'goedkope zadels'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: 'goedkope zadels'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:05

Soms is eeen nieuw goedkoper zadel beter als een tweedehands merk zadel. Hoe vaak dat ik geen mensen heb gezien die zeiden. Ik heb een STUBBEN. Super trots en als je dan wat beter kijkt rijden ze al een weet niet hoe lang op een scheef gereden zadel. En die krijgt na mijn idee geen enkele zadelmaker weer goed. is ook voor die paardenrug niet zo fijn........

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 14:14

stubben is ook een super merk,maar het moet wel op je paard passen.
als het dat niet doet heb je niks aan je 'sjieke stubben'

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:40

Meetje22 schreef:
Ben het met welshcobfan eens.
Voor sommige mensen is een duur zadel geen haalbare kaart en die moeten het met wat minder doen.
Ik kan er af en toe van kotsen hoe minderwaardig er op bokt gereageerd kan worden als je geen duur 'merk' zadel hebt.
Is het omdat je paard rijd ook zo dat je meteen duur moet doen.
Op die manier is het voor de minderbedeelde mensen niet te doen terwijl die net zoveel recht op plezier hebben.
En een goedkoper zadel verkloot heus niet een paardenrug,de manier waarop sommige rijden wel,daar blijf ik bij.
Ieder zn eigen keuze maar het is niet normaal dat er tegen mensen met een goedkoop zadel vaak meteen wordt geschreeuwd dat ze een paardenrug om zeep helpen en dat ze als ze niet duur kunnen betalen ze maar geen paard moeten nemen.

Als je op mij doelt: ik heb niet geschreeuwd en heb ook niet minderwaardig gedaan over goedkope zadels.
Ik zeg alleen dat ík (persoonlijke keuze) liever een kwalitatief goed zadel heb, en helaas zie je dat terug in de prijs. Maar het zadel moet wel passen op mijn paard anders heb ik nog niets aan dat dure zadel.
Maar hoe dan ook, je kan niet ontkennen dat een goedkoop zadel van minder goede kwaliteit is... Sommige goedkope zadels zijn van in het hele begin al scheef. Dát is wel slecht voor de paardenrug.
Maar dit is natuurlijk niet altijd het geval met goedkope zadels.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 14:44

sommige dure zadels kunnen ook scheef zijn.
wat voor zadel je ook koopt,goed na laten kijken.

al is het waar dat de kwaliteit van een goedkoop zadel vaan wel minder is(denk aan het leer ed.)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:52

Snoevie schreef:

Ja, hier heb je zeker en vast gelijk in! Maar, zoals je zelf al aangeeft, moet je je zadel laten nakijken door een vakman.
Maar als ik in mijn directe omgeving rondkijk dan zie ik heel veel ruiters rondrijden met enorm goedkope zadeltjes (om en bij de 200 euro) en ze laten nooit een zadelmaker langskomen. Sorry, maar dat kan niet goed zijn...
Verder valt het me ook op dat mensen die besparen op een zadel vaak ook besparen op de zadelmaker Maarja, zo hoeft het natuurlijk ook niet altijd te zijn.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:59

Snoevie schreef:
wat voor zadel je ook koopt,goed na laten kijken.

al is het waar dat de kwaliteit van een goedkoop zadel vaan wel minder is(denk aan het leer ed.)

helemaal waar, maar je zal toch meer kans hebben op een scheef zadel van een goedkoop merk dan een duur

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 15:00

ja dat is ook waar

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:00

en met goedkoop bedoel ik: 100-200€
met een duur: alles wat boven 500€ zit (dus niet perséé 2000 ofzo Clown )

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:05

Heb 3 zadels, 1 merkloos ( zadelmarkt ) , 1 kieffer en 1 pagony

mijn merklooszadel past super en zit goed en is nog steeds helemaal in orde.
het kieffer zadel past goed bij het paard , maar als je er ff een ritje op hebt gemaakt heb je een ****** achterste.
En dat pagony zadel (duurder type ) past netjes bij knollie ,maar zit ook van geen meter ( voor mij )

duur of goedkoop zadel kan allebei goed passen , als je maar zorgt dat er een zadelmaker/ iemand die er verstand er van heeft er even naar kijkt. controle ....
Kwa kwaliteit tsja daar is de prijs ook naar toch ... maar prijs/kwaliteits verhouding klopt zeker wel !

