de nood en de deugt. Clown Clown Tong uitsteken Tong uitsteken

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:24

Nou , wij wensen die manier van reclame maken niet van de zadelmaker , maar gewoon een profesionele oplossing, dussuh zwetsen in de HK en een serieuze bijdrage hier maar?,....... Tong uitsteken Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:53

Zeg, houden we het topic wel even op de goede rails?

Als mensen offtopic door blijven gaan, moet ik dit topic ook op slot zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 14:58

Een luchtige noot tussen de zware kost moet kunnen toch Knipoog
En JJ had het al aardig verwoord.

Overigens schijnen partijen te doen wat ik al eerder suggereerde, nl een adempauze nemen.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:02

of ze zitten uit te hijgen, dit moet namelijk heel inspannend zijn geweest voor ze

vraagje: de uren die ze hier op bokt doorbrengen, worden die meegefactureerd in de zadels?

In dat geval hoef ik niet zoveel over het zadel te weten, als het maar goed past, mijn paard vrolijk blijft rondhuppelen en ik lekker zit. Haha!

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:22

Het topic gaat over een slecht passend zadel. Dat is een belangerijk probleem en daar moet het over blijven gaan.

[edit Romkabouter]off topic reactie verwijderd[/edit]

Wij kunnen niet de hele tijd achter de computer zitten. En op houden met zadelmaker a en b alstublieft, heel onduidelijk. Als we beleeft blijven kunnen we allemaal onze eigen naam gebruiken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:35

[edit Romkabouter]off topic reactie op de offtopic reactie verwijderd[/edit]

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:38

[edit Romkabouter]off topic reactie op de offtopic reactie verwijderd[/edit]

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:51

Ik wil dat wel doen. Ik heb bewust zadelmaker a. en b. genoemd om het niet te persoonlijk te maken.

Heel gericht dan:
06csma jij geeft naar mijn idee toch echt andere dingen aan dan Sablou. Jij zegt dat een zadel vanaf dag 1 moet passen en zitten. Jij zegt dat de zit van een ruiter de druk op het paard kan veranderen. Ondanks dat de boom zou passen. Dat je de zit kunt aanpassen om die druk te veranderen.

Sablou zegt dat als de boom past het zadel past. Punt.

Ik zie hier een tegenstrijdigheid in. Daar zou ik nog steeds graag uitleg over willen hebben.