Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Precious20 schreef:Ik heb ook nergens gezegd dat je een leek bent. Ik vind het alleen merkwaardig dat je het verschil niet merkt/ voelt.
Ik heb hier ergens een heel duidelijke foto liggen waarop je kan zie hoe je passende zadel uit balans wordt gebracht met een bontje. Je ziet duidelijk dat het zwaartepunt heel wat naar achteren wordt gelegd. Ik zal hem vanavond eens proberen in te scannen.
trutje schreef:Precious20 schreef:Ik heb ook nergens gezegd dat je een leek bent. Ik vind het alleen merkwaardig dat je het verschil niet merkt/ voelt.
Ik heb hier ergens een heel duidelijke foto liggen waarop je kan zie hoe je passende zadel uit balans wordt gebracht met een bontje. Je ziet duidelijk dat het zwaartepunt heel wat naar achteren wordt gelegd. Ik zal hem vanavond eens proberen in te scannen.
Ik merk en voel het verschil zeker wel, daarom rij ik haar ook met een bont shabrak. Ik ben trouwens benieuw naar die afbeelding, want dat is wetenschappelijk gezien niet mogelijk. Als een goed passend dekje onder het zadel ligt moet het zadel gewoon recht liggen puur om het feit dat dat dekje overal even dik is.
Precious20 schreef:Ik heb ook nergens gezegd dat je een leek bent. Ik vind het alleen merkwaardig dat je het verschil niet merkt/ voelt.
Precious20 schreef:Trutje, het hele topic gaat over bontjes/ gelpads + dekje en hun invloed op het zadel. Ik heb trws in het hele begin gezegd dat bontsjabrakken een heel ander verhaal zijn!
Hmmz, ik zie nu trws ook dat de afbeeldingen maar mini zijn... Dus als iemand ze groter kan maken: graag!
sronnie schreef:
Je moet wel de code van de thumpnail (od) plaatsen, dus even opnieuw oploaden
sronnie schreef:Trutje, kun je ook een uitleg geven waarom jij er stellig van overtuigd bent dat een bontje de ruimte niet kleiner maakt?
En je dus voor een bontje kiest ipv een zadelmaker?
(Het komt iig zo op mij over)
trutje schreef:@precious20=> dan snap ik de logica niet meer waarom vind je een bontonderlegger wel slecht en een bontshabrak niet![]()
margaretha1 schreef:Ik heb dit hele topic 'doorgespit'. Ik rijd nl ook met gelpad. 4 jaar geleden heb ik mijn paard gekocht en daar een 2e handszadel bij gekocht. Ik ben geadviseerd door een deskundige, het zadel paste prima. Maar omdat mijn paard een smalle schoft heeft adviseerde men mij een gelpad eronder te leggen. Het heeft precies de maat van mijn zadel, ik bedoel het zit precies onder de boom en de kussens. Het gelpad ligt tussen mijn (dunne) sjabrak en zadel, dus niet rechtstreeks op de rug.
Ik ben nu wel erg gaan nadenken of het wel nodig is?????
Maar ja, ze zit wel met een smalle schoft......
Tzt zal ik wel eens een nieuw zadel nodig hebben, maar daar zal ik echt wel enige tijd voor moeten sparen. Dus voorlopig moet ik het hiermee doen.
Zou ik anders dat pad gewoon eens weglaten en kijken hoe het gaat.....??