Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Meetje22 schreef:Ben het met welshcobfan eens.
Voor sommige mensen is een duur zadel geen haalbare kaart en die moeten het met wat minder doen.
Ik kan er af en toe van kotsen hoe minderwaardig er op bokt gereageerd kan worden als je geen duur 'merk' zadel hebt.
Is het omdat je paard rijd ook zo dat je meteen duur moet doen.
Op die manier is het voor de minderbedeelde mensen niet te doen terwijl die net zoveel recht op plezier hebben.
En een goedkoper zadel verkloot heus niet een paardenrug,de manier waarop sommige rijden wel,daar blijf ik bij.
Ieder zn eigen keuze maar het is niet normaal dat er tegen mensen met een goedkoop zadel vaak meteen wordt geschreeuwd dat ze een paardenrug om zeep helpen en dat ze als ze niet duur kunnen betalen ze maar geen paard moeten nemen.
Snoevie schreef:sommige dure zadels kunnen ook scheef zijn.
Snoevie schreef:sommige dure zadels kunnen ook scheef zijn.
wat voor zadel je ook koopt,goed na laten kijken.
al is het waar dat de kwaliteit van een goedkoop zadel vaan wel minder is(denk aan het leer ed.)
Gracy schreef:Wat niet uit het oog verloreren moet gaan, is hoe ligt het zadel op het paard!![]()
Ongeacht wat voor typ of merk, een zadel moet goed passen op een paard! Want met een zadel dat verkeerd ligt zorgt voor veel ellende en problemen voor het paard zelf.
melissa7 schreef:iemand weleens gehoord van norton?
casanova schreef:ja...ze zijn nieuw 229 op de markt(de mijne veel goedkoper(ook nieuw).
Bitch schreef:trutje schreef:Heb je zelf wel eens een zadelmarkt zadel in het echt gezien?
zie onderschrift......
trutje schreef:Ik heb ook een zadel van hun en op de rug van mijn merrie ligt hij perfect. Ik kan zo moe worden van mensen die maar met de meute meebrullen
Nou, dat is dan toch fijn voor je! Wie heeft geconstateerd dat het zadel perfect lag?
Nashke schreef:Ik heb een nieuw zadel!!!![]()
Ik heb 125€ betaald voor een barnsby cliff! zo goedkoop doordat hij niet zo mooi hersteld was (naadje los, gewoon een leren lap opgenaaid)enzo. Maar op een klein gaatje na ziet ie er picobello uit, ligt die erg goed op mijn paard.goedonderhouden, opgevult enz.
En echt de ultieme verwenning voor mijn kont
Dus zo zie je maar dat je met een klein budget leuke 2dehandsjes op de kop kan tikken!
kynshiri schreef:Nashke schreef:Ik heb een nieuw zadel!!!![]()
Ik heb 125€ betaald voor een barnsby cliff! zo goedkoop doordat hij niet zo mooi hersteld was (naadje los, gewoon een leren lap opgenaaid)enzo. Maar op een klein gaatje na ziet ie er picobello uit, ligt die erg goed op mijn paard.goedonderhouden, opgevult enz.
En echt de ultieme verwenning voor mijn kont
Dus zo zie je maar dat je met een klein budget leuke 2dehandsjes op de kop kan tikken!
ik had ook zo'n dressuurzadel van barnsby cliffmaar de boom is gebroken
conclusie: laat nooit iemand anders met zn fikken aan je spullen zitten!
Bitch schreef:Ik vind die kunststof zadels van Norton snel 'uitzakken'. Vermoed dat het alluminiumboompje, niet van al te sterk alluminium is.