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:47

Wat niet uit het oog verloreren moet gaan, is hoe ligt het zadel op het paard! Knipoog

Ongeacht wat voor typ of merk, een zadel moet goed passen op een paard! Want met een zadel dat verkeerd ligt zorgt voor veel ellende en problemen voor het paard zelf. Ach gut

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 02:15

Gracy schreef:
Wat niet uit het oog verloreren moet gaan, is hoe ligt het zadel op het paard! Knipoog

Ongeacht wat voor typ of merk, een zadel moet goed passen op een paard! Want met een zadel dat verkeerd ligt zorgt voor veel ellende en problemen voor het paard zelf. Ach gut

en dit vind ik nu de meest wijze woorden in dit topic Knipoog

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:27

melissa7 schreef:
iemand weleens gehoord van norton?

ja,ook ikke!! Knipoog

ik heb al 4 jaar 2 norton zadels voor mijn shetlanders,nog geen enkele slijtage aan het zadel,ongelooflijk,ook niet aan de nijlon singelstoten.zeer lincht voor de kinders en kunnen tegen een stootje!
ik heb er nu nog steeds 1 in gebruik,helaas zijn de zadels wel met vaste boom(medium).

gr,casanova

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 23:32

norton,volgens mij weleens die naam horen vallen,zijn dat ook kunststof zadels?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:44

ja...ze zijn nieuw 229 op de markt(de mijne veel goedkoper(ook nieuw).

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:55

Ik heb een nieuw zadel!!! Haha! Vork Ik heb 125€ betaald voor een barnsby cliff! zo goedkoop doordat hij niet zo mooi hersteld was (naadje los, gewoon een leren lap opgenaaid)enzo. Maar op een klein gaatje na ziet ie er picobello uit, ligt die erg goed op mijn paard.goedonderhouden, opgevult enz.
En echt de ultieme verwenning voor mijn kont Haha!
Dus zo zie je maar dat je met een klein budget leuke 2dehandsjes op de kop kan tikken! *LOL*

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:00

prijs maakt niet veel uit lijkt mij, als hij maar goed bij je paard en ruiter past, kwaliteit leer is dan wel niet juh van het maar als je hem goed onderhoud moet dat wel goed gaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 10:39

casanova schreef:
ja...ze zijn nieuw 229 op de markt(de mijne veel goedkoper(ook nieuw).

verkoopt norton ook 18 inch zadels?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:48

ja,ze zijn ook in 18 inch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:58

Ik vind die kunststof zadels van Norton snel 'uitzakken'. Vermoed dat het alluminiumboompje, niet van al te sterk alluminium is.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:15

Ik heb 2 jaar met een pagony zadel gereden, volgens mij het startmodel. Ik heb hem tweedehandsgekocht. Het ding is nooit gepast op mijn paard, ik wist toen simpelweg niet dat dat zo nauw stak. De winkel waar ik hem kocht, zei dat het zadel aan moest sluiten op de rug en dat ik een vuist tussen de kamer en de schoft in moest kunnen steken. Wij gingen er vanuit dat deze mevrouw er toch zeker wel verstand van zou hebben, hebben het zadel op mn paard gelegt, en ja hoor het 'paste'.

Ik heb er 2 mee rond gereden. Mijn paard liep er in het begin wel goed onder, maar werd steeds drukker en drukker. Na 2 jaar heb ik het zadel aan de kant moeten leggen, omdat ik er door mijn reuma niet meer op kon zitten, en mijn paard zo druk was dat het ook door mijn reuma niet meer te doen was om te rijden. Toen begon de zoektocht naar een ander zadel, en kwam ik er achter dat het passen van een zadel toch wel even anders gaat als mij voorgehouden werd. Mijn zadel heeft nooit op mijn paard gepast, en dat is iets wat ik echt heel heel erg vind. Gelukkig hebben we nu een goed zadel gevonden, en mijn paard is braver en rustiger dan ooit.

Al met al heeft het zadel zich goed gehouden, terwijl het toch echt onder de goedkope middenklasse zadels valt. Misschien zelfs nog wel lager als middenklasse. Ik heb geen idee hoe hij er van de binnenkant uitziet, maar van buiten is hij nog erg mooi. Toch zal ik, met de kennis die ik nu gelukkig wel heb, nooit meer een goedkoop zadel kopen. Ik hoor verhalen dat zadelmakers deze zadels niet eens op maat willen maken, en dat opvullen ook niet zo best wil. Ik weet dat er mensen zijn die heel tevreden met hun zadelmarktzadel of een ander goedkoop zadel zijn, maar ik hoef er geen meer. Ook omdat ik zo slecht geinformeerd ben bij die winkel. Ik herinner me het zadelmarkt verslag nog van iemand op bokt, die er bijna uitgezet werd omdat ze doorvroeg bij dingen als het passen van de zadels. Ik ben er nog nooit geweest, maar uit de verhalen kan ik opmaken dat ze er niet zo veel verstand van hebben. Dat is voor mij al de reden om niks bij zadelmarkt te kopen. Er zijn genoeg mensen die geen idee hebben van het passen van zadels, net als ik toen. En ik weet welke ellende er uit weg kan komen.

Goedkope zadels vind ik opzich prima, maar dan wel met goede en eerlijke informatie erbij, en een goede zadelpasser!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:20

Bitch schreef:
trutje schreef:
Heb je zelf wel eens een zadelmarkt zadel in het echt gezien?

zie onderschrift...... Dromen

trutje schreef:
Ik heb ook een zadel van hun en op de rug van mijn merrie ligt hij perfect. Ik kan zo moe worden van mensen die maar met de meute meebrullen Frusty

Nou, dat is dan toch fijn voor je! Wie heeft geconstateerd dat het zadel perfect lag?

Ik heb ook een zadel van zadelmarkt, een Merano Munchen.
Geweldig zadel, ben er hartstikke blij mee. Zit super de luxe zacht en een heerlijk diepe zit!
Zadel heb ik gekocht en liet het de volgende dag controleren door mijn oom die zadelmaker is en hij lag perfect op mijn KWPN van 176 hoog.
Zadelmarkt levert niet alleen slechte zadels hoor...

Maar moet wel zeggen dat er slechte bij zitten, de hele goedkope van 200 euro enzo.
Die van mij was iets duurder, bijna 400.

maja, ieder menig voor zich tog Knipoog

xxmellaniexx

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:23

Nashke schreef:
Ik heb een nieuw zadel!!! Haha! Vork Ik heb 125€ betaald voor een barnsby cliff! zo goedkoop doordat hij niet zo mooi hersteld was (naadje los, gewoon een leren lap opgenaaid)enzo. Maar op een klein gaatje na ziet ie er picobello uit, ligt die erg goed op mijn paard.goedonderhouden, opgevult enz.
Dus zo zie je maar dat je met een klein budget leuke 2dehandsjes op de kop kan tikken! *LOL*

ik had ook zo'n dressuurzadel van barnsby cliff Huilen maar de boom is gebroken Huilen conclusie: laat nooit iemand anders met zn fikken aan je spullen zitten!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:30

Laat ik beginnen met te laten weten dat ik met mijn krent op een Kieffer profi rij Haha!

Maar ooit ben ik begonnen met een zadel van ZM.
Ik heb er 2 jaar mee gereden en echt nooit problemen gehad met het ding.
Niks geen verzakkingen of scheef liggen of verkleuren wat ik ook vaak hoor hier.
Ook heb ik er een proffesional bij gehad om te zien wat ie van de ligging vond.
Prima!
Al heb ik later pas verteld waar ik het had gekocht vanwege de reputatie.
Dus mijn ervaring met zadeltjes van ZM is zeker niet slecht.

Al rij ik wel 100 x liever met mijn Kieffertje Tong uitsteken

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:00

kynshiri schreef:
Nashke schreef:

ik had ook zo'n dressuurzadel van barnsby cliff Huilen maar de boom is gebroken Huilen conclusie: laat nooit iemand anders met zn fikken aan je spullen zitten!

Oh, das echt jammer Boos!
Heb je hem nog trouwens?
Bitch@bokt snijd hem anders graag open Haha! Knipoog
zoals in dit topic -> http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=680607&hilit=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:18

Bitch schreef:
Ik vind die kunststof zadels van Norton snel 'uitzakken'. Vermoed dat het alluminiumboompje, niet van al te sterk alluminium is.

Die kunststof zadels van Global hebben een kunststof boom en die zadels vind ik echt het geld wel waard (ong. 250 euro). Misschien is dat een idee voor sommige mensen